راه های آسان برای متمرکز شدن بر آینده

 

شما می دانید که وقتی ذهنتان مرتباً تحت فشار قرار می گیرد، تمرکزتان را روی آینده خود از دست داده اید ، به کارهایی ادامه می دهید که قرار نیست انجام دهید و انگیزه ای برای موفقیت ندارید. در اینجا چند روش آسان آورده شده است که می توانید بر روی آن ها متمرکز باشید و حوادث اطراف شما را منحرف نکنند.

 

  1. تمام اهداف خود را بنویسید

با نوشتن اهداف خود می توانید روی آینده متمرکز باشید. برای این کار یک دفترچه یادداشت جداگانه نگه دارید و تمام اهداف آینده خود را بنویسید. این دفترچه یادداشت را روی میز کنار تخت یا میز مطالعه خود نگه دارید تا بتوانید هر از چند گاهی به مرور اهداف خود ادامه دهید. بسته به پیشرفت خود برخی از اهداف را اضافه یا از بین ببرید.

 

  1. اهداف خود را روی کاغذ بنویسید و آن را در جایی از اتاق خود بچسبانید

یک راه آسان برای یادآوری آینده خود دائماً نوشتن اهداف آینده خود و چسباندن آن قطعه کاغذ در اتاق است. این یک یادآوری دائمی برای شما خواهد بود و شما هر بار که آن کاغذ را می بینید ، خواه در مورد زمان برخاستن از رختخواب یا در هنگام تماشای تلویزیون به آینده فکر کنید.

 

  1. اهداف مشخصی را برای آینده حفظ کنید

سعی کنید هر زمان برای آینده هدف تعیین می کنید مشخص باشید. اهداف مبهم می توانند تمرکز خود را به راحتی از دست دهند. به عنوان مثال ، به جای تعیین هدفی که می خواهید ثروتمند شوید ، هدفی را تعیین کنید که می خواهید در مدت زمان مشخصی مقدار مشخصی پول بدست آورید. به عنوان مثال دیگر ، به جای تعیین هدفی که می خواهید زیاد مطالعه کنید ، هدفی را تعیین کنید که می خواهید تعداد مشخصی از موضوعات را در طی چند ماه مشخص مطالعه کنید. این به شما کمک می کند هر زمان که به آینده خود فکر می کنید ، هدف گرا باشید.

 

  1. موفقیت های خود را جشن بگیرید

هر زمان که دستاوردهای کوچکی کسب کردید ، آنها را جشن بگیرید. سفر شما به اهداف آینده بدون این دستاوردهای کوچک ناقص است. بزرگداشت آنها به شما کمک می کند تا روی تصویر بزرگتر متمرکز باشید و به شما یادآوری می کند که برای رسیدن به نقطه ای که می خواهید ، دستاوردهای بیشتری باید کسب شود. خواه کسب نمره خوب در یک آزمون باشد یا تکمیل پروژه ای در محل کار در زمان معین ، تجلیل از این دستاوردهای کوچک انگیزه شما را برای فشار بیشتر به خود فراهم می کند.

 

5- با دوستانی که برنامه های مشابه شما دارند در تماس باشید

آیا دوستانی دارید که برنامه هایی مشابه شما داشته باشند؟ یا همکارانی که اهداف شغلی آنها مشابه اهداف شماست؟ با حفظ ارتباط با چنین افرادی می توانید درمورد آینده متمرکز باشید. درباره پیشرفت یکدیگر بحث کنید و از دستاوردهای آنها یادداشت کنید. این باعث می شود سفر شما کمی رقابتی تر شود که در طولانی مدت برای شما خوب خواهد بود.

 

  1. برای انعکاس و ارزیابی پیشرفت خود وقت بگذارید

وقتی اهداف آینده را تعقیب می کنید ، باید وقت بگذارید تا در مورد پیشرفت خود تأمل کنید. یک روز در هفته ، ترجیحاً آخر هفته ها ، زمانی که می توانید همه کارها یا تحصیلات خود را کنار بگذارید و فقط در مورد پیشرفت خود تأمل کنید ، فراغت داشته باشید. این به شما کمک می کند تا همه چیز را با هم هماهنگ کنید و با همسو سازی اهداف خود با اقدامات فعلی خود ، دوباره بر روی آینده خود تمرکز کنید. اطمینان حاصل کنید که هنگام تأمل در پیشرفت خود هیچ حواس پرتی و نگرانی دیگری ندارید تا رویکرد عینی و دقیق به این فعالیت داشته باشید.

 

برای اطلاعات از آخرین کتاب های صوتی منتشر شده به وب سایت و اینستاگرام ما مراجعه کنید.

آخرین محصولات
گویندگی و فن بیان
فهرست