معرفی کتاب حکایت دولت و فرزانگی

در این مقاله قصد داریم به معرفی کتاب حکایت دولت و فرزانگی اثر مارک فیشر بپردازیم. کتابی که خواندن آن را به همه شما دوستانی که جویای ثروت و دولت هستید توصیه می کنیم.
کتاب حکایت دولت و فرازنگی به صورت نسخه صوتی در سایت نشر صوتی آذرسا قرار گرفته است و می توانید آن را تهیه کرده و در اوقات مناسبی گوش بسپارید.
حال کمی بیشتر در مورد این کتاب صحبت می کنیم.

حکایت دولت و فرزانگی

در سایت نشر صوتی نازنین آذرسا می توانید کتاب های  مفید دیگری در زمینه ثروت و توانگری بشنوید مانند: رسیدن به استقلال مالی، ثروتمندترین مرد بابل، علم چگونه توانگر شدن

خلاصه کتاب داستات حکایت دولت و فرزانگی

این کتاب که در واقع یک داستان انگیزشی را دنبال می کند و کتابی قدیمی ولی همچنان پرفروش است. حکایت جوانی است که در جستجوی مال و ثروت پا به سفری می گذارد که از مقصد و مسیر آن خبری ندارد.

برخلاف سایر کتا بهای انگیزشی روند این کتاب داستان گونه و اسرارآمیز است. به همین دلیل مخاطب را با خود در طی داستان به جنب و جوش و حتی شوک می کشاند. این امر یعنی داستان گونه بودن این روایت شنیدنی باعث شده که مخاطبین بیشتری این کتاب را انتخاب کنند.

مارک فیشر، نویسنده این کتاب در حوزه موفقیت، نویسنده مشهوز و بنامی است.

داستان حکایت دولت و فرزانگی از کجا آغاز می شود؟

این ماجرا از آنجا شروع می شود که جوانی 32 سال که تا این زمان که از سن اش گذشته پول و ثروتی به دست نیاروده است. به همین دلیل با ناامید  افسردگی نزد عموی ثروتمند خود می رود. تا از او اسرار ثروت و توانگری را از عمویش سوال کند.

عمویش اما به جای اینکه به او اسرار خود را بازگو کند او را نزد پیردانایی می فرستد که در دورانن جوانی اش باعث ثروت و توانگری خود او نیز شده است.

در ابندا جوان تعجب می کند که چراعمویش به جای اینکه خود اسرار ثروت و توانگری اش را به برادرزاده اش بگوید او را نزد کس دیگری و در شهر دیگری می فرستد.

و در طول سفر نیز تعجب او دائما بیشتر و بیشتر می شود.

حکایت دولت و فرزانگی

یک چشم انداز کلی بر معرفی کتاب حکایت و فرزانگی

کتاب حکایت دولت و فرزانگی در 15 فصل مختلف نگاشته شده است و هرکدام دارای پیامی است. در اینجا به ذکر این پیام ها می پردازیم:

1- تجربه های اطافیانمان می تواند باعث ثروت و دولتمندی ما شود

این جا در واقع همان شروع ماجرا است که جوان تصمیم می گیرد حال که خود راز دولتمندی را نمی داند از اطرافیانش که در این زمینه موفق بوده اند کمک بخواهد. به همین دلیل به نزد عموی ثروتمندش روانه می شود. و عمویش او را به نزد پیر دانایی می فرستد که درس های آموزنده او باعث ثروتش شده است.

2- علاقه به کسب و کار و اهمیت آن در دولتمندی

اولین درسی که جوان از پیردانا می گیرد این است که باید در کارش اصرار ومداومت بورزد و به راحتی جا نزند.  و درس مهم بعدی ایناست که اگر در کاری که هستید می خواهید پولدار شوید حتما باید عاشق آن باشید. اگر نسبت به کاری که انجام میدهید علاقه ای ندارید راهتان ر ا عوض کنید تا دولتمند شوید.

چون وقتی شما به کارتان عشق بورزید شروع می کنید برایش برنامه ریزی می کنید. و نقشه هایتان را در مسیر رسیدن به هدف پشت هم پیاده می کنید.

3- کار امروز را به فردا نینداز

خیلی از افراد با خود فکر می کنند که باید حتما همه شرایط خوب و ایده آل باشد تا آنها در راه رسیدن به اهدافشان دست به عمل بزنند. این فکر بسیار غلطی است. بهترین زمان برای شروع کار و تلاش برای رسیدن به اهداف همین امروز است. پس کار امروز را به فردا نینداز.

4- اهداف خود را مکتوب کن

بارها در کتب مختلف روانشناسی قید شده است که انسان برای موفق شدن باید اهداف خودر ا به صورت مکتوب درآورد. نوشتن اهدافتان باعث می شود که آنها به خود شکل واقعی تری بگیرند. زمانی که شما اهداف و آرزوهای خود را مکتوب می کنید گویی که آنها در جایی از جهان هستی به واقعیت تبدیل شده اند. و خود شما نیز در راه رسیدن به آنها مصمم تر می شوید و امکان رسیدن به آنها برای شما باورپذیرتر می شود.

حکایت دولت و فرزانگی

5- زندگی تو نتیجه افکار توست

اگر در ذهن ما محدودیت و نتوانستن ها بگذرد همان محدودیت ها و نشدن ها نصیبتان می گیرد. اما اگر شما در ذهنتان خود را توانمند بدانید پس در نتیجه در راه رسیدن به اهدافتان توانمند و با تلاش برخورد می کنید و زندگی شما برآیند همان افکار مثبتی می شود که از خود دارید.

پس ابتدا باید در درونتان به ثروت برسید و سپس ثروت خودش در خانه اتان را می زند.

6-  قدرت کلمات را در رسیدن به اهدافتان جدی بگیرید

این را با تمام وجودتان بپذیرید که قدرت کلمات در رسیدن به اهدافتان بسیار نقش اساسی دارند. زمانی که شما از الفاظ و کلمات حاوی دولتمندی استفاده می کنید نیروی عظیم و شگفت آوری به سوی شما روانه می شود. این نیرو باعث می شود که ثروت خودش را به شما برساند و هر روز نیز بیشتر شود.

این را بدانید که وقتی خود را ثروتمند خطاب می کنید و به این امر اطمینان دارید قطعا ثروت به سمتتان می اید. از گفتن این لفظ وحشت و ترس نداشته باشید. فقط داشتن ایمان کافی در این راه بسیار مهم است.

7- اگر زیاد تلاش کنید دلیل بر این نیست که قطعا ثروتمند خواهید شد

بیشتر از سخت کشو بودن درست بودن مسیرتان، به صورتی که قدم در راه درست بگذارید برای ثروتمند شدن مهم تر است. راه تان را درست انتخاب کنید. اگر در راهی اشتباه باشید هر چقدر هم که کار و فعالیت شما زیاد باشد دلیل بر این نیست که شما را ثروتمند خواهد کرد.

حکایت دولت و فرزانگی

8-  فصل هشتم حکایت دولت و فرانگی می گوید تفکراتتان را مانند رویاهایتان بزرگ کنید

اگر شما عادت کردید که محدود فکر کنید این را بدایند که نمی توانید رویاهای بزرگی در سر داشته باشید. محدود فکر کردن باعث می شود که رویاهایتان نیز محدود شوند و نتوانید به چیزهای بزرگی دست یابید.

تفکراتتان را هم گام با رویاهایتان رشد دهید تا بتوانید به جایی که مدنظرتان است دست یابید.

کتاب های مرتبط
گویندگی و فن بیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست