معرفی و خلاصه کتاب جنگ و صلح لئو تولستوی

جنگ و صلح در شهر سن پترزبورگ روسیه در سال 1805 آغاز می شود، زیرا ترس از جنگ ناپلئون در حال شروع است. بیشتر شخصیت ها در یک مهمانی معرفی می شوند، از جمله پیر بزوخوف، آندری بولکانسکی و خانواده های کوراگین و روستوف. . بیشتر رمان به تعاملات بین بزوخوف، بولکانسکی و روستوف متمرکز است. پس از معرفی آنها، آندری بولكونسكی و نیكولای روستوف به فرماندهی ژنرال كوتوزوف، نمایندگی تخیلی از میخائیل كوتوزوف ، به جبهه اتریش می روند تا با نیروهای ناپلئون درگیر شوند.

آندری سپس در نبرد آسترلیتز زخمی شده و احتمالاً مرده است، تا این که به خانه همسرش لیس می رسد که پس از زایمان درگذشت. در همین حال پیر با هلن کوراگینا ازدواج کرده است.  به او خیانت نمی کند و پیر با مرد دیگر دوئل می شود و تقریبا او را می کشد. خیلی زود تحت تأثیر ازدواج خود قرار می گیرد و هلن را ترک می کند.

او به فراماسونرها می پیوندد، که در ثروت شخصی و شغلی وی تأثیر زیادی می گذارد. در این بین نیکولای مقدار زیادی بدهی قمار جمع کرده است که باعث می شود خانواده روستوف بیشتر ثروت خود را از دست بدهند. علیرغم قول ازدواج با سونیا، پسر عمویش، او را به ازدواج با وراث متمول ترغیب می کنند.

سرانجام نیکولای شاهد صلح تزار الکساندر اول و ناپلئون بود (معاهدات تلسیت، امضا شده در سال 1807). اندری به زودی با ناتاشا روستوف درگیر می شود که پدرش به او می گوید باید قبل از ازدواج با او یک سال صبر کند. پس از مدتی دوری، آندری در می یابد که ناتاشا خیانت کرده است. او را رد می کند و پیر او را دلجویی می کند و سرانجام عاشق او می شود.

در سال 1812 ناپلئون به روسیه حمله کرد و اسکندر را مجبور به اعلام جنگ کرد. آندری به خدمت بازگشت، و پیر به این باور رسیده است که باید شخصاً ناپلئون را ترور کند. با پیشروی فرانسوی ها، مری، خواهر لیز  مجبور می شود خانه خود را ترک کند.

نیکولای او را در خیابان ها پیدا می کند و هر دو دوباره به هم وصل می شوند. پیر که هنوز به خاطر وظیفه خیالی خود عصبانی است، توسط نیروهای فرانسوی دستگیر شده و شاهد تعدادی از اعدام ها است، که عمیقا او را تحت تأثیر قرار می دهد. وی در طول زندان با پلاتون کاراتف، یک دهقان دانا دوست شد. او بعداً از دست فرانسوی ها آزاد شده و بلافاصله بیمار می شود. وی پس از بهبودی با ناتاشا ازدواج می کند و آنها چهار فرزند با هم دارند. نیکولای با ماری ازدواج می کند و این دو از زندگی زناشویی خوشی برخوردارند.

 

برای اطلاعات از آخرین کتاب های صوتی منتشر شده به وب سایت و اینستاگرام ما مراجعه کنید.

آخرین محصولات
گویندگی و فن بیان
فهرست