مقدمه

کتاب مبارزه شیرین با تنبلی نوشته امیر پوریا خسروی به ما می‌آموزد که چگونه با یکی از عوامل عدم پیشرفت و رسیدن به موفقیت خود مبارزه کنیم.

بسیرای از ما انسان ها کم و بیش با مشکل تنبلی رو به رو هستیم که مانند سمی است که در ذهن ما پیشرفت می‌کند. چه بسا انسان‌هایی که بسیار ذهن قدرتمندی دارند و ایده های بسیار نابی می‌دهند. خیلی از افراد در تفکر خود بسیار خلاق هستند. بسیارند ایده‌های روشنی که به دلیل تنبلی خاموش می‌شوند.

تنبلی مانع شروع یک فعالیت است. تنبلی همچنین می‌تواند مانع از ادامه‌ی یک فعالیت نیز باشند. تنبلی همیشه مانند یک سد در راه رسیدن به موفقیت خواهد بود. سدی که یکبار که آن را پشت سر گذاشتی، بازهم با آن رو به رو خواهی شد. بهترین راه برای مبارزه با تنبلی، مبارزه به نحوی است که این مشکل را در درون خود از بین ببریم و راه رسیدن به موفقیت را از تنبلی هموار کنیم.

انسان تنبل هر لحظه ممکن است دست از تلاش بردارد و یا حتی هیچ گاه یک مسیر را برای رسیدن به موفقیت شروع به پیمودن نکند. در بسیاری از مواقع ما بدلیل تنبلی کارهای خود را به روزهای دیگر موکول می‌کنیم. این کار نه تنها باعث کاهش بازدهی می‌شود، بلکه رفته رفته انگیزه برای آن کار کم شده و نهایتاً پشیمانی، تأسف و کاهش اعتماد به نفس را به دنبال خواهد داشت. از نظر روانشناسی، تنبلی را می‌توان هم یکی از عوامل افسردگی دانست و هم یکی از عوارض بیماری افسردگی. یعنی هم تنبلی باعث افسردگی در انسان می‌شود و هم گاهی افسردگی منجر به تنبلی و گوشه نشینی فرد و بازداشتن وی از فعالیت می‌شود. بنابراین تنبلی عوارض زیاد و زیان باری را به همراه دارد؛ هم روحی و هم مادی.

افراد تنبل حتی در روابط خود با خانواده، دوستان و آشنایان نیز به مشکل بر می‌خورند. چرا که هیچ کس از خصیصه تنبلی خشنود نمی‌شود. حتی خود فرد تنبل نیز از آن رنج می‌برد. اما تنبلی مانند یک ویروس پیشرفت کرده و اگر با آن به شکل صحیح مبارزه نشود، آثار آن برای طولانی مدت در زندگی فرد باقی خواهد ماند.

متأسفانه با نگاهی به ضرب‌المثل‌های ایرانی، می‌توان اینگونه برداشت کرد که تنبلی از قدیم یکی از ویژگی‌های اکثریت مردم بوده است. در مواردی می‌خوانیم که «چو فردا شود، فکر فردا کنیم»، «جور مرا بکش»، «اين طفل يکشبه ره صد ساله می رود»، «هر چه پيش آيد خوش آيد».

آشنایی با کتاب مبارزه شیرین با تنبلی

کتاب مبارزه شیرین با تنبلی به ما راه و روش های مبارزه با تنبلی را خواهد آموخت. به نحوی که خود از پیشرفت خود در مبارزه با تنبلی آگاه باشیم و انگیزه بگیریم که این خود باعث تلاش بیشتر ما در جهت از بین بردن تنبلی می‌شود.

امیر پوریا خسروی در کتاب مبارزه شیرین با تنبلی ما را با زوایای مختلف ذهن بشر و تفکر انسان آشنا کرده و با می‌آموزد که چطور می‌توان تصمیمات درست اتخاذ کرد.

تصمیم درست این نیست که ما از ذهنیتی پیروی کنیم که ما را به سمت تنبلی و عدم تلاش می‌کشاند. بلکه مارا مشتاق می‌کند تا با عزم و اراده، در جهت رسیدن به موفقیت تلاش کنیم.

تا کنون کتب بسیاری در زمینه رسیدن به موفقیت را به شما همراهان عزیز معرفی کرده‌ایم. اما کتاب مبارزه شیرین با تنبلی، بصورت جزئی با یکی از عواملی که ما را از رسیدن به موفقیت باز می‌دارد و در کتب دیگر اشاره‌ای به آن نشده و راهکاری برای مبارزه با آن داده نشده است. همچنین تنبلی معیاری قابل اندازه گیری نیست. هرکسی شاید به میزانی کم یا زیاد در خود تنبلی داشته باشد. بنابراین مطالعه این کتاب به تمامی افرادی که مشتاق رسیدن به موفقیت هستند توصیه أکید می‌شود.

شما می‌توانید کتاب مبارزه شیرین با تنبلی نوشته امیر پوریا خسروی را بصورت فایل صوتی و با صدای نازنین آذرسا از طریق لینک زیر خریداری کنید.

[purchase_link id=”1516″ style=”button” color=”” text=”خرید”]
آخرین محصولات
گویندگی و فن بیان
فهرست