به تعویق انداختن کارها یک آفت بزرگ برای انجام تمام امور می باشد. با این وجود تعداد انگشت شماری از افراد قادر به غلبه بر آن هستند. در اینجا چند روش برای جلوگیری از به تعویق انداختن کار و انجام اقدامی دقیقاً در صورت لزوم آورده شده است.

 

  1. بدانید چه چیزی مانع شما می شود

قبل از تلاش برای غلبه بر مشکل ، مهم است که بدانید چه چیزی باعث ایجاد آن شده است. شما می توانید دو دلیل عمده برای به تعویق انداختن کار داشته باشید ، یا این کاری است که شما دوست ندارید آن را انجام دهید یا این چیزی است که شما نمی دانید چگونه آن را انجام دهید. وقتی فهمید که چرا تعلل می کنید ، شکستن چرخه راحت تر خواهد بود.

 

  1. با یک کار آسان شروع کنید

اگر شما مدت ها عادت به تعویق انداختن کارها داشته اید ، غیرمنصفانه است که انتظار تغییر یک شبه را داشته باشید. با تعیین اهداف آسان تر برای خود شروع کنید ، چیزی که می دانید قادر به دستیابی به آن خواهید بود. این کار می تواند به سادگی انجام روشن کردن ماشین لباسشویی یا نظافت منزل باشد. همین که این اهداف آسان را درک کنید ، به شما می توانید به سراغ کارهای بزرگتر بروید.

 

  1. با دوستان خود صحبت کنید

هنگامی که در مورد هدف خاصی تصمیم گرفتید ، در مورد آن با مردم صحبت کنید و آنها را از تعهد خود آگاه کنید. هرچه تعداد بیشتری از افراد با این افراد به اشتراک بگذارید بهتر هستند. به این ترتیب غرور شما انگیزه بیشتری برای کار در هدف شما ایجاد می کند.

 

  1. مهلت های دقیق تعیین کنید

برای اطمینان از انجام به موقع کارها ، باید ضرب الاجل های مشخصی تعیین کنید. لازم است که از توانایی های خود آگاهی داشته باشید تا اهداف عملی و معقولی را برای خود تعیین کنید. محکم باشید و تسلیم نشوید تا زمانی که هدف خود را به پایان برسانید.

 

5- از فنون انگیزشی استفاده کنید

خود را با چیزهایی محصور کنید که شما را به حالت عمل درآورند. بالای آینه چیزی انگیزشی بنویسید تا دائماً هدف خود را یادآوری کنید. همچنین ، با افرادی که به دنبال آنها هستید صحبت کنید و آنها را ترغیب کنید که فشار اضافی مورد نیاز را به شما بدهند. خواندن کتابهایی که شما را برای رسیدن به هدف خود الهام می دهند نیز می تواند یک راه حل عالی باشد.

 

  1. به خودتان پاداش دهید

برای اطمینان از انگیزه خود برای رسیدن به اهداف خود ، باید پس از اتمام یکی از اهداف خود را پاداش دهید. این نه تنها به شما حس موفقیت می دهد بلکه شما را با انرژی مثبت پر می کند تا در حالی که هدف بعدی خود را هدف قرار می دهید بهترین نتیجه را بدهید.

 

برای اطلاعات از آخرین کتاب های صوتی منتشر شده به وب سایت و اینستاگرام ما مراجعه کنید.

آخرین محصولات
گویندگی و فن بیان
فهرست