شکرگذاری و معجزه آن در زندگی

شکرگذاری و معجزه آن در زندگی در واقع چیزی است که بر کسانی که اهل آن هستند پوشیده نیست. از قدیم گفته اند شکر نعمت، نعمتت افزون کند کفر نعمت از کف ات بیرون کند. این ضرب المثل قدیمی زیبای پارسی به راستی نشاندهنده این مطلب است که شکرگذاری چه تاثیر زیبایی در زندگی ما انسان ها دارد.

(در سایت نشر نازنین آذرسا شما می تواندی کتاب معجزه شکرگذاری  و  از دولت عشق همینطور  عشق و شور زندگی را با همین مضمون بشنوید و آثار سپاسگذاری از خداوند در زندگیتان را به خوبی درک کنید.)

آثار شکرگذاری

شکر گذاری از آسان ترین راه ها برای به وجود آمدن حس و حال خوب در وجود انسان است.  این موضوع به صورت علمی ثابت شده است که شکر گذاری از نعماتی که خداوند در زندگی به ما می دهد در واقع باعث می شود تا خدای توانا ما را لایق تر بداند. زمانی که خداوند ما را شایسته نعمات بداند پس رزق و روزی زندگی ما را افزایش می دهد. روابط عاطفی ما را انسجام می بخشد و سلامتی را بیش از پیش به ما ارزانی می دارد.

شکرگذاری

در واقع زمانی که ما نعمات خداوند را شکر می گوییم در حال ارتعاش امواجی مثبت به سوی منشا کائنات و هستی یعنی خداوند عالم هستیم. پروردگار نیز با دیدن شاکر بودن ما به کائنات خویش دستور می دهد تا هر چه بیشتر به ما ارزانی داده شود.

بدست آوردن حاجات از طریق سپاسگذاری

یک راه عملی و موثر برای برآورده شدن خواسته های قلبی ما از طریق همین شکرگذاری و سپاس گذاری می باشد. اگر ما به خواسته خود توجه داشته باشیم و از خداوند هر روز و شب بابت دادن آن حاجت قلبی تشکر کنیم. خداوند آن خواسته را در مرکز نعماتی قرار می دهد که باید به ما داده شود.

شخص شکرگذار در واقع شخصی است مثبت نگر که نگاهش به زندگی مثبت است. او به چیزهایی که دارد توجه دارد. شخص شکرگذار بابت نداشته هایش گله و شکایت نمی کند. بلکه سعی می کند با سپاسگذاری از خداوندخواسته هایش را به سمت خود جذب کند. این  موضوع در واقع همان اصل قانون جذب را برای ما بازگو می کند.

پس برای فهمیدن عملکرد شکرگذاری در زندگی باید بفهیم جایگاه قانون جذب در زندگی ما چیست؟

شکرگذاری2

قانون جذب و آثار آن در زندگی

در واقع قانون جذب یک اصل کلی دارد. آن این است که اگر ما به چیزی توجه نشان دهیم و دائما به آن فکر کنیم نهایتا آن چیز را به سمت خود جذ بخواهیم کرد. حال می خواهد آن چیز مثبت باشد و یا منفی. زمانی که ما فقط به نداشته ها و کمبودهایمان در زندگی توجه کنیم همان کمبودها و نداشته ها را جذب خواهیم کرد.

زمانی که ما به داشته ها و دارایی های خود توجه می کنیم در واقع شکرگذاری خود را به خداوند نشان می دهیم. و زمانی که به نداشته های خود توجه می کنیم و دائما از خدا گله مند هستیم که چرا فلان چیز وارد زندگیمان نمی شود باز همان نداشته ها نصیبمان می شود.

خداوند عادل مطلق است. او برای بندگانش نداری و کمبود نمی خواهد. این ما هستیم که با تکیه بر غم اندوه و ماتم به جای سپاس گذاری از خداوند باعث می شویم که زندگیمان در تنگنای کمبودها قرار بگیرد.
چرا یک بار هم شده وقتی چیزی را میخواهید با شادی با سپاسگذاری رو به درگاه خداوند نمی کنید؟ چرا بجای سپاس از او به خاطر نعماتی که از ابتدای زندگیتان به دشما داده است دائم در حال گله و شکایت هستید.
شکرگذاری را امتحان کنید و از دیدن اثرات آن شگفت زده خواهید شد. شک نکنید.

آخرین محصولات
گویندگی و فن بیان
فهرست