مهارت های مشاهده، می تواند شما را به موفقیت برساند

اگر فکر می کردید مهارت مشاهده چیزی جز توانایی مشاهده دیگران و مدیریت آنها نیست، اشتباه می کنید. مهارت های مشاهده می تواند به شما کمک کند تا به موفقیت دست پیدا کنید و شما را قادر به تصمیم گیری بهتر در کار و به طور کلی در زندگی کند. در اینجا روشهایی وجود دارد که از طریق آنها مهارتهای مشاهده می تواند به شما در رسیدن به موفقیت کمک کند.

1. مهارت های مشاهده به شما کمک می کند تا دیگران را به خوبی قضاوت کنید

یکی از ویژگی های اصلی افراد موفق این است که می توانند در مورد شخصی خوب قضاوت کنند. این کار از سالها مشاهده افراد، ویژگی های آنها و یادگیری نحوه رفتار افراد مختلف در موقعیت های مختلف ناشی می شود. بنابراین مهارتهای مشاهده خود را صیقل داده و مهارتهای لازم برای قضاوت خوب در مورد افراد دیگر را بدست آورید.

2. افراد موفق از محیط پیرامونی خود آگاهی بیشتری دارند

هنگامی که عادت به مشاهده بیشتر می کنید، از محیط اطراف خود آگاهی بیشتری پیدا می کنید – درست از آگاهی از آنچه در خارج از دفتر کار شما می گذرد گرفته تا دانستن اینکه همکار شما در کار چگونه شما را تقلید می کند. این شما را قادر می سازد تا به خوبی آگاهانه و عاقلانه تصمیم بگیرید.

3. شنونده خوب بودن در مکالمات به شما کمک می کند

گوش دادن عنصر مهم هر مکالمه است. اما داشتن مهارت دنبال کردن صحبت ها دشوار به همان اندازه که آسان به نظر می رسد. همه نمی توانند شنونده خوبی باشند و فقط تعداد کمی از ما موفق به تسلط بر مهارت گوش دادن هستیم. گوش دادن به عنوان یک مهارت مشاهده می تواند به شما کمک کند تا به موفقیت دست یابید زیرا شما قادر خواهید بود مکالمه بهتری داشته باشید که به شما کمک می کند تا معاملات ، مذاکرات و بحث های خوب را انجام دهید.

4. مهارتهای مشاهده به افراد موفق کمک می کند تا همه را راضی کنند

آیا توجه کرده اید که چگونه افراد موفق می توانند باعث خوشحالی همه اطرافیان شوند؟ اگر از خود می پرسید که چگونه این کار را انجام می دهند ، دیگر تعجب نکنید. آنها از مهارت مشاهده خود برای نظارت دقیق بر عادات افراد اطرافشان استفاده می کنند. آنها با این کار دقیقاً می دانند چه چیزی باعث خوشحالی هر فرد می شود. بنابراین دفعه بعدی که با کسی رو در رو می شوند ، دقیقاً می دانند برای خوشحال کردن طرف مقابل چه باید بگویند و چه کنند.

5- ناظران خوب از اشتباهات دیگران درس می گیرند

مهارت مشاهده شما می تواند به شما کمک کند تا به موفقیت دست یابید زیرا با مشاهده دقیق و تجزیه و تحلیل افراد و وظایف آنها ، نه تنها از اشتباهات آنها یاد می گیرید بلکه می دانید چه کاری باید انجام دهید و چه کاری نباید انجام دهید.

 

برای اطلاعات از آخرین کتاب های صوتی منتشر شده به وب سایت و اینستاگرام ما مراجعه کنید.

آخرین محصولات
گویندگی و فن بیان
فهرست