کتاب خواندن تاثیرات باورنکردنی روی ذهن و عملکرد انسان در زندگی شخصی و اجتماعی می گذارد و فواید فوق العاده ای به دنبال دارد. خیلی از افراد از تاثیر کتاب خواندن روی ذهن اطلاع ندارند و نمی دانند که کتاب خواندن از همان دوران کودکی چه تاثیری بر زندگی شان می گذارد. آیا می دانستید که کودکان شش ماهه ای که والدین شان چندبار در هفته برای شان کتاب می خوانند در مقایسه با کودکانی که از چنین تجربه ای محروم هستند در چهار سالگی مهارت خواندن و نوشتن بهتری دارند، نمره بالاتری در آزمون های هوش می گیرند و سال ها بعد در زندگی شغل بهتری خواهند یافت.

 

 

لذت خواندن کتاب با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست. هیچ فناوری دیجیتالی توان رقابت با کتاب خواندن را ندارد. می گویند مطالعه کتاب چه کاغذی باشد یا کتاب های الکترونیک، مزایای بیشماری دارد.

وب سایت نازنین آذرسا کتاب های صوتی بیشماری را در زمینه ی روانشناسی، خودشناسی، رمان و سخنرانی های معروف از نویسندگکان معروف از چمله جول اوستین به شما ارئه داده است.

مطالعه کتاب و بهبود سلامت ذهن و روان

پژوهش ها نشان می دهند که میزان ابتلا به بیماری آلزایمر در افرادی که با کتاب خواندن یا انجام بازی هایی که ذهن را به چالش می کشند مانند بازی شطرنج، از ذهن و مغز خود کار می کشند در مقایسه با افرادی که بیشتر زمان خود را صرف انجام فعالیت های کمتر تحریک کننده می کنند حدودا دو و نیم برابر کمتر می باشد.

همچنین پژوهش ها نشان می دهند که هوشیاری ذهنی روند ابتلا به آلزایمر و زوال عقل را کند می کند یا حتی از وقوع آن پیشگیری می کند. کتاب مدیریت افکار و ذهن در زندگی می تواند کتاب خوبی برای مطالعه در این زمینه باشد.

با مطالعه کتاب باعث تحریک ذهن خود شوید.

تمرکز روی کلمات و داستان یک کتاب، باعث تحریک مغز و عملکردهای شناختی می شود. این عمل می تواند به تحریک ذهن شما، به ویژه بخشی از مغز که وظیفه تمرکز و تجزیه و تحلیل را دارد، کمک کند. این قسمت از مغز را دقیقاً فعال تر می کند. این تحریک ذهن سرانجام در جایی که شما نیاز دارید موضوعی را تحلیل کنید، تمرکز شما را برای تحلیل آن موضوع بیشتر می کند. با تحریک و بهبود عملکرد مغز، ذهن شما فعال تر می شود.

با ایجاد تمرکز شدید بر روی کلمات، مغز شما مقدار قابل توجهی از اطلاعات را به خود اختصاص می دهد، که می تواند مهارت تفکر انتقادی و تجزیه و تحلیل انتقادی و همچنین توانایی خواندن شما را بهبود بخشد و این بهترین روش برای تحریک ذهن شما و فعال تر کردن روند فکری شما می باشد.

 

 

خواندن فقط به تفکر انتقادی شما کمک نمی کند، بلکه باعث بهبود قدرت و عملکرد مغز شما نیز می شود. تحریک مداوم مغز با مطالعه کتاب انجام می شود. این کار سبب کنترل بخش های مختلف مغز شما می شود و در نهایت مهارت های تفکر و تجزیه و تحلیل شما را کنترل می کند. تحقیقات نشان داده است که مطالعه کتاب از جمله فعالیت هایی است که ذهن را تحریک می کند و پیشرفت آلزایمر را کنترل می کند (یا احتمالاً حتی از آن جلوگیری می کند)

، زیرا فعال و درگیر شدن مغز شما مانع از دست رفتن قدرت ذهنتان می شود پس تاثیر کتاب خواندن در زنگب روزمره خود را دست کم نگیرید.
درست مانند هر عضله دیگری از بدن، مغز نیز برای حفظ قدرت و سالم ماندن نیاز به ورزش دارد. انواع فعالیت هایی که از لحاظ علمی ثابت شده است که ذهن را تحریک می کنند، مانند: انجام بازی پازل و شطرنج هستند.

آخرین محصولات
گویندگی و فن بیان
فهرست