افزایش خلاقیت

اگر فردی خلاق هستید ، با توانایی های خود می توانید کارهای زیادی انجام دهید. اما شما باید به طور مداوم تمرین کنید و خلاقیت خود را تقویت در اینجا چند روش وجود دارد که می توانید خلاقیت خود را بهبود بخشید..

 

  1. دائماً چیزی ایجاد کنید

شما باید دائماً از خلاقیت خود استفاده کرده و آن را به کار بگیرید و آن را مثمر ثمر قرار دهید. به عنوان مثال ، اگر نویسنده هستید ، باید هر روز قطعه ای درباره هر موضوعی بنویسید. اگر شما یک طراح محصول هستید ، باید هر چند روز یکبار برای یک محصول جدید طرح و نقشه ایجاد کنید. در این مرحله ، کیفیت ایجاد مهم نیست. آنچه مهم است این است که شما خلاقانه با قضیه برخرود کنید.

 

  1. چالش های خلاقانه ای برای خود تعیین کنید

تمرین خلاقیت مانند رفتن به باشگاه یا دویدن در ماراتن است. درست همانطور که هر چند روز یکبار سرعت تردمیل خود را افزایش می دهید تا سطح دشواری را افزایش دهید ، باید چالش های خلاقانه ای را نیز مرتباً برای خود تعیین کنید. به عنوان نمونه ، سعی کنید طرح های پیچیده ای را بکشید یا نقاشی ای را که هرگز فکرش را نمی کردید انجام دهید ، با موفقیت کامل کنید. اگر می دانید معیاری وجود دارد که هنوز به آن نرسیده اید ، آن را به عنوان هدف تعیین کنید و از خلاقیت خود برای رسیدن به آن استفاده کنید.

 

  1. خود را با افراد خلاق محاصره کنید

وقتی افراد خلاق دیگری برای گفتگو و مقایسه در اطارف خود دارید ، خلاقیت شما احتمالاً رونق می گیرد. هنگامی که خود را با افراد خلاق محصور می کنید ، به طور موثری با یک دانش گسترده و مهارت خلاقانه خود را محاصره می کنید. با گفتگو با دیگران ، می توانید در مورد جدیدترین تحولات در حوزه های مختلف هنری و آخرین تکنیک های خلاقانه حوزه کاری خود آشنا خواهید شد.

4- خلاقیت خود را با دیگران مقایسه کنید

خلاقیت در خلا وجود ندارد. با شرایط مطلق نمی توانید خود را خلاق بنامید. شما باید کار خود را با دیگران که با شما هم تراز هستند مقایسه کنید. اگر فکر می کنید شخص دیگری از مهارت های خلاقانه خود به روش بهتری استفاده کرده است ، شما می توانید این را به عنوان یک فرصت یادگیری در نظر بگیرید. مقایسه های سالم همچنین به شما کمک می کند تا بدانید بر روی کدام واقعیت های خلاقیت خود باید کار کنید.

 

  1. مهارت های خلاقیت خود را ارتقا دهید

یکی از راه هایی که می توانید خلاقیت خود را اعمال کنید ، ارتقا مهارت های خود است. هنگامی که شما به تکنیک ها و تجهیزات بهتری مجهز باشید ، ممکن است بتوانید خلاقیت خود را به شکلی تصفیه شده افزایش داده و بیان کنید. ارتقا مهارت های شما ممکن است شامل حضور در کارگاه ها ، شرکت در کلاس های آنلاین یا آموزش از یک مربی باشد. همانطور که با استفاده از تکنیک های جدید یاد می گیرید ، می توانید با شیوه هایی از تمرین خلاقیت که قبلاً هرگز نمی شناختید آشنا شوید.

 

  1. مواجهه بین رشته ای خود را افزایش دهید

خلاقیت هرگز محدود به یک زمینه یا یک موضوع نمی شود. خلاقیت سیال است و می تواند از هر چیزی الهام بگیرد. هرچه میزان مواجهه بین رشته ای خود را بیشتر کنید ، بیشتر قادر خواهید بود کانال هایی برای استفاده از خلاقیت خود پیدا کنید. به عنوان مثال ، مهندسی که در حال طراحی یک مدل پل است ، در صورت برخورد با اصول هنرهای زیبا و طراحی ، ممکن است آن را  زیباتر طراحی کند.

 

برای اطلاعات از آخرین کتاب های صوتی منتشر شده به وب سایت و اینستاگرام ما مراجعه کنید.

 

آخرین محصولات
گویندگی و فن بیان
فهرست