ارتباط تناسب اندام با عزت نفس

در این مقاله قصد داریم در رابطه با ارتباط تناسب اندام با عزت نفس صحبت کنیم. موضوعی که با توجه به شکل گیری کلیشه های اجتماعی برای یک زن و یا مرد مورد قبول جامعه به  خصوص در سالهای اخیربه شدت مورد توجه قرار می گیرد.حال باید ارتباط بین این دو را بفهمیم و بدانیم تا چه حد این ارتباط سالم و تا چه حد ناسالم است. پس اگر خود شما هم با این چالش مواجهه هستید پیشنهاد می کنم این مقاله را بخوانید.

در سایت نشر صوتی نازنین آذرسا می توانید کتاب های مفیدی در زمینه عزت نفس و اعتماد به نفس بشنوید مانند: اعتماد به نفس، عزت نفس در زنان  ، تناسب اندام با با کمک قانون جذب، انرژی مثبت و کائنات.

تناسب اندام و عزت نفس

چرا تناسب اندام مهم است؟

تناسب اندام مسئله ای است که در شرایط زندگی حال حاضر جرو مسائلی است که بشر امروز به آن توجه ویژه ای دارد. هم به لحاظ بحث سلامت بدن و سبک زندگی سالم و هم به دلیل چهارچوب هایی که برای یک فرد از لحاظ زیبایی تعریف شده است.
به عقیده بسیاری تناسب اندام مساوی است با زیبایی و جذابیت. همین امر باعث می شود اشخاص گرایش زیادی برای بدست آوردن آنچه به نام تناسب اندام تعریف می شود داشته باشند.

روش های مختلف برای بدست آوردن تناسب اندام

از اصلی ترین راه های بدست آوردن تناسب اندام این است که رژیم غذایی مطلوبی را در برنامه زندگی خود بگنجانید. یک رژیم غذایی کامل و کافی که شامل چربی های مفید، پروتئین ها، ویتامین ها و عناصر معدنی و غیره هستند. این مواد نیازهای بدن را برآورده کرده و در داشتن یک تناسب اندام کمک زیادی می کند.

حذف فست فودها و مواد غذایی پر قند و چربی و به جای آن رژیم غذایی پرفیبر، بسیار به شما کمک خواهد کرد که با زحمت کمتر تناسب اندام خود را حفظ کنید حتی اگر تحرک زیادی ندارید.

روش دوم ورزش کردن در کنار داشتن برنامه غذایی مناسب است. نیازی نیست که حتما ورزش سنگینی را در برنامه ورزشی خود بگنجانید. یک پیاده رویی روتین و روزانه و انجام حرکات هوازی بسیار در داشتن تناسب اندام و داشتن روحیه شاداب به شما کمک خواهد کرد.

و حالا رابطه تناسب اندام و عزت نفس در چیست؟

این را باید گفت که ورزش کردن و داشتن تناسب اندام به شدت روی اعتماد به نفس و رضایت از خودمان موثر است. ورزش کردن نه تنها باعث سلامت جسمان می شود بلکه باعث می شود نسبت به خود احساس بهتری داشته باشیم و از نظر روحی نیز سلامت باشیم.

آن قسمت از تناسب اندام و عزت نفس که به هم ارتباط پیدا می کنند مربوط می شود به وزن ایده آلمان و رضایتمان از ظاهرمان. وقتی ما جسم و بدن خود را دوست داشته باشیم در جامعه با احساس بهتری حضور پیدا می کنیم و خود را بیشتر دوست خواهیم داشت.

تناسب اندام و عزت نفس

اثرات مفید تناسب  اندام و ورزش کردن کدامند؟

1-تقویت سلامت روحی و ذهنی

ورزش کردن و تناسب اندام علاوه بر اینکه باعث سلامت جسمانی در فرد می شود. سبب افزایش روحیه و از بین رفتن علائمی مانند افسردگی، اضطراب و ناامیدی می گردد. زیرا شخص از خود  و اندام رضایت داشته و شادابی و نشاط در زندگی او جریان می یابد. ورزش کردن حس های منفی را از ما درو می کند.

2- تناسب اندام و کاهش استرس

مهم نیست که شما چه ورزشی را انتخاب می کنید چه هوازی یا غیر هوازی چه دویدن و چه ورزشی مانند یوگا باعث کاهش استرس در زندگی کارما می شود. ورزش باعث می شود هورمون های بدنی شما در تعادل قرار گیرد و استرس و اضطراب شما کم شود.

3- احساس بدست آوردن چیز ارزشمند

وقتی شما با هدف رسیدن به هدفی مانند تناسب اندام، یا برنده شدن در مسابقه دو ویا ماراتون و یا ورزش دیگر به جایگاهی می رسید. این امر باعث عزت نفس دو چنان شما می شود.

بدست آوردن چیزی در شما جرقه پیروزی را روشن می کند.

 4- بهبود عملکرد مغز در نتیجه تناسب اندام و افزایش اعتماد به نفس

در نتیجه فعالیت های جسمانی در مغز هورمونی ترشح می شود به نام ایریزین. این هورمون باعث افزایش حافظه و یادگیری و خلاقیت در ذهن می شود. بارها ثابت شده باهوش ترین افراد کسانی هستند که ورزش را در زندگی روزانه خود جزو برنامه های اصلی قرار داده اند.

تناسب اندام و عزت نفس

5- احساس بهتر داشتن با داشتن تناسب اندام

وقتی ورزش می کنیم و تناسب اندام پیدا می کنیم باعث می شود که ما نسبت به خودمان حس خوبی پیدا کنیم و حس های خوب دیگری در زندگی ما نمود پیدا کند. این عزت نفس و اعتماد به نفس باعث می شود که ما حس های مثبت داشته باشیم و زندگیمان سرشار از افکار و روحیات مثبت می شود.

 

رابطه چاقی و کم شدن عزت نفس

برعکس همه مواردی که در بالا گفته شد یک وجهه دیگر نیز می توان ذکر کرد و آن این است که اشخاص که دارای چاقی و اضافه وزن هستند دارای عزت نفس بسیار پایینی هستند . این اشخاص از حضور در جامعه هراس دارند. حتی در مواردی که از عهده کاری بر می آیند به دلیل اینکه ترس از پذیرفته نشدن توسط جامعه دارد گوشه گیری و انزوا را ترجیح می دهند.

چاقی و نداشتن تناسب اندام یک امتیاز منفی است که خصوصا نباید اجازه داد در نوجوانان بسط رخ دهد. زیرا در همین سنین شخصیت نوجوان شکل می گیرد و آینده اش را تحت تاثیر قرار می دهد.

اجازه ندهید به خاطر پرخوری یا عدم تناسب اندام عزت نفس شما کم شود

وقتی می شود که با تغذیه مناسب و انجام حرکات ورزشی ساده مانند کمی پیاده روی در طول روز و یا انجام حرکات هوازی باعث شویم که تناسب اندام مناسبی داشته باشیم. عزت نفس بالا باعث می شود که شما در زندگی تصمیمات درستی بگیرید و به موفقیتهای بزرگ شغلی و تحصیلی برسید.

نگذارید به دلیل یک چاقی ساده شما با چالش کم شدن اعتماد به نفس روبرو شوید و زندگیتان در مسیر درستی قرار نگیرد.
زندگی بدون داشتن عزت نفس و اعتماد به نفس فقط گذراندن ایام است.

تناسب اندام و عزت نفس

با تفکر منفی مبارزه کنید تا به تناسب اندام برسید

افکار منفی که در ما شکل می گرد در واقع ما را از انجام بسیار از کارهای مفید در زندگیمان باز می دارد. افکار منفی به ما می گوید که هر چقدرم که شما تناسب اندام داشته باشید باز هم به درد شما نمیخورد. این افکار نمی گذارد شما به فکر تناسب اندام بیوفتید. همین امروز آنها را دور بیاندازید و در راه رسیده به تناسب اندام و بالا رفتن عزت نفستان اقدام کنید.

کتاب های مرتبط
گویندگی و فن بیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست