اگر شما به کتاب ثروتمندترین مرد بابل علاقه دارید و می خواهید بدانید که داستان اصلی این کتاب چیست، در این نوشته همراه ما باشید.

بابِل کجاست؟

در تاریخ، شهر بابِل به عنوان نماد ثروت شناخته شده است. امروزه، از بابل چیزی به جز کوهی از خاک و شن باقی نمانده است؛ اما خوشبختانه هنوز هم می توان به دانش و خرد مردم بابل دسترسی داشت. دانش و خرد مردم بابل را می توان در لوحهای گلی که سومریان حکاکی کردند پیدا کرده و از آنها استفاده کرد. بابلی ها در زمینه های مختلف از جمله تاریخ، ادبیات، امور تجاری و کارهای روزمره دانش زیادی داشتند و این دانش خود را روی لوحهای گلی ثبت می کردند. از طریق همین لوح های گلی می توان به خرد و اطلاعات مردم بابل پی برد. تا به امروز، باستان شناسان، صدها هزار از این لوح های گلی را کشف کرده اند که هر یک داستان های فوق العاده ای را روایت می کنند. با کمک کتاب ثروتمندترین مرد بابل، می توانید به دانش مردم بابل برای جمع آوری ثروت پی ببرید و وضعیت مالی خود را هر روز بهتر و بهتر کنید. توصیه های مردم بابل، می تواند شما را از هر لحاظ و نه فقط از لحاظ پولی ثروتمند کند.

داستان کتاب ثروتمندترین مرد بابل

در شهر متمدن بابِل، ارابه‌سازی به نام «بَنسیِر» زندگی می‌کرد. بنسیر ناامید و کلافه بود؛ زیرا هیچ پولی نداشت و در مخارج روزانه‌اش مانده بود. او تصمیم گرفت اوضاع مالی خود را تغییر دهد. به همین دلیل به همراه جمعی از دوستانش نزد ثروتمندترین مرد بابل یعنی «آرکاد» رفت.

آرکاد به‌قدری ثروت داشت که پادشاه بابل در بعضی مواقع برای خرید‌و‌فروش‌های کلان از ثروت او استفاده می‌کرد. آرکاد پسر کارگری ساده بود و سرمایه کلانی نداشت. در ابتدا او به عنوان نویسنده و کاتب در دیوان مکاتبات بابل کار می‌کرد و به ازای نوشتن لوحه‌های گلی، پول ناچیزی دریافت می‌کرد. او با تمام وجود می‌خواست ثروتمند شود. مسیر ثروتمندی آرکاد از جایی آغاز شد که پیرمردی ثروتمند به نام «اَلقَمیش» به او سفارش لوحه‌های گلی داد و شروع به یاد دادن اصول کسب ثروت به آرکاد کرد. آرکاد که در ابتدا فردی معمولی بود، به مرور زمان پولدار شد و بعد از مدتی، ثروتمندترین مرد بابل به شمار می رفت. اولین گامی که آرکاد برای ثروتمند شدن یاد گرفت این بود که یک دهم از درآمدش را پس‌انداز کند. وقتی بنسیر پیش آرکاد رفت و از او خواست که به او کمک کند تا ثروتمند شود، آرکاد این توصیه ها را برای ثروتمند شدن به او داد.

 

کتاب ثروتمندترین مرد بابل

 

نکات اصلی کتاب ثروتمندترین مرد بابل

  • همیشه حداقل یک‌دهم از درآمدتان را پس‌انداز کنید.
  • بعد از اینکه بخشی از درآمد خود را پس انداز کردید، از پس‌اندازهای خود برای سرمایه‌گذاری استفاده کنید.
  • دوست دارید پول شما زیاد شود؟ پس از پولتان، به نفع خود کار بکشید.
  • صرفه جو باشید. با صرفه جویی و خرج نکردن پولتان، می توانید پول خود را حفظ کنید.
  • بودجه بندی خود را به شکل دقیقی انجام دهید و بدانید که پولتان را کجا خرج می کنید.
  • پولتان را برای چیزهایی که نیازی به آنها ندارید، خرج نکنید.
  • قبل از سرمایه گذاری، با متخصصان باتجربه و آگاه مشورت کنید.
  • هرگز اصل سرمایه خود را در معرض یک ریسک بزرگ قرار ندهید.
  • دانش، تخصص و مهارت های خود را افزایش دهید تا بتوانید پول بیشتری دربیاورید.
  • شانس خوب به کسانی رو می کند که می دانند چطور باید از فرصت ها استفاده کرده و نسبت به موقعیتها واکنش نشان بدهند.
  • مراقب پول خود باشید. پولتان را تنها به کسانی قرض دهید که از بازپرداخت به موقعشان اطمینان دارید.
  • سخت کار کنید تا پول بیشتری دربیاورید.
  • یادتان باشد که اگر مصمم باشید که پیشرفت کنید، قطعاً پیشرفت خواهید کرد.

شما می توانید همین حالا کتاب ثروتمندترین مرد بابل را از سایت من تهیه کنید و نکات ثروتمند شدن و نگهداری از پول را سریعا یاد بگیرید.

آخرین محصولات
گویندگی و فن بیان
فهرست