نکاتی برای داشتن قاطعیت در زندگی روزمره

 

آیا در بیان حرف خود مردد می شوید؟ ابراز وجود مهارتي است كه شايد همه آن را نداشته باشند. در اینجا چند نکته آورده شده است که ممکن است به شما کمک کند تا در زندگی روزمره خود قاطعیت بیشتری داشته باشید.

 

  1. خود را برای نبرد آماده نکنید ، بگذارید به طور طبیعی اتفاق بیاید

بسیاری از اوقات که مردم بیش از حد به چگونگی ابراز وجود در زندگی روزمره فکر می کنند ، در نهایت بی ادب می شوند. لازم نیست که خود را آماده کنید تا قاطعانه شوید ، از قبل در مورد دفاع خود و آنچه می خواهید بگویید ، پیش بینی کنید. ابراز وجود باید طبیعی باشد. این فقط در مورد بیان ذهن شماست بدون ترس از کسی.

 

  1. وقتی می خواهید نه بگویید، نه بگویید

یکی از قسمتهای سخت داشتن  قاطعیت توانایی نه گفتن به کسی است. اجباری بودن و گفتن بله آسان است اما گفتن نظر و گفتن نه سخت است. اگر در موقعیتی هستید که مجبور به انجام کاری یا گفتن چیزی هستید ، باید شهامت رد کنید. دیگر به فکر عواقب آن نباشید و یاد بگیرید که برای ابراز وجود نه بگویید.

 

  1. به آنچه دیگران فکر می کنند اهمیت ندهید

یکی از موانعی که ممکن است در یادگیری نحوه ابراز وجود هر روز با آن روبرو شوید ، نگرانی مداوم در مورد اینکه دیگران در مورد شما چه فکر خواهند کرد ، است. آیا اگر شما قاطع باشید و آنچه را که واقعاً فکر می کنید بگویید ، احساس بدی خواهند داشت؟ آیا آنها دیگر با شما صحبت نمی کنند؟ اگر خود را در افکار دیگران درگیر کنید ، ممکن است هرگز نتوانید قاطعانه و با قدرت عمل کنید.

 

4- زبان بدن صحیحی برای قدرت قاطعیت بیشتر داشته باشید

وقتی زبان بدن نامناسبی دارید ، نمی توانید انتظار قاطعیت داشته باشید. اگر نمی توانید به چشمان کسی نگاه کنید و از قبل به او بگویید چه فکر می کنید ، ممکن است با زبان بدن خود پیشرفت زیادی داشته باشید. قد و قامت جسمی شما باید از اعتماد به نفس لبریز شود. پشت خود را صاف نگه دارید ، چانه خود را بالا نگه دارید و هر زمان که سعی در ابراز وجود دارید با وضوح و صدا رسا صحبت کنید.

 

5- درمورد آنچه می خواهید قاطعانه باشید اطمینان داشته باشید

هنگامی که شما برای نسبت به شخصی یا چیزی قاطعیت خود را نشان می دهید ، اساساً نظر خود را ابراز می کنید و این انتظار را دارید که به آن پایبند باشید و برای آن بجنگید. به عبارت دیگر ، این آغاز انتخاب نبردی است که انتظار می رود آن را دنبال کنید. فقط در مورد چیزی قاطعانه عمل نکنید زیرا شخص دیگری از شما انتظار دارد.

 

برای اطلاعات از آخرین کتاب های صوتی منتشر شده به وب سایت و اینستاگرام ما مراجعه کنید.

آخرین محصولات
گویندگی و فن بیان
فهرست