به دلایل زیادی ممکن است در زندگی خود احساس نیاز به اعمال خویشتنداری و کنترل داشته باشید. ممکن است در معرض طیف وسیعی از وسوسه ها از جمله خوردن بیشتر ، بیشتر خرج کردن ، بیشتر صحبت کردن یا عصبانی شدن باشید. صرف نظر از اینکه وسوسه شما چیست ، در اینجا چند روش وجود دارد که می توانید کنترل خود را افزایش دهید.

 

  1. مرتباً ورزش کنید

متخصصان اظهار داشته اند که ورزش می تواند به افزایش تمرکز و کنترل خود کمک کند. هنگامی که ورزش می کنید و عضلات خود را تحت فشار قرار می دهید ، احتمالاً آستانه درد خود را افزایش می دهید. هنگامی که سعی می کنید اهداف مشخصی را که برای تمرین تعیین کرده اید ، بدست آورید ، عادت می کنید که برای رسیدن به هدف تناسب اندام خود ، بدون توجه به هر چیزی تلاش و کوشش کنید. این به شما کمک می کند خویشتنداری کنید و اشتیاق خود را برای انجام کاری که نباید انجام دهید ، به دست آورید.

 

  1. تلاش های خود را تشدید کنید

هر وقت با موفقیت بر خواسته خود غلبه کردید ، می توانید کنترل خود را افزایش دهید. وقتی بدانید که برای تلاش خود پاداش خواهید گرفت ، انگیزه شما برای اطمینان از اینکه بهترین تلاش خود را انجام می دهید دو برابر خواهید شد. بنابراین دفعه بعدی که می خواهید در غذا خوردن ، آشامیدن یا هزینه کردن کنترل کنید ، پاداش خود را جلوی چشمان خود به تصویر بکشید.

کد تبلیغات به اینجا می رود

  1. مدیتیشن را تمرین کنید

مدیتیشن تکنیکی است که برای کمک به افزایش تمرکز و ثبات ذهن شناخته می شود. این شامل تماشای افکار در ذهن و تنفس در بدن شما است. مراقبه می تواند به شما کمک کند تا بتوانید حواس خود را کنترل کنید و به همین دلیل ممکن است انگیزه های خود را مهار کنید. ده دقیقه مراقبه روزانه می تواند به شما کمک کند تا تغییر مهمی در توانایی کنترل خود مشاهده کنید.

 

4- از یک دوست یا یکی از اعضای خانواده کمک بگیرید

اگر فکر می کنید برای افزایش کنترل خود به مداخله خارجی نیاز دارید ، می توانید یک دوست یا یکی از اعضای خانواده را برای کمک درگیر کنید. با دریافت کمک از دیگران ، عملکرد کنترل بر خود را بهبود بخشید و این را در نظر بگیرید که شما نمی توانید به صورت مستقل این کار را انجام دهید.

 

5- حواس خود را پرت کنید

یک روش موثر برای غلبه بر وسوسه خود برای هر چیز این است که حواس خود را پرت کنید به محض اینکه احساس کنید موجی از میل در قلب شما می جهد. به عنوان مثال ، اگر می خواهید از مصرف کالری بیشتر خودداری کنید ، به محض اینکه دچار گرسنگی شدید ، در مورد هزینه عضویت در ورزشگاه خود فکر کنید.

 

  1. فکر کردن در مورد عواقب منفی از دست دادن کنترل خود

با فکر کردن در مورد عواقب منفی تسلیم شدن در برابر وسوسه ، می توانید کنترل خود را افزایش دهید. این شما را به عقب می راند و شما را از چالش مبازره با نفس و خویشتنداری خود دور می کند. فکر کردن در مورد تأثیرات ناخوشایند وسوسه کردن ، ممکن است از تکرار تمایلات شما نیز بکاهد.

 

برای اطلاعات از آخرین کتاب های صوتی منتشر شده به وب سایت و اینستاگرام ما مراجعه کنید.

 

آخرین محصولات
گویندگی و فن بیان
فهرست