راه های تبدیل شدن به یک رهبر بهتر

هر کس می خواهد نقش یک رهبر بسیار خوب را به دست آورند، اما تعداد کمی از افراد دارای استعداد ، مهارت و توانایی درخشش به عنوان یک رهبر و لیدر را دارند. اگر به دنبال آن نقش مدیریتی هستید یا می خواهید مهارت های رهبری خود را تقویت کنید ، در اینجا روش هایی وجود دارد که می توانید رهبر بهتری باشید.

 

  1. با الگوسازی

برخی از رهبران دوست دارند برای پیروی از خود نیرو و سلطه بگذارند تا بقیه را وادار به انجام کاری کنند ، در حالی که برخی از رهبران دوست دارند الگوی مناسبی باشند و راه را پیش ببرند. زور و تسلط فقط در کوتاه مدت اثر دارد. از طرف دیگر وقتی یک رهبر با الگوبرداری خوب رهبری می کند ، احترام زیردستان را برای همیشه دارد. برخی از بهترین رهبران جهان با داشتن نمونه ای برجسته از نوع کارهایی که از پیروان خود انتظار دارند ، ارتش ها و سازمان ها را رهبری کرده اند.

 

  1. برای موفقیت فردی خود تلاش نکنید

بسیاری از افراد موفق نیستند رهبر خوبی باشند زیرا آنها برای موفقیت شخصی خود تلاش می کنند. همه رهبران تازه کار باید به یاد داشته باشند که موفقیت خودشان در موفقیت فردی زیردستان است. به عنوان مثال ، یک مدیر فقط زمانی می تواند بگوید که رهبر خوبی است که زیردستانش در رسیدن به اهدافشان موفق باشند.

 

  1. هرگز جریمه های غیر ضروری را اعمال نکنید

طبیعی است که یک رهبر در یک موقعیت فرماندهی در صورت عدم انجام وظایف زیر دستان خود ، نوعی جریمه را در نظر بگیرد. با این حال یک رهبر هرگز نباید مجازات ها و جریمه های بی جهت را برای زیردستان خود اعمال کند. اگر هر یک از زیردستان خود را بی دلیل جریمه کنید ، ممکن است دیگران از انجام کارها دلسرد شوند و حتی فکر می کنند که اگر عملکرد آن ها خوب باشد باز ممکن است که مجازات شوند

 

  1. بدبین نباشید

رهبران خوب هرگز نسبت به وظایفی را که به زیردستان خود اختصاص می دهند هر چند که پیچیده ، دشوار یا غیرقابل تحقق باشد، بدبینی نمی کنند. آنها همیشه خوش بینی نشان می دهند و از این تصور پشتیبانی می کنند که وظایف به راحتی انجام می شود. اگر خودتان می خواهید رهبر خوبی باشید ، باید از همین اصل در زندگی روزمره خود استفاده کنید و از نشان دادن هر نوع بدبینی در مقابل زیردستان خودداری کنید. نگرش خوش بینانه شما برای زیردستان از بین خواهد رفت و آنها نیز در مورد دستیابی به اهداف و اهداف خوش بین خواهند ماند.

 

5- دیگران را تشویق کنید تا در چارچوب اختیارات خود به طور مستقل تصمیم بگیرند

زیردستان شما هرگز یاد نخواهند گرفت که خارج از چارچوب فکر کنند اگر فقط به طور بی چون و چرا دستورات شما را دنبال کنند. با اجازه دادن به آنها در تصمیم گیری مستقل در چارچوب مسئولیت ها و اختیارات خود ، رهبر خوبی باشید. با این کار به آنها اجازه می دهید مهارت های تصمیم گیری خود را نشان دهند و تصمیم خوبی که توسط آنها گرفته شده مستقیماً به نفع شما خواهد بود.

 

  1. کاری نکنید که به اعتبار شما آسیب برسد

اعتبار خوب یکی از اولین نشانه های یک رهبر خوب است. اگر خودتان بخواهید به عنوان یک رهبر فوق العاده ظهور کنید ، مجبورید خود را از انجام هر کاری که به اعتبار یا آبروی شما آسیب برساند منصرف کنید.

 

برای اطلاعات از آخرین کتاب های صوتی منتشر شده به وب سایت و اینستاگرام ما مراجعه کنید.

آخرین محصولات
گویندگی و فن بیان
فهرست