کاهش استرس در زندگی

آیا در زندگی استرس دارید؟ دلیل استرس شما می تواند کار ، روابط ، عادت ها یا سایر عواملی باشد که روزانه بر زندگی شما تأثیر می گذارد. در اینجا چند روش وجود دارد که می توانید استرس خود را متوقف کنید.

 

  1. وسواس گونه به مشکلات فکر نکنید

برخی از افراد عادت دارند بیش از حد در مورد مشکلات خود نگران باشند. فارغ از اینکه مشکلات واقعاً چقدر کوچک هستند ، اگر وسواس گونه به آن ها فکر کنید برای شما بسیار دردسر ساز می شوند. اگر این کار را انجام دهید شرایطی برای جذب استرس زیاد در زندگی خود را فراهم کرده اید. هر زمان که با یک وضعیت مشکل ساز مواجه شدید ، به عواقب مشکل فکر کنید. با این کار میزان اضطراب شما بسیار کاهش می یابد.

 

  1. یوگا و حرکات کششی را در خانه تمرین کنید

یوگا نوعی ورزش قدیمی است که به فرد کمک می کند از نظر روحی و جسمی متناسب شود. کاهش استرس یک مزیت مشهور در تمرین یوگا است و شما نیز می توانید با تمرین منظم یوگا از مزایای آن بهره مند شوید.

 

  1. برای مقابله با استرس به اعتیاد اعتماد نکنید

آیا فکر می کنید نوشیدن یک یا دو نوشیدنی هر شب به شما کمک می کند تا استرس را از بین ببرید؟ آیا فکر می کنید سیگار کشیدن به شما در کاهش استرس کمک می کند؟ آیا فکر می کنید مصرف زیاد مواد مخدر به شما کمک می کند تا استرس را از خود دور کنید؟ این اعتیادها را به عنوان کاهش فشارهای روانی اشتباه نگیرید زیرا فقط در طولانی مدت استرس را تشدید می کنند. اگر می خواهید یک راه حل دائمی برای مشکل استرس خود ایجاد کنید ، این عادت های بد را کنار بگذارید و زندگی بدون اعتیاد داشته باشید.

 

  1. هر از گاهی ماساژ بسیار کمک کننده می باشد

دلیل استرستان می تواند این باشد که بدن شما بعد از یک هفته کاری شلوغ و کارهای دیگر فرسوده شده است. آخر هفته را با ماساژ بدن در آرامش بگذرانید. ماساژ درمانی تمام گره های عضلات شما را شل می کند ، که باعث آرامش شما می شود و به شما کمک می کند تا جنبه فیزیکی استرس را از بدن خود دور کنید.

 

5- تکنیک های مختلف مراقبه را تمرین کنید

برای تمرین مراقبه در خانه خود نیازی به متخصص بودن ندارید. فقط اصول را بیاموزید که پس از آن می توانید روزانه مراقب استرس خود شوید. می توانید در روزهای هفته برای مدت کوتاهی مدیتیشن کنید و در آخر هفته ها که آزاد هستید حداقل یک ساعت این کار را انجام دهید. مراقبه و تمرینات مربوط به تنفس به شما کمک می کند تا تمام استرس های ناشی از عناصر روانی را از ذهن خود پاک کنید.

 

  1. کارهایی انجام دهید که واقعاً دوست دارید و از انجام آنها لذت می برید

آیا فقط به دلیل مشغولیت زیاد در کار ، سرگرمی ها و تفریحات مورد علاقه خود را نادیده گرفته اید؟ شما ممکن است به راحتی احساس استرس کنید زیرا در زندگی شما هیچ جنبه لذت بخشی وجود ندارد. اگر اینگونه است ، به راحتی شروع به انجام کارهایی کنید که از انجام آنها واقعاً لذت می برید تا دیگر دچار استرس نشوید. به عنوان مثال ، اگر شما عاشق یک فیلم هستید و قصد ندارید فیلم ببینید فقط به این دلیل که بیش از حد درگیر کار هستید ، دیدن یک فیلم حداقل هر دو هفته را در برنامه خود قرار دهید.

 

  1. از شریک زندگی خود بخواهید تا به شما کمک کند تا استرس خود را کاهش دهید

شریک زندگی شما نقش مستقیمی در میزان استرسی که شما تحمل می کنید بازی می کند. اگر می خواهید در زندگی روزمره خود دچاراضطراب نشوید ، از شریک زندگی خود بخواهید که کمک کند. به شریک زندگی خود بگویید که کاملاً دچار استرس شده اید و مواردی را که می خواهید برای شما انجام دهد بیان کنید. این می تواند به عهده گرفتن مسئولیت های خاص ، انجام برخی کارها برای شما باشد.

 

برای اطلاعات از آخرین کتاب های صوتی منتشر شده به وب سایت و اینستاگرام ما مراجعه کنید.

آخرین محصولات
گویندگی و فن بیان
فهرست