ممکن است در حال حاضر در یک شغل مناسب دستمزد خوبی دریافت کنید اما آیا بیشترین تلاش خود را می کنید تا از حرفه خود بیشترین استفاده را ببرید؟ آیا برای موفقیت گام های جدی برمی دارید؟ در اینجا چند روش وجود دارد که می توانید ظرفیت شغلی خود را به حداکثر میزان ممکن برسانید.

 

  1. از شبکه های آنلاین و آفلاین نهایت استفاده را ببرید

اگر از مزایای شبکه های آنلاین و آفلاین استفاده نمی کنید ، ممکن است بسیاری از فرصت های شغلی خود را از دست بدهید. شما ممکن است تمام ویژگی های یک کارمند عالی را داشته باشید اما اگر شبکه دسترسی به فرصت های شغلی جدید را نداشته باشید یا حداقل با سایر متخصصان صنعت خود در ارتباط باشید ، فایده ای نخواهد داشت. از طریق ابزارهای آنلاین از جمله LinkedIn و Facebook می توانید با همکاران و سایر متخصصان ارتباط برقرار کنید. یا می توانید از طریق سمینارها و رویدادهای حرفه ای به صورت حضوری شبکه کنید.

 

  1. با آخرین روند صنعت خود به روز باشید

با همگام سازی با جدیدترین صنعت خود می توانید از توانایی شغلی خود نهایت استفاده را ببرید. اگر بتوانید در مورد یک روند در یک جلسه صحبت کنید و دیگران را درباره چیزی که آنها نمی دانستند روشن کنید ، از سایر همکاران خود بالاتر خواهید بود. روزرسانی با جدیدترین موارد نیز به شما کمک می کند تا در صنعت خود پیشرفت کرده و فرصت های جدید را دریابید.

 

3- در محل کار خود ابتکار عمل را در پیش بگیرید

ممکن است شرکت شما در حال حاضر فرصت های زیادی را به صورت دوره های آموزشی ، سمینارها ، کارگاه های آموزشی یا سایر واحدهایی که اختیاری هستند و اجباری نیستند ، ارائه می دهد. اما اگر برای افزایش توانایی شغلی خود از این ابزار استفاده نکنید ، می توانید ضرر کنید. ممکن است از نظر اقتصادی به شما کمکی نکنند، اما به شما کمک می کند تا بیشترین توانایی شغلی خود را درک کنید.

 

4- هر شش ماه یک بار از پیشرفت خود استفاده کنید

ممکن است فکر کنید که برای استفاده بیشتر از شغل خود کارهای زیادی انجام می دهید اما اگر آنرا در فواصل زمانی مشخص و کمی و کیفی اندازه نگیرید ، هیچ وقت پیشرفت واقعی خود را نمی دانید. چند ساعت برای یادگیری یک مهارت جدید سرمایه گذاری کردید؟ در این ماه چند تماس جدید برقرار کرده اید؟ آیا همان کارهایی را که سال گذشته انجام می دهید در دفتر خود انجام می دهید؟ دو ماه آینده خود را کجا می بینید؟ به سوالاتی از این قبیل پاسخ دهید تا پیشرفت خود را پیگیری کنید و ببینید که چقدر توانایی شغلی خود را به حداکثر می رسانید.

 

5- از یک مربی راهنمایی بگیرید

همیشه پیشرفت در کار خود را با تعداد افزایش یا ارتقا شغل خود اندازه گیری نکنید. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که در مسیر درست راهنمایی می شوید و نوع مشاوره درستی را دریافت می کنید. از یک حرفه ای در صنعت که تحسینش می کنید ، بخواهید تا مربی شما شود و شما را راهنمایی کند تا پتانسیل شغلی خود را به حداکثر برسانید.

 

  1. مهارت های خود را از طریق آموزش به روز کنید

آموزش بهتر یا صیقل دادن مهارت های خود هر از گاهی در هر حرفه ای ضروری است ، چه یک نجار باشید ، چه یک فروشنده یا یک متخصص IT. مهارت های خود را از طریق دوره های آموزشی یا از طریق یادگیری خود به روز کنید. اگر فقط به مهارتهایی که از سالها قبل دارید ادامه دهید ، ممکن است مجموعه مهارتهای شما منسوخ و زائد شود.

 

برای اطلاعات از آخرین کتاب های صوتی منتشر شده به وب سایت و اینستاگرام ما مراجعه کنید.

 

آخرین محصولات
گویندگی و فن بیان
فهرست