دوست داشتن و دوست داشته شدن –  روانشناسی عشق

خواه از آن آگاه باشیم یا نه، عشق پیرامون ماست. اگر فقط می توانستیم آن را درک کنیم. افراد زیادی هستند که ما را دوست دارند. به خانواده، دوستان و همکاران خود فکر کنید که ما را گرامی می دارند. اما بزرگترین سوالی که باید از خود بپرسیم این است که عشق چیست؟ با روانشناسی عشق با ما باشید.

افراد مختلف آن را به طرق مختلف تفسیر می کنند. برخی این احساس را دارند که با پارتنر خود تقسیم می کنند (برای کسانی که در یک رابطه یا ازدواج هستند). برای دیگران، این مراقبتهایی است که آنها از والدین، ​​خواهر و برادرشان و سایر افراد نزدیک به آنها می گیرند. اما همه اینها ما را به یک نتیجه می رساند: عشق در همه جا وجود دارد، حتی اگر بعضی از مردم از آن غافل باشند.

با این حال، روانشناسی عشق نگاه عمیق تری به مسائل دارد. می توان گفت که انواع مختلفی از عشق وجود دارد و همه از بسیاری جهات بر افراد تأثیر می گذارند. آیا می دانید عشق می تواند نحوه رفتار فرد را تغییر دهد؟ بله می شود. این یکی از عواملی است که در اینجا به طور جزئی جزئیات آن را بررسی خواهیم کرد.

انواع عشق

قبل از اینکه به جزئیات چگونگی تغییر عشق در افراد بپردازیم، اجازه دهید انواع عشق را که همه باید بشناسند را بررسی کنیم.

عشق آگاپه

این عشقی است بدون هیچ شرط و مرزی. اما چه کسی می تواند چنین عشق فداکارانه ای را به غیر از شخصی که از نظر معنوی با شما ارتباط دارد، هدیه کند؟ به همین دلیل است که یونانیان این مسئله را عشقی می پندارند که توسط مردم به مردم داده نمی شود، بلکه توسط یک موجود خارق العاده به مردم داده می شود.

عشق وابسته به عشق شهوانی

این عشق است که به زاد و ولد در انسان مربوط می شود. یونانیان معتقد بودند که نمی توان این عشق را کنترل کرد. بنابراین، وقتی دو نفر  وابسته به عشق شهوانی باشند، در نهایت ازدواج می کنند و در نتیجه صاحب فرزند می شوند.

عشق محبت آمیز

 این نباید و هرگز با عشق اروتیک اشتباه گرفته شود. عشق محبت آمیز، عشقی است که شما به افرادی می دهید که نمی توانند به عنوان شریک زندگی شما محسوب شوند. امروزه این کار اغلب کوتاه مدت است که امروزه این کار را به صورت قراردادی انجام می دهند. این به طور معمول دارای مزایای متقابل است.
عشق به خود

– هرکسی خودش را دوست دارد. این امر با توجه به غریزه ای پیش می رود که مردم همیشه قبل از اینکه دیگران این کار را بکنند با خود به گونه ای خاص رفتار می کنند. کاملاً واضح است که مردم خودشان را دوست دارند.

انواع مختلف دیگری از عشق وجود دارد که هر یک به طریقی متفاوت بر روی افراد تأثیر می گذارد. بخشی از بدن که بیشتر تحت تأثیر این قسمت قرار می گیرد ، مغز است ، بنابراین جای تعجب نیست که عشق از نظر روانی بیشتر باشد. مغز با واکنشهای شیمیایی در تغییر رفتار ، احساسات و حتی گفته های افراد ، بسیاری از موارد دیگر را در بدن تحریک می کند.

تأثیرات روانشناسی عشق

عشق نگاه مردم به دیگران و چیزهای دیگر را تغییر می دهد. بیایید یک مثال از عشق اروتیک استفاده کنیم. وقتی شخصی با شریک زندگی کامل آشنا می شود و عاشق می شود، تمایل دارد همه دوستان دیگر خود را به کناری سوق دهد. اگر افراد نزدیک دیگری هم بودند که می خواستند با شما رابطه برقرار کنند، فاصله ای ایجاد می شود بدون اینکه حتی به آن فکر کنید. حتی اگر برخی از احساسات نسبت به آنها ایجاد شده باشد، این به سرعت از بین می رود. حتی ممکن است عشق در طی چنین انتقال از یک نوع به نوع دیگر تغییر کند.

بعضی از افراد چنان تحت تأثیر کسانی قرار می گیرند که آنها را دوست دارند یا کسانی که آنها را دوست دارند به طوری که رفتار خود را کپی می کنند. این در زوج های متاهل یا کسانی که در یک رابطه طولانی مدت قرار دارند، معمول است. به گفته کارشناسان، عشق تأثیر زیادی در نحوه تفکر و رفتار افراد دارد و این در بسیاری از تحقیقات اجتماعی که در گذشته انجام شده ، مشهود است.

دوست داشتن و دوست داشته شدن

از آنجا که عشق تأثیر زیادی در نحوه تفکر ما دارد، ارزش شناختن بهترین راه عشق ورزیدن و حتی نحوه دوست داشته شدن است. نحوه انجام این کار برای دیگران و همچنین خودمان مهم است. این تفاوت بین رضایت و نارضایتی و بین خوشبخت بودن و خوشبخت نبودن در زندگی است.

قبل از اینکه عشق را نشان دهید، بیشتر به خاطر داشتن یک رابطه، باید بفهمید که این عشق بین عشق اروتیک و عشق مهربانانه یا به عبارتی عادی عشق جدی و عاشقانه چیست. این عادلانه نیست که با تظاهر به نشان دادن عشق وابسته به عشق شهوانی به طرف مقابل خود نزدیک شوید تا بعداً او را رها کنید زیرا همه آنچه شما نیاز داشتید عشق محبت آمیز برای مدت کوتاهی بود.

 

برای اطلاعات از آخرین کتاب های صوتی منتشر شده به وب سایت و اینستاگرام ما مراجعه کنید.

آخرین محصولات
گویندگی و فن بیان
فهرست