کتاب هایی که باید بخوانیم

در این مقاله می خواهم به شما کتاب هایی که باید تا اخر عمر حتما بخوانید را معرفی کنم. به عنوان کسی که کتابهای زیادی دارد و یک کتابخانه بزرگ پر از کتاب دارد، می خواهم به شما بگویم که چه کتابهایی را بیشتر از همه دوست دارم. من واقعا عاشق کتاب خواندن هستم و به نظرم، مطالعه کتاب برای من، مثل یک راه مدیتیشن و آرامش داشتن است.

در این نوشته می خواهم درباره کتابهایی با شما صحبت کنم که بیشتر از بقیه کتابهایم دوست دارم. من دوست دارم که همیشه در حال رشد و یادگیری باشم. من معمولا از کتابهایی که باعث شاد شدن، انگیزه گرفتن و عبرت گرفتن می شوند خوشم می آید. در این نوشته می خواهم درباره کتابهایی صحبت کنم که چندین بار آنها را خوانده ام و بیشتر از دیگر کتابهای کتابخانه ام به آنها علاقه دارم. اگر اهل کتاب خواندن هستید، لطفا تا انتهای این نوشته همراه من باشید.

7 کتاب خواندنی

فهرست 7 کتاب خواندنی و جالب که می تواند شما را حسابی سرگرم کند!

1– اثر مرکب

از دیگر کتابهایی که باید بخوانیم کتاب اثر مرکب است. اثر مرکب، از آن دسته کتابهایی است که برای همه افراد از قبیل زن، مرد، کارمند، کارآفرین، پیر، جوان، مجرد یا متاهل مناسب است. اثر مرکب، کتابی است که اسرار موفقیت را به سادگی به شما آموزش می دهد. در هر حوزه ای می توانید از مطالب کتاب اثر مرکب برای بهتر شدن اوضاع زندگیتان استفاده کنید. در مقدمه کتاب اثر مرکب، دارن هاردی ادعا می کند که: «مهم نیست چه چیزی یاد می گیرید یا از چه استراتژی و تاکتیکی استفاده می کنید، موفقیت در نتیجه اثر مرکب به دست می آید.»

خواندن همین جمله کافی است تا کنجکاوی مخاطب را برانگیزاند و او را با خود تا انتهای کتاب بکشاند. اثر مرکب به شما یاد می دهد که کارهای کوچک و عادتهای جزئی، چه نقش مهمی در موفقیت ما دارند و چگونه می توانیم با تغییر رفتارهای خود، زندگی بهتری داشته باشیم. اگر به دنبال واقعی ترین و موثرترین راه برای رسیدن به موفقیت، شهرت، اعتماد به نفس، روابط زناشویی خوب، سلامتی، پول آسایش و رفاه هستید، برای خرید کتاب اثر مرکب عجله کنید!

2- خودت را به فنا نده!

آیا شما اهل درگیریهای درونی و گفتگوهای منفی با خودتان هستید؟ من هم زمانی مثل شما بودم و کل روزم را با بهانه های الکی، احساسات بد، بحث های بیهوده، درگیری ذهنی و قضاوتهای نادرست هدر می دادم؛ اما با خواندن کتاب خودت را به فنا نده، یاد گرفتم که چطور بر همه این درگیری ها و بهانه های الکی غلبه کنم و هر روز، بلند شوم و برای رسیدن به اهدافم تلاش کنم. بعد از خواندن کتاب خودت را به فنا نده، اعتماد به نفسم هم بیشتر شده بود. نویسنده این کتاب، خیلی راحت با شما صحبت می کند و در کل باید بگویم که این کتاب، خیلی جالب و آموزنده است.

3- تختخوابت را مرتب کن!

اشتباه نکنید؛ این کتاب روش مرتب کردن تختخواب در صبح را به شما آموزش نمی دهد؛ بلکه به شما یاد می دهد که کارهای مهمتان را درست و دقیق انجام دهید تا بتوانید به نتیجه دلخواهتان برسید. تختخوابت را مرتب کن، دربردارنده 10 درسی است که یک ژنرال جنگی در طی تمرینات نیروی دریایی یاد گرفته است. این کتاب، کم حجم و پرمغز است و می توانید در یک آخر هفته، خواندنش را تمام کنید و نکات جالبش را یاد بگیرید. این کتاب، واقعا یک کتاب خواندنی و آموزنده است.

4- شدن

اگر به دنبال یک کتاب زندگینامه انگیزشی هستید، خاطرات میشل اوباما را در کتاب زندگی نامه اش بخوانید. «شدن» یکی از پرفروش ترین کتابهای تاریخ آمریکا است. در این کتاب، میشل اوباما از مسیر پرپیچ و خم زندگی اش می گوید، سختی هایی که کشیده است را روایت می کند و روش آشنایی با باراک اوباما و ورود به کاخ سفید را برایتان می گوید. شدن برای من، داستان قهرمانی های یک زن بود که هرگز از وجود مشکلات زیاد خسته نشد و قدرتمند پای اهدافش و زندگی مشترکش ایستاد… من دوباره و دوباره این کتاب را خواهم خواند؛ چرا که واقعا بی نظیر است…

5- خودت باش دختر

کتاب دیگری که باید بخوانیم کتاب خودت باش دختر است. «خودت باش دختر»، یکی دیگر از کتابهای بسیار محبوب من است. زمانی که این کتاب را می خواندم، بسیار حیرت زده شده بودم. خودت باش دختر درباره دروغهایی است که به خودمان می گوییم و با این دروغها، از موفقیت دور می شویم! خواندن کتاب خودت باش دختر برای خانمها و دخترهای ایرانی واجب است؛ زیرا ذهن آنها را از دروغها و افسانه هایی که دیگران در مغزشان فرو کرده اند پاک می کند. کتاب خودت باش دختر روی خودباوری و مسئولیت پذیری خانمها تاکید می کند تا بتوانند بهتر و قوی تر شوند. شما می توانید نسخه صوتی کتاب خودت باش دختر را تهیه کنید و از مطالب این کتاب فوق العاده لذت ببرید.

6- چشمهایش

اگر به رمان و داستانهای پرکشش علاقه دارید، در خرید کتاب چشمهایش شک نکنید! چشمهایش، نام شاهکاری ایرانی است که توسط بزرگ علوی نوشته شده است. وقتی این کتاب را شروع می کنید، به قدری برایتان جذاب است که نمی توانید آن را روی زمین بگذارید! چشمهایش یکی از بهترین کتابهای ایرانی است. من عاشق این جمله کتاب هستم:

به من گفت: «دختر این‌طور به من نگاه نکن! این چشم‌های تو بالاخره مرا وادار به یک خطای بزرگی در زندگی خواهد کرد.»

گفتم: «این خطای شما آرزوی من است!»

7 کتاب خواندنی

 

7- شازده کوچولو

شازده کوچولو، نام اثری جالب از آنتوان دو سنت اگزوپری است که داستان بسیار جالبی دارد. اگر این کتاب را تا به حال نخوانده اید، همین حالا خواندنش را شروع کنید و از داستان زیبایش لذت ببرید. در سایت نشر صوتی آذرسا شازده کوچولو را بشنوید.

در این نوشته با 7 کتاب خواندنی و جالب آشنا شدید. از اینکه تا انتهای این مطلب همراه ما بودید از شما متشکریم.

آخرین محصولات
گویندگی و فن بیان
فهرست