مسئولیت پذیری یکی از اصلی ترین ویژگی های شما در زندگی برای موفقیت است. این می تواند شامل مسئولیت پذیری در قبال خانواده ، مدرسه، دانشگاه ، شغل یا روابط شما باشد. در اینجا چند راه برای مسئولیت پذیری بیشتر در زندگی آورده شده است.

 

  1. از مسئولیت های خود آگاه باشید

اولین گامی که برای مسئولیت پذیری بیشتر باید بردارید ، آگاهی از مسئولیت های خود است. اگر در مورد وظایفی که باید در زندگی روزمره یا طولانی مدت انجام دهید هیچ سرنخی ندارید ، نمی توانید برای آنها برنامه ریزی کنید. اگر مطمئن نیستید که قرار است کدام مسئولیت را به عهده بگیرید ، با اعضای خانواده یا دوستان خود گپ بزنید تا در مورد همان موضوع راهنمایی بگیرید.

 

  1. کارها را به دیگران واگذار نکنید

شما می توانید مسئولیت پذیری بیشتری در زندگی پیدا کنید اگر کارهای خود را به گردن دیگران نیندازید. اگر قرار بود کاری را به پایان برسانید و آن را انجام نداده اید ، مسئولیت آن را بر عهده بگیرید. آن را به شخص دیگری تحت فشار قرار ندهید و ادعا کنید که قرار بود این کار را انجام دهد یا فکر می کردید شخص دیگری باید این کار را انجام دهد.

 

3- شرایط را سرزنش نکنید

متوسل شدن به بازی سرزنش ساده ترین کاری است که می توانید برای فرار از مسئولیت انجام دهید. اگر نتوانسته اید مسئولیت خود را انجام دهید ، به جای سرزنش کردن شرایط یا افراد دیگر ، مسئولیت آن را بر عهده بگیرید. همچنین باعث احترام بیشتر دیگران می شود.

 

4- قاطع تر باشید

تصمیم گیری سریع به شما در داشتن مسئولیت پذیری بیشتر کمک می کند. برای انجام وظایف خود ، باید تصمیم خود را بگیرید بدون اینکه تحت تأثیر دیگران قرار بگیرید. شما همچنین باید آماده باشید تا با عواقب تصمیمات خود روبرو شوید و مسئولیت آنها را به عهده بگیرید. اگر تصمیمات خود را به تعویق بیندازید ، در انجام مسئولیت های خود وقت تلف می کنید.

 

5- از قبل برای مسئولیت های خود برنامه ریزی کنید

برنامه ریزی و تفکر در مورد مسئولیت های خود از قبل به شما کمک می کند تا آنها را به طور موثرتری انجام دهید. به عنوان مثال ، اگر پرداخت شهریه مدرسه فرزند شما در حال انجام است ، می توانید از نظر مالی از قبل برنامه ریزی کنید. یا اگر شما وظیفه دارید حیوان خانگی خود را هر ماه به دامپزشک ببرید ، یادآوری و قرار ملاقات را از قبل تعیین کنید تا بعدا فراموش نکنید. مسئولیت ها بزرگ یا کوچک باشند ، برنامه ریزی قبلی برای آنها به شما کمک می کند مسئولیت پذیری بیشتری داشته باشید.

 

  1. چیزی را به سرنوشت واگذار نکنید

افراد مسئول منتظر سرنوشت یا تقدیر نیستند تا اتفاقاتی در زندگی آنها رخ دهد. آنها سرنوشت را به دست خود می گیرند و با اعمال خود آن را کنترل می کنند. اگر می خواهید چیزی در زندگی شما اتفاق بیفتد ، با انجام همه کارهای ممکن برای تحقق آن مسئولیت آن را بر عهده بگیرید. انتظار نداشته باشید که شانس یا سرنوشت وارد عمل شود و همه چیز را برگرداند. هرچه مسئولیت زندگی خود را بیشتر به عهده بگیرید مسئولیت شما نیز بیشتر می شود.

 

برای اطلاعات از آخرین کتاب های صوتی منتشر شده به وب سایت و اینستاگرام ما مراجعه کنید.

 

آخرین محصولات
گویندگی و فن بیان
فهرست