استفاده از ذهن آگاهی برای کمک به ارتباطات

نشان داده شده است که ذهن آگاهی می تواند بهزیستی عاطفی فرد را بهبود بخشد ، که تأثیر موجی بر کار و زندگی در خانه شما دارد. خبر خوب این است که حتی اگر به شدت مشغول کار باشید ، ذهن آگاهی فقط چند دقیقه طول می کشد و در واقع می تواند به بهبود ارتباط شما کمک کند.

حتی اگر سرتان شلوغ است، به ایجاد عادات ذهنی متعهد بپردازید

“مشغول” بودن کاری است که بسیاری از مردم تصور می کنند چیز خوبی است. با این حال ، وقتی خیلی شلوغ هستید ، راحت می توانید عادت های مهم مانند ورزش منظم یا خودسازی را لغزش کنید. ذهن آگاهی شباهت زیادی به ورزش دارد. هرچه بیشتر این کار را انجام دهید نتایج بهتری خواهید داشت.

ذهن آگاهی به تجهیزات ویژه ای احتیاج ندارد ، اما به تعهد نیاز دارد. با در نظر گرفتن برخی از اقدامات ذهن آگاهی در برنامه روزمره ، به زودی مزایای زندگی پرمشغله خود را احساس خواهید کرد. در اینجا چند عادت ذهنی وجود دارد که می توانید به راحتی در برنامه روزانه خود بگنجانید:

  • زودتر به رختخواب بروید و از وسایل الکترونیک مانند موفایل و تبلت و غیره 2 ساعت قبل از خواب خودداری کنید
  • کتابها و وبلاگهای مربوط به توسعه فردی را بخوانید
  • برای انجام مراقبه هدایت شده و غیره از یک برنامه مدیتیشن استفاده کنید.
  • با ارتباط ذهنی درگیر شوید

شما در یک جلسه هستید یا اتفاقاً به یک نفر در راهرو برخورد کرده اید و به گفتگو افتاده اید. افکار دیگر ممکن است در مورد مهلت تعیین شده یا پروژه های مهم دیگر در اطراف سر شما وزوز کند.

مورد بعدی، شما یک سوال یا نکته مهم را در مکالمه از دست داده اید. می توانید سعی کنید به راه خود پایان دهید و پاسخ “درست” را حدس بزنید. اما این اغلب باعث می شود که شما غیبت داشته باشید و بیشتر بی اعتبار شوید.

ذهن آگاهی و ارتباطات دست به دست هم می دهد ، بنابراین هنگامی که در آینده با شخصی صحبت می کنید ، هدف خود را تمرکز کنید و اجازه دهید حرف اولویت های دیگر شما خاموش شود. چند نفس عمیق بکشید و با مکالمه و وضعیت بدن خود هماهنگ شوید. صحبت های آنها را در نظر بگیرید و بدون ایجاد مزاحمت ، در نقاط مناسب سوال کنید. به آرامش، جمع و متمرکز بر لحظه برخورد خواهید کرد. این می تواند در تعدادی از موقعیت های استرس زا مانند مصاحبه شغلی و جلسات به شما کمک کند.

ذهن خود را هنگام ارائه سخنرانی امتحان کنید

به عنوان بخشی از نقش خود ، باید یک سخنرانی کنید. اگر فکر ایستادن در مقابل گروهی از افراد باعث عصبی شدن شما می شود ، ذهن آگاهی ابزاری عالی برای مبارزه با این مسئله است. شما می توانید از ابتدای کل فرآیند – از برنامه ریزی تا اجرا ، ذهن آگاهی را تمرین کنید.

هنگام برنامه ریزی و فکر کردن روی ایده ها ، خودتان را روی وظیفه ای که در دست دارید متمرکز کنید و فقط برای مدت زمان مشخصی روی آن کار کنید. وقتی نوبت به ارائه می رسد ، به جای اینکه احساس عصبی کنید ، با محیط کار خود هماهنگ شده و پایه را لمس کنید. سعی کنید با هدف حرکت کنید ، به جای اینکه سریعتر از صندلی بلند شوید و به صورت عصبی به جلوی اتاق بروید.

نفس کشیدن و بیرون آوردن آن به آرامی به کنترل ضربان قلب کمک می کند و از هرگونه افکار ‘پرواز یا جنگ’ که ممکن است از طریق سر شما عبور کند جلوگیری می کند. روی احساسات خود تمرکز کنید و با دقت و هدف صحبت کنید. در نتیجه ، احساس اطمینان و اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت.

 

قدرشناسی و مهربانی با خود و دیگران را تمرین کنید

قدردانی می تواند به شما کمک کند تا بهتر با همسالان خود بیان کنید. لحظه ای اختصاص دهید و حتی در محیط شلوغ دفتر خود نیز از چیزهای کوچک سپاسگزار باشید.

در افکار درونی خود و نسبت به افراد دیگر از زبان مثبت استفاده کنید. لحظه ای وقت بگذارید و پا به کفش های آنها بگذارید و آن را از دیدگاه آنها ببینید. بخشش را تمرین کنید و بگذارید کارهای کوچک و غیر مهم از بین بروند. اگر اواخر روز هنوز چیز آزار دهنده شما را آزار می دهد ، مدتی را به تأمل در مورد موضوع و چگونگی بهبود آن به روش سازنده اختصاص دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به “ایجاد ارتباط عالی با افراد موفق” گوش دهید.

 

برای اطلاعات از آخرین کتاب های صوتی منتشر شده به وب سایت و اینستاگرام ما مراجعه کنید

 

آخرین محصولات
گویندگی و فن بیان
فهرست