مقدمه

کتاب مذاکره اثری دیگر از برایان تریسی می‌باشد. در این کتاب با فنون برتر مذاکره آشنا خواهیم شد تا در مذاکرات کسب و کار، گوی و میدان را در اختیار خود قرار دهیم.

پیشتر در رابطه با موفقیت در کسب و کار صحبت کردیم و در این بین به معرفی کتاب‌های موفقیت در کسب و کار نوشته ریچل هالیس و همینطور کتاب هفت گام تا موفقیت نوشته برایان تریسی پرداختیم. در آن کتاب‌ها بیشتر راجع به طرز فکر صحیح و همینطور داشتن ایمان و اراده جهت رسیدن به موفقیت صحبت می‌شود. اما باید فراموش نکنیم که در کسب و کارهای مختلف و به شیوه‌های مختلف شما نیاز به مذاکره با افراد مختلف جهت پیشرفت در شغلتان خواهید داشت.

اگر یک بازاریاب هستید برای جلب رضایت مشتری باید بتوانید نقاط قوت محصول خود را در مرکز توجه مشتری قرار دهید. اگر صاحب یک مغازه یا فروشگاه هستید باید بتوانید محصولات خود را به نحو صحیح به مشتریان خود معرفی کنید. اگر در یک اداره مشغول به کار هستید، باید بتوانید به بهترین شکل ممکن با ارباب رجوع ارتباط برقرار کرده و کار او را انجام دهید؛ در این صورت رضایت ارباب رجوع را جلب کرده‌اید و این یک نقطه شروع برای گرفتن ترفیع رتبه هست. حتی اگر سهام‌دار یک کارخانه یا شرکت هستید، برای أخذ قرارداد همکاری یا فروش باید بتوانید به نحو صحیح مذاکره انجام داده و بیشترین نفع را از این معامله کسب کنید.

در کتاب مذاکره برایان تریسی با ما راجع به فنون مذاکره و راه‌های تغییر مسیر مذاکره به نفع خودمان یا به سود شرکت صحبت می‌کند. شما در این کتاب با یادگیری نکات بسیار مهم می‌توانید یک مسیر را در جهت تغییر و تحول موقعیت شغلی خود یا شرایط شرکتتان را شروع کنید.

اما نباید فراموش کرد که مذاکره تنها محدود به شغل یا کسب و کارتان نمی‌شود. انسان همواره در طول زندگی خود در حال مذاکره با اطرافیان و دوستان و آشنایان خود می‌باشد. شما برای ایجاد ارتباط با دیگران و یا دوستی با آنها مذاکره می‌کنید. برای ازدواج با فرد مورد علاقه‌ی خود و با خانواده وی مذاکره می‌کنید. اگر صاحب فرزند هستید در أمر تحصیلی یا ازدواج وی نیاز به مذاکراتی خواهید داشت. حتی وقتی کودکتان با دوستش دعوا می‌کند برای حل آن مشکل باید با فرزند خود و با پدر یا مادر دوستش مذاکره کنید.

اگر شما مذاکره کننده خوبی نباشید ممکن است حقتان ضایع شود. یک معامله طوری پیش نرود که شما می‌خواستید. محصول مورد نظر خود را نتوانید به فروش برسانید. ممکن است اگر مذاکره کننده خوبی نباشید، بین شما و ارباب رجوعتان سوءتفاهمی ایجاد شده و نظر مدیرتان در رابطه با شما تغییر کند. حتی ممکن است در بعضی مواقع مورد تحقیر قرار بگیرید. بنابراین داشتن مهارت در أمر مذاکره، یک نیاز ضروری تلقی می‌شود. اما همانطور که گفتیم این یک مهارت است نه استعداد درونی. بنابراین با تلاش و تمرین و با داشتن یک راهنمای مناسب، شما می‌توانید فنون صحیح مذاکره را بیاموزید و در مذاکرات خود تا حد ممکن پیروز باشید.

اینجاست که کتاب مذاکره نوشته برایان تریسی به کمک شما خواهد آمد.

آشنایی با نویسنده

برایان تریسی در سال 1944 در شهر شارلوت کانادا به دنیا آمد. او پس از تکمیل تحصیلات ابتدایی و متوسطه در سال 1968 وقتی که تنها 24 سال سن داشت، از لندن انگلستان به مقصو سنگاپور یک سفر زمینی را آغاز کرد. در این مسیر نیز از کشورهای ترکیه، ایران، پاکستان و مالزی نیز عبور کرد تا به سنگاپور برسد. هدف او از این سفر کارکردن بود. او که در سنگاپور موفق به یافتن شغل مناسبی نشد، این بار به سمت تایلند سفر کرد. او در تایلند پس از آن که نتوانست کاری برای کارگری پیدا کند به فروشندگی روی آورد.

برایان تریسی پس از کسب موفقیت‌های فوق‌العاده خود در فروشندگی و کسب تجارب بسیار از این کار و همینطور سفرهای طولانی‌اش سرانجام تصمیم به اشتراک این تجربیات با دیگران گرفت تا بتواند راه و رمز موفقیت خود را به دیگران آموزش دهد.

او در سال 1981 شروع به برگزاری سمینارهای مختلف در کشورهای کانادا و آمریکا کرد. او همچنین سخنرانی‌های خود را به صورت فایل‌های ضبط شده و کتاب‌هایی در آورد و آن‌ها را منتشر کرد. او می‌گوید که پس از گذشت 20 سال آثار وی به 24 زبان متفاوت ترجمه شده و در بیش از 30 کشور جهان منتشر و با استقبال خوب مردم مواجه شده است.

او که با کتاب غورباقه‌ات را قورت بده در ایران به شهرت رسید، طی چند سفری که به ایران داشت سخنرانی نیز کرد.

آشنایی با کتاب مذاکره

برایان تریسی در طی سفرهای خود و همچنین طی کسب تجارب متفاوت خود از فروشندگی قطعاً مذاکرات بسیار زیادی انجام داده که با موقیت رو به رو بوده و بخشی از موفقیت وی در کسب و کارش که آن را با دیگران به اشتراک گذاشته مربوط به موفقیت‌های وی در زمینه مذاکراتش می‌شود.

کتاب مذاکره با قلم برایان تریسی، سخنران انگیزشی و یکی از افراد ثروتمند آمریکا به شما خواهد آموخت که چگونه در هر شغلی که هستید با نحوه صحیح مذاکره نظر مشتریان خود را جلب نموده و در مذاکره پیروز میدان باشید.

قطعاً هر شخصی در هر شغلی که هست می‌خواهد هرچه سریع‌تر به هر آنچه که می‌خواهد دست پیدا کند. اما بسیاری از افراد فنون مذاکره را ندانسته و در این مسیر ممکن است با شکست‌های پیاپی مواجه شوند.

شما می‌توانید برای خرید کتاب مذاکره به صورت فایل صوتی با صدای نازنین آذرسا از طریق لینک زیر اقدام کنید. با خرید و گوش دادن به این کتاب، شما فنون مذاکره را با ارزان‌ترین قیمت از یکی از موفق‌ترین افراد دنیا در این زمینه خواهید آموخت. پس در ثبت خرید خود تعلل نکنید.

[purchase_link id=”2445″ style=”button” color=”” text=”خرید”]
آخرین محصولات
گویندگی و فن بیان
فهرست