نکات ساده مدیتیشن برای مبتدیان

مدیتیشن یک مهارت بسیار ساده و در عین حال بسیار قدرتمند است که به آرامش، تقویت درک، توسعه پتانسیل ذاتی و تغییر شکل زندگی کمک می کند. مراقبه موثر و درست دارای مزایای زیادی مانند افزایش تمرکز، کاهش اضطراب و احساس خوشبختی است.

 

اگرچه بسیاری از افراد مراقبه را انجام می دهند، اما آنها خیلی زود آن را ترک می کنند. در اینجا، چند نکته اساسی برای کمک به مراقبه برای مبتدیان آورده شده است. این مراحل ساده اما مهم می تواند به شما کمک کند تا بهتر مراقبه کنید و آن را به تجربه بهتری تبدیل کنید.

  1. یک محیط مساعد را انتخاب کنید

مهمترین عنصر در مراقبه برای مبتدیان ، مکان یا محیط است. مکانی آرام و خوب را انتخاب کنید که در آن مزاحمت صفر باشد.

  1. آماده سازی

دوش گرفتن و چند حرکت کششی همیشه قبل از مدیتیشن ترجیح داده می شود. این امر امکان مراقبه راحت را برای مبتدیان فراهم می کند.

  1. مراقبه وضعیت بدن

در قسمتی از مکانی که انتخاب کرده اید (ترجیحاً روی زمین)، پا را به حالت صلیب یا در حالت نیلوفر قرار دهید و بنشینید. اگر از نظر جسمی مشکلی دارید، مراقبه را می توانید روی صندلی یا مبل انجام دهید. حفظ حالت مستقیم در هنگام مدیتیشن بسیار مهم است. دراز کش نباید مراقبه کنید زیرا ممکن است بخوابید.

  1. نفس کشیدن

تنفس عمیق و آهسته ضربان قلب را کند می کند. ماهیچه ها را شل کرده و به ذهن کمک می کند تا تمرکز کند. هر وقت بخواهید تنفس نکنید تنفس یک جنبه اصلی در مراقبه برای مبتدیان است.

  1. زمان

زمان مناسب برای مراقبه را انتخاب کنید. این کار با آزمون و خطا حاصل می شود. مراقبه بعد از وعده های غذایی سنگین منع جدی ندارد. بسیاری از افراد مراقبه را در پایان روز ترجیح می دهند تا تمام استرس خود را از بین ببرند. برخی برای خواب آرام، درست قبل از خواب مدیتیشن می کنند.

  1. سایر موارد ضروری

برای افزایش تجربه مدیتیشن برای مبتدیان، وجود شمع، چوب عود یا موسیقی توصیه می شود. گفته می شود موسیقی زبان روح است، ممکن است به کشف بهتر خود کمک کند.

  1. صبوری و طرز فکر

این مهمترین عامل مراقبه برای مبتدیان است. رمز موفقیت در مراقبه، صبر است. پاک کردن همه افکار در ذهن شما در اولین تلاش اتفاق نمی افتد. زمان می برد تا ذهن خود را کاملاً پاک کنید و مراقبه واقعی را تجربه کنید. با ذهنیت دستیابی به چنین سطحی و مدیتیشن طولانی مدت، می توانید از مزایای واقعی مراقبه بهره مند شوید.

برای اطلاعات از آخرین کتاب های صوتی منتشر شده به وب سایت و اینستاگرام ما مراجعه کنید.

آخرین محصولات
گویندگی و فن بیان
فهرست