نازنین آذرسا، برنده مسابقه بانوی طلایی

دوستان عزیز سلام . من نازنین آذرسا برنده مسابقه بانوی طلایی و  صاحب امتیاز نشر صوتی آذرسا قصد دارم در این مقاله کمی از خود برایتان بگوم تا من را بیشتر بشناسید.

نازنین آذرسا یکی از برندگان مسابقه بانوی طلایی

دوستان من سلام، سال گذشته مسابقه ای با عنوان مسابقه بانوی طلایی برگزار شد که من در این مسابقه، جزو نفرات برتر بودم و توانستم جایزه بانوی اول را کسب کنم.

برای انجام دادن این مسابقه، برگزار کنندگان گرامی ابتدا چندین سوال از شما می پرسند و شما باید به سوالات آنها پاسخ بدهید. سپس مردم با توجه به مصاحبه انجام شده و حرفهای شما، به شما امتیاز می دهند و سپس با جمع کردن این امتیازها، برندگان مسابقه مشخص می شوند.

من در این مسابقه به سوالاتی مثل اینکه چه زمانی گویندگی را شروع کردم، سختی هایی که در مسیر کشیدم، انگیزه ام برای ادامه دادن کار گویندگی، روش برخورد با مشکلات و موانع صحبت کردم و درباره زندگی و کارم هم بیشتر توضیح دادم.

شما می توانید متن مصاحبه من با مسابقه بانوی طلایی را در لینک زیر مشاهده کنید.

بخشی از گفتگوی من با مسابقه بانوی طلایی را در زیر می خوانید:

 

  • فعالیت گویندگی را چگونه آغاز کردید؟

سال۸۸ پس از انصراف از دانشگاه به دلیل علاقه به رشته گویندگی با وجود مخالفت خانواده و اینکه معتقد بودند نمی توان در رشته های هنری آینده ای داشت شروع به یادگیری این حرفه نمودم و در چند آموزشگاه در کرج و تهران آموزش دیدم و خوشبخاته جزو برترین ها بودم و اساتیدم به آینده من امیدوار بودند.

تا سال ۹۱ نتوانستم با وجود همه پیگیری ها وارد بازار کار این عرصه شوم. در سال ۹۱ پس از پیگیری های مداوم و پس از گذراندن چندین مرحله آزمون، رادیو ایرانصدا پذیرفت که من به عنوان نیروی پروژه ای در آنجا فعالیت کنم به شرط اینکه خودم برنامه ساز باشم! شروع کار بود و من بی تجربه بودم اما با یاری خداوند و پیگیری زیاد کار را آغاز کردم.

شروع نویسندگی من

دست به قلم بردم و در زمینه رشته ای که در دانشگاه تحصیل کرده بودم دو برنامه نگارش کردم، یکی با عنوان “ایران سرزمین شگفتی ها” در مورد اکوتوریسم ایران و دیگری با عنوان “گنجینه های طبیعت” در مورد حیات وحش ایران که سردبیری گویندگی و نویسندگی این برنامه ها نیز به عهده خودم بودم و خوشبختانه در همان سالها مورد توجه و تقدیر سازمان محیط زیست قرار گرفت.

تجربه نویسندگی من با نوشتن کتاب افسانه دختر ننه سرما و انتشار آن توسط نشر محترم حوزه مشق به بار نشست.

دلیل عدم رضایت خانواده

اما به دلیل نارضایتی مالی و اینکه آینده شغلی من در آنجا تامین نمی شد تصمیم به قطع همکاری و شروع فعالیت با شرکت های خصوصی گرفتم. البته کار بسیار سختی بود، ولی خوشبختانه پس از سالها پیگیری، صبر و توکل به خدا بلاخره در مسیر درست قرار گرفتم .

مدت یک سال هست به نوعی کارآفرینی کرده و یک نشر دیجیتال به عنوان نشر صوتی نازنین آذرسا با ۱۰۰ عنوان کتاب صوتی تهیه کرده ام که در سایت هایی مانند نوار، کتابراه، فیدبو و … به فروش می رسند. در فضای مجازی فعال هستم و کانال تلگرامی رمان های صوتی دارم که مورد استقبال مردم قرار گرفته و همینطور در همین فضا به علاقمندان در سایر شهرها که امکان آموزش ندارند به صورت مجازی گویندگی تدریس می کنم.

 

  • انگیزه و هدفتان از انجام این کار چیست ؟ چه چیزی برایتان انگیزه بخش و الهام بخش است ؟

انگیزه اصلی من این بود که همیشه از دوران کودکی، حس درون من می گفت خدا مرا خلق کرده که بهترین باشم و باید به خواسته هایم برسم و موانع را از سر راهم بردارم. آن کشش درونی به سمت موفقیت من را وادار کرد که نقطه قوت خود را بشناسم و از آن در جهت رشد خود استفاده کنم.

ندای قلبم انگیزه و الهام بخش من بود که سخنان حضرت یار را برایم دیکته می کرد و من به راستی که عاشق و مجنون او هستم. اویی که باعث شد دنیا دنیا سختی و تلخی نتواند من را از ادامه مسیر بازدارد.

 

  • در شروع مسیر چه سختی هایی داشتید و چگونه توانستید به آنها غلبه کرده و ادامه دهید ؟

نپذیرفتن این امر از جانب خانواده و اینکه این راه آینده ای ندارد. نبود فضای رقابتی درست و حرفه ای و عدم وجود فضای آموزش هنری در ایران و اینکه اکثر آنها فقط به فکر کسب پول از جوانان جویای نام هستند.

 

  • چه حسی از انجام این کار دریافت می کنید؟

حس آرامش، حس شکرگذاری نسبت به حضرت یار، حس قدرت از اینکه من توانستم و حس رضایت از خودم از بابت تحمل سالها مرارت و مشکلات.

 

  • بانوانی که به گویندگی علاقه دارند و در اول مسیر هستند چه کاری باید انجام دهند؟

آموزش درست و حرفه ای و البته در مسیر درست.  این حرفه بسیار بسیار نیاز به صبر تحمل و پشتکار دارد و کسی موفق هست که پا پس نکشد.»

برای خواندن متن کامل مصاحبه من با مسابقه بانوی طلایی، به سایت بانوی طلایی مراجعه کنید و متن مصاحبه من را مطالعه کنید.

 

آخرین محصولات
گویندگی و فن بیان
فهرست