7 ثروتمند خودساخته و معروف در دنیا

در مجله فوربز، نام چندین نفر ثروتمند در آمریکا منتشر شد که توجه و تعجب خوانندگان مجله را به دنبال داشت. افرادی که در این لیست مجله فوربز حضور داشتند، کسانی بودند که در ابتدا، امکانات بسیار کمی داشتند و شرایط سختی را گذرانده بودند؛ اما توانستند بر فقر و محدودیتهای خود غلبه کنند و به ثروت فراوان وموفقیتهای بزرگ برسند. در این نوشته با 7 ثروتمند خودساخته و معروف در دنیا آشنا می شوید که با تلاش، پشتکار و خوشبینی توانستند بر شرایط بد غلبه کنند و به موفقیت های بزرگ برسند.

  1. «جان کوم»، سازنده اپلیکیشن «واتساپ»

احتمالا شما از اپلیکیشن «واتس آپ» برای ارتباط با دوستان و عزیزان خود استفاده می کنید، پس جالب است بدانید که سازنده واتس آپ یعنی «جان کوم»، ثروتی بیشتر از 7 میلیارد دلار دارد. وقتی جان 16 سال سن داشت، از آمریکا به اوکراین مهاجرت کرد. در سال 2009 او و دوستش «برایان اکتون» شروع به تولید نرم افزاری برای ارتباط بهتر مردم با یکدیگر کردند که نتیجه تلاشهایشان، منجر به ساخت برنامه واتساپ شده است. در حال حاضر، واتس آپ یکی از بهترین نرم افزارهای ارتباطی به حساب می آید و جایگزین پیامک شده است. امروزه واتساپ به شرکت فیسبوک فروخته شده است و بیش از 700 میلیون کاربر در دنیا دارد.

ثروتمند خودساخته و موفق

 

  1. «جک ما»، مدیر سایت «علی بابا»

«جک ما» در هانگژوی کشور چین متولد شد. دوران کودکی او با فقر شدید سپری شد. در جوانی نتوانست حتی در رستورانهای محلی شهر خود کار پیدا کند و امتحانهای دانشگاهش را مرتبا خراب کرد؛ اما بعد از چندین سال بالاخره توانست به عنوان یک معلم زبان انگلیسی فارغ التحصیل شود. در سال 1995، جک ما به آمریکا سفر کرد و در آمریکا بود که برای اولین بار اینترنت را تجربه کرد. جک ما در آمریکا متوجه شد که می تواند در کشور چین یک استارتاپ اینترنتی راه بیندازد و محصولات موردنیاز مردم چین را به صورت آنلاین بفروشد. در نتیجه، در سال 1999 میلادی وب سایت علی بابا توسط جک ما راه اندازی شد و او را به ثروتمندترین فرد کشور چین تبدیل کرد!

  1. «هاوارد شولتز»، مدیر کافی شاپهای زنجیره ای «استار باکس»

آیا عاشق طعم و عطر قهوه هستید؟ پس باید نام کافی شاپ زنجیره ای «استارباکس» به گوشتان خورده باشد. استارباکس توسط فردی به نام «هاوارد شولتز» راه اندازی شد. هاوارد شولتز در یکی از مصاحبه هایش بیان کرد که همیشه فکر می کرده است در بخشی از جهان زندگی می کند که فقر، غصه و بی پولی وجود دارد و باقی مردم در سمت دیگران جهان زندگی می کنند که پول، شادی و منابع بیشتری وجود دارد. در نتیجه او دوست داشت مانعش را بردارد و به آن سمت دنیا برود و به پول زیاد و خوشبختی دست پیدا کند. بعد از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه، هاوارد مدیر اجرایی کافی شاپ استارباکس شد و بعد از مدتی، رئیس کمپانی استارباکس شد. اکنون استارباکس، معروف ترین و بزرگترین کافی شاپ در سرتاسر دنیا است و 16 هزار فروشگاه در سراسر جهان دارد. ثروت او بیش از 2 میلیارد دلار است.

  1. «اینگوارد کمپراد» موسس کمپانی لوازم خانگی «IKEA»

زمانی که کمپراد پسر بچه ای 7 ساله بود در سوئد زندگی می کرد. خانواده او به قدری فقیر بودند که پسر بچه 7 ساله شان باید به همسایگانشان کبریت می فروخت تا از گرسنگی نمیرد. مدتی بعد، او به به فروش کارت تبریک، مداد و زیورآلات جشن کریسمس روی آورد. در 17 سالگی، کمپانی IKEA را پایه گذاری کرد. در 21 سالگی، به فروش لوازم خانگی مشغول شد و این گونه بود که داستان امپراتوری IKEA آغاز شد! بدون شک ایکیا، یکی از معروف ترین فروشگاه های لوازم خانگی لوکس و لاکچری در دنیا است که در 42 کشور جهان مشغول به فعالیت است و سالانه درآمدی معادل 36 میلیارد دلار دارد. کمپراد از پسرکی کبریت فروش به مردی ثروتمند خودساخته با سرمایه 4 میلیارد دلار تبدیل شده است!

 

ثروتمند خودساخته و موفق

 

  1. «رالف لاورن»، ثروتمند خودساخته و موسس برند «پولو»

از دوران نوجوانی، رالف لاورن مجبور بود بعد از زمان مدرسه کار کند تا بتواند برای خودش لباس بخرد! او بعد از اتمام دوران دبیرستان، وارد دانشگاه شد؛ اما تحصیل در دانشگاه را نیمه کاره رها کرد. در دوران جوانی به عنوان فروشنده در یکی از فروشگاه ‌های زنجیره‌ای معروف پوشاک در آمریکا مشغول به کار شد و بعد از مدتی، تصمیم گرفت برند پوشاک خودش را خلق کند. او فروشگاهی مخصوص ارائه کراوات راه اندازی کرد و کراواتهایی که خودش طراحی می کرد را می فروخت. او برای برندش، نام «پولو» را انتخاب کرد. رالف در همان ابتدای کارش، موفق شد تعداد زیادی کراوات بفروشد و 500 هزار دلار دربیاورد. امروزه پولو، به یک برند جهانی تبدیل شده است و کراواتها و لباسهای بسیار شیک و خاصی تولید می کند. ثروت رالف لاورن هم بیش از 7 میلیارد دلار است!

  1. «لئوناردو دل وچیو»، موسس و رییس شرکت «لوکسوتیکا»

«لئوناردو دل وچیو» در خانواده‌ای بسیار فقیر به دنیا آمد. پدرش، پنج ماه قبل از تولد لئوناردو از دنیا رفت و نامادری اش، توانایی نگهداری از او را نداشت؛ به همین دلیل او را به یتیم خانه فرستاد. لئوناردو دل وچیو به ساخت عینک و قاب های عینک علاقه زیادی داشت و به همین دلیل بود که در سن 23 سالگی، فروشگاه خودش را باز کرد. در حال حاضر، لئوناردو رییس شرکت خود به نام «لوکسوتیکا» است که در زمینه طراحی و ساخت قابهای فوق العاده برای عینک فعالیت می کند. او توانست شرکتهایی چون «ری بن» (Ray-Ban) و «اوکلی» (Oakley) را خریداری کند و به بزرگ ترین تولید کننده عینک و محافظ چشم در دنیا تبدیل شود. لئوناردو دل وچیو با داشتن ثروتی بیشتر از 18 میلیارد دلار، از ثروتمندترین مردان ایتالیا به شمار می آید.

  1. «لری الیسون»، موسس شرکت نرم افزاری «اوراکل»

وقتی لری الیسون به دنیا آمد، توسط خاله و دایی اش در شیکاگو بزرگ شد. بعد از این که خاله او از دنیا رفت، دانشگاه را ترک کرد و به کالیفورنیا آمد تا کارهای خلاقانه و جدید را امتحان کند. به مدت 8 سال، لری الیسون مشغول آزمون و خطا و تجربه کردن کارهای مختلف بود. او در سال 1977، شرکت نرم افزاری خود به نام «اوراکل» را راه اندازی کرد. امروزه اوراکل به یکی از بزرگ ترین کمپانی های تکنولوژی در سراسر جهان تبدیل شده است و ثروت لری الیسون، به بیش از 48 میلیارد دلار رسیده است.

 

در این نوشته با 7 ثروتمند خودساخته و معروف در دنیا آشنا شدید که از شرایط سخت شروع کرده اند و حالا به ثروت فراوان و موفقیت بسیار رسیده اند. در فروشگاه سایت ما می توانید کتابهای صوتی بیشتری درباره موفقیت و رسیدن به اهداف بزرگ پیدا کنید.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم.

آخرین محصولات
گویندگی و فن بیان
فهرست