اگر در مواجهه با یک چالش موفق نشدید چه کاری باید انجام دهید؟

 

همه ما در کاری یا مسائلی از زندگی شکست می خوریم. این هیچ دلیلی برای توقف زندگی نیست. در اینجا چند نکته در مورد چگونگی ایستادن دوباره روی پاهایتان در صورت عدم موفقیت در هنگام مواجه شدن با یک چالش ذکر شده است.

 

  1. دست از سرزنش خود بردارید

اولین و مهمترین کاری که باید انجام دهید این است که دیگر خود را سرزنش نکنید. ممکن است این تقصیر شما باشد، ممکن است نبوده باشد. مهم نیست آنچه اتفاق افتاده است وقت آن است که زندگی را ادامه دهیم. بنابراین از لعن یا مجازات خود برای آنچه اتفاق افتاده دست بردارید. فقط در این صورت است که می توانید روی چیزهای دیگر کار کنید.

 

  1. عذرخواهی کنید

قدم بعدی برای برداشتن عذرخواهی است. ممکن است اشتباهات شما باعث صدمه زدن به کسی شود. اگر چنین نشد، خوب، مرحله یک را تکرار کنید. وقتی عذرخواهی می کنید احساس سبکی و بهتری می کنید. هیچ کس قرار نیست شما را به خاطر عذرخواهی قضاوت کند. متاسفم شرم آور نیست برعکس ، این نشان دهنده شجاعت است که شما آماده پذیرش اشتباهات خود و اصلاح آنها هستید.

 

  1. درون نگری کنید و یاد بگیرید

آیا می خواهید دوباره در این وضعیت قرار بگیرید؟ نه پس از قرار گرفتن در یک واحد خودداری کنید. چطور؟ از اشتباهات و گذشته خود بیاموزید. در حالی که در این کار هستید، از اشتباهات دیگران نیز بیاموزید. از خودتان سوال کنید، در مورد اینکه چه اشتباهی رخ داده است ، چگونه ، کجا ، چه زمانی و غیره. مطمئناً پاسخ خواهید یافت. حالا روی آنها کار کنید. چگونه جلوی تکرار آنها را می گیرید؟ چگونه می توان فرد بهتری شد؟

 

  1. عمل کنید

صرف دانستن مسئله و جواب دادن به آن چه فایده ای دارد؟ شما باید آنچه را که یاد می گیرید به کار بگیرید. اگر زاکربرگ فقط در مورد کامپیوتر مطالعه می کرد و از آنچه آموخته بود استفاده نمی کرد ، ما هرگز چیزی به نام “فیس بوک” را نمی شناختیم. بنابراین ، مهم است که در زندگی عملی باشید. پاسخ های خود را در اقدامات خود نشان دهید. مانند گفته های قدیمی ، “عملکردها بلندتر از کلمات هستند”. افراد فقط زمانی به شما اعتماد خواهند کرد که اطمینان پیدا کنند اشتباهات خود را اصلاح کرده اید و مایل نیستید اجازه دهید تکرار شود.

 

برای اطلاعات از آخرین کتاب های صوتی منتشر شده به وب سایت و اینستاگرام ما مراجعه کنید.

 

آخرین محصولات
گویندگی و فن بیان
فهرست