چگونه از شکست در تعیین اهداف جلوگیری کنیم؟

اتعیین اهداف گامی مهم در جهت دستیابی به موفقیت است. اما اگر اهداف خود را اشتباها برنامه ریزی کرده باشید، می توانید مستقیماً در مسیر شکست پیش بروید. بیایید نگاهی بیندازیم به 5 راهی که می توانید از شکست در تعیین هدف جلوگیری کنید.

1. اهدافی را تعیین نکنید که به راحتی قابل دستیابی باشد

شما باید به طور عینی مهارت ها، توانایی ها و شرایط خود را مشاهده کنید و اهداف خود را به گونه ای تعیین کنید که برای شما یک چالش باشد، نه به سادگی خوردن یک لیوان آب خنک.

2. برای اهداف خود محدوده زمانی مشخص تعیین کنید

تعیین یک هدف بدون بازه زمانی مانند این است که بدون اینکه بدانید چه زمانی می خواهید برای تعطیلات خود وقت صرف کنید. برای دستیابی به نتیجه، تعیین هدف شما باید محدود باشد. هر روز ، هفته و ماه باید در تعیین هدف شما حساب شود تا از شکست جلوگیری کنید.

3- اجازه ندهید دیگران زیاد به شما مشاوره دهند

اگر اهداف خود را با عزیزان و دوستان خود در میان بگذارید، مطمئناً نظرات، انتقادات، تأملات و مشاوره ها را به خود جلب می کنید. اگرچه ممکن است تغییر در برنامه های تعیین هدف بسیار سودآور باشد، به یاد داشته باشید که شکست در تعیین هدف می تواند به دلیل گرفتن نظرات زیاد باشد. بهترین فرد برای دانستن توانایی ها و محدودیت های خود شما هستید ، دیگران نیستید.

4- اولویت بندی اهداف، کلید موفقیت در تعیین هدف است

از نظر تئوری، شما می توانید برای رسیدن به هزار هدف در مدت 6 ماه برنامه ریزی کنید، اما این ممکن است عملی نباشد. شما باید برخی از تصمیمات سخت را در مورد تصمیم گیری در مورد اهداف اولویت دار نسبت به اهداف دیگر بگیرید، حتی اگر همه اهداف مهم به نظر برسند. برای جلوگیری از شکست در تعیین هدف، باید تصمیمات خود را بر اساس آنچه برای دستیابی به آن مهم است، آنچه باید بدست آورید و آنچه می توانید به دست آورید، قرار دهید.

5- اهداف را از وظایف جدا کنید

یک راه عالی برای جلوگیری از شکست در تعیین هدف، شناسایی وظایف کوتاه مدت خود از اهداف است. مردم معمولاً این دو را اشتباه می گیرند و زمان غیر ضروری را در شیوه های نادرست تعیین هدف قرار می دهند. به عنوان مثال، انجام لوله کشی خانه شما یک کار است در حالی که یادگیری نحوه لوله کشی خانه خود یک هدف است.

برای اطلاعات از آخرین کتاب های صوتی منتشر شده به وب سایت و اینستاگرام ما مراجعه کنید.

آخرین محصولات
گویندگی و فن بیان
فهرست