مدیتیشن و یوگا

همه ما درباره یوگا، مدیتیشن و مراقبه و مزایای بی شماری که این تکنیک ها در زندگی ما دارند را شنیده ایم. با این حال ، ما تصمیم می گیریم که آنها را نادیده بگیریم زیرا موارد دیگر را در کارهای روزمره اولویت می دانیم. این تمایل طبیعی انسان است که فقط در مواردی که نیاز مبرم یا اضطراری باشد، اقدام به انجام آن کند. اما بهتر است در مورد مزایا و خوبی های مدیتیشن به خوبی اطلاع داشته باشید تا روزی بخواهید مدیتیشن را به عنوان بخشی از برنامه روزمره خود بگنجانید. یا حتی ممکن امروز آن را شروع کنید.

مراقبه کلید آرامش روحی و جسمی شما می باشد اما چگونه این کار ممکن می شود؟ برخی از روش های مدیتیشن که باعث تسکین روح می شود، در اینجا ذکر شده است.

 

  1. ذهن و روح را تسکین می دهد

مراقبه و دعا برای فردی که آن را تمرین می کند ، مقدار زیادی آرامش و حال خوب فراهم می کند. تمام آنچه که نیاز دارد هر روز حدود 10 دقیقه توجه نامشخص است. اگرچه بهتر است این تکنیک را در سکوت تمرین کنید. کارشناسان می گویند که افراد می توانند حتی در محل کار نیز مراقبه کنند. در یک مکان بنشینید و ذهن خود را آموزش دهید تا به چیزی فکر کند که نمی تواند باعث استرسش شود. اگرچه ممکن است شروع کار دشوار باشد ، اما به مرور زمان ذهن شما آموزش می یابد.

  1. خشم شما را کنترل می کند

خشم یک واکنش طبیعی در برابر محرکی است که آن را دوست ندارید و یا از آن متنفذ هستید. با این حال ، برخی از افراد در مقایسه با بسیاری دیگر مستعد خشم بیشتر هستند. هر وقت احساس کردید که خشم شما به بالاترین حد خود می رسد ، چشمان خود را ببندید و سعی کنید حداقل 5 دقیقه آرام باشید. سعی کنید در این مدت به موضوع فکر نکنید. در 5 دقیقه ، شانس زیادی وجود دارد که خشم شما فروکش کند. و ذهن شما را برای تجزیه و تحلیل بهتر آماده کند. سرانجام ، هر بار که به این مهم دست یافتید ، به خود جایزه مناسبی بدهید.

  1. به شما کمک می کند تا آرام باشید

امروزه با افزایش تعداد حواس پرتی های روتین ، نیاز به مراقبه حتی بیشتر می شود. تلفن های هوشمند ، افزایش فشار کار ، رعایت ضرب العجل ها ، مسئولیت های مالی، مسائل خانوادگی ، فشارهای والدین و استرس همسالان وجود دارد. با افزایش تعداد مسئولیت ها ، ذهن شما وقت استراحت ندارد. مدیتیشن در کل 24 ساعته یک دوره استراحت 10 دقیقه ای را برای ذهن شما فراهم می کند. اما حتی این مقدار ناچیز ، در طولانی مدت ، معجزه می کند.

  1. برای سلامت کلی شما مفید است

مدیتیشن فواید سلامتی نیز دارد. چندین مطالعه نشان داده است که با مراقبه دردهای افراد که در ارتباط با بسیاری از مسائل بهداشتیمی باشند را کاهش می یابد. فشارهای عضلانی ، فیبرومیالژیا ، سندرم روده تحریک پذیر و میگرن از جمله این موارد هستند.

مراقبه ، روح شما را به بیش از یک روش آرام می کند. مراقبه یکی از موثرترین تکنیک هایی است که هم بر پایداری های فیزیولوژیکی و هم بر احساسات تأثیر می گذارد.

 

برای اطلاعات از آخرین کتاب های صوتی منتشر شده به وب سایت و اینستاگرام ما مراجعه کنید.

 

آخرین محصولات
گویندگی و فن بیان
فهرست