چگونه ذهن خود را از سرگردانی کنترل کنیم؟

آیا تا به حال به قصد مطالعه  درس های خود نشسته اید اما بعد از چند دقیقه متوجه شده اید که ذهن شما آنجا نیست؟ آیا در دانشگاه احساس خواب آلودگی می کنید و فکر می کنید درک اینکه استاد چه چیزی را آموزش می دهد دشوار است؟ آیا هنگام گوش دادن به همسر خود، آیا احساس می کنید ذهن شما نه با حرف های همسرتان است و نه با شما است. اگر چنین است، پس شما ذهن سرگردانی دارید و باید قبل از اینکه شرایط از دست شما خارج شود، برای کنترل آن قدم بردارید و متوجه شوید که زمان فقط گذشته است بدون اینکه بفهمید کجا رفته است.

تکنیک ها و روش های مختلفی وجود دارد که اگر آنها را یاد بگیرید، می توانید ذهن خود را از سرگردانی منصرف کنید. از بین تمام تکنیک هایی که ممکن است برای کنترل ذهن خود از سرگردانی استفاده کنید، تکنیک های جایگزینی، سرکوب و طغیان روش هایی است که بیشتر مورد استفاده مردم قرار می گیرد.

تکنیک سرکوب

تکنیک سرکوب با سرکوب افکار و احساسات منفی کار می کند. در اینجا، شما قرار است از فکر کردن در مورد شرایط ناخوشایند خودداری کنید. به این ترتیب، فقط افکار خوب در ذهن پدیدار می شوند. وقتی می خواهید از روش سرکوب استفاده کنید تمرینات تنفس عمیق بسیار مفید است.

تکنیک طغیان

تکنیک طغیان دقیقاً مخالف روش سرکوب است. در این تکنیک، شما قرار است به مشکلاتی که با آن روبرو هستید رسیدگی کنید. در اینجا به شما توصیه می شود که احساسات خود را “بلند” بیان کنید و عصبانیت خود را تخلیه کنید. به عنوان مثال، اگر از شخصی عصبانی هستید، انتظار می رود که در مقابل آینه خشم خود را به زبان بیاورید و سپس آرام شوید. هنگامی که عصبانیت از ذهن شما خارج شد، دیگر سرگردان نخواهید بود.

تکنیک های جایگزینی

تکنیک دیگر که بیشترین ارجحیت را دارد ، روشجایگزینی است. این یکی از بهترین تکنیک ها برای مبارزه و کنترل ذهن خود است. در اینجا، از شما خواسته می شود که افکار منفی را با افکار مثبت جایگزین کنید. شما قرار است به همه چیزهای منفی نگاه کنید. تکمیل تکنیک جایگزینی یک هنر است ، اما به محض دستیابی به آن ، یک دارایی ارزشمند در طول زندگی است.

به دلایل مختلف ذهن شما سرگردان می شود. داشتن وقت آزاد فراوان، از دست دادن تمرکز و بی هدف بودن برخی از دلایلی است که به ذهن سرگردان کمک می کند. بهترین راه برای جلوگیری از سرگردانی ذهن این است که شروع به کنترل خود کنید. وقتی اهداف خود را یادآوری می کنید ، از زندگی خود  لذت را ببرید و از هر لحظه آن به موقع استفاده کنید، در این صورت ذهن شما به هیچ عنوان سرگردان نخواهد شد. اگر به خدا ایمان دارید ، بهتر است هر زمان که احساس کردید تمرکز خود را از دست می دهید به او فکر کنید. داشتن ایمان به خود در هر شرایطی، داشتن نگرش مثبت در زندگی و آرامش در هر زمان که دچار استرس می شوید می توانید زندگی مثمر ثمری داشته باشید و مشکلی را که اکنون با آن روبرو هستید از بین ببرید.

برای اطلاعات از آخرین کتاب های صوتی منتشر شده به وب سایت و اینستاگرام ما مراجعه کنید.

آخرین محصولات
گویندگی و فن بیان
فهرست