استفاده از 5 قانون ثانیه برای کنترل بیشتر بر خود

استفاده از 5 قانون ثانیه برای کنترل بیشتر بر خود

از قانون 5 ثانیه چه می دانید؟ به گفته مل رابینز،  فقط پنج ثانیه طول می کشد تا مغز شما دوباره برنامه ریزی کند و تغییرات پایدار را در زندگی خود اعمال کند. ممکن است کمی دور از ذهن به نظر برسد ، اما این مفهوم ساده توسط علم پشتیبانی می شود. بیشتر ما متوجه این موضوع نیستیم ، اما مغز ما برای محافظت از ما در برابر چیزهای ناشناخته سیم دار است.

 

لحظه ای که می خواهید از یک عادت بد خلاص شوید، اعم از پرخوری، ور رفتن با تلفن در حالی که باید کار می کنید یا اینکه به خود آسیب بزنید ، مغز برای خرابکاری شما وارد عمل می شود و جلوی راحتی شما را می گیرد منطقه دلیل این امر این است که به راحتی به جای ایجاد عادت های جدید ، در عادت های موجود قرار بگیریم.

 

این همان چیزی است که مغز ما به عنوان حالت پیش فرض ایمن ما می داند. ما همه آنجا بوده ایم؛ شما از پنجره بیرون نگاه می کنید ، بهانه ای می آورید که هوا وحشتناک است ، بنابراین خود را متقاعد می کنید که بیرون رفتن برای دویدن ایده خوبی نیست

 

خبر خوب این است که شما می توانید با یک ترفند ساده از زندان مغز خود خارج شوید. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که از پنج به یک بشمارید، سپس اقدام کنید. به این ترتیب، آنچه را روانشناسان به عنوان منبع كنترل درونی می نامند ایجاد می كنید . به عبارت ساده، شما بیش از حد تصور را متوقف می كنید و رفتار خود را دوباره برنامه ریزی می كنید.

 

من شروع به استفاده از این روش برای کنترل اصرارهای خودآزاری کردم، و بگذارید به شما بگویم. به نظر می رسد که تاکنون معجزه کرده است. من می خواهم شما را تشویق کنم که این ترفند ساده را برای خودتان امتحان کنید. دفعه دیگر که احساس کردید به خود آسیب می رسانید، از پنج به یک بشمارید، سپس بلافاصله کار دیگری انجام دهید..

 

تبدیل شدن خودآزاری به معنای ایجاد عادت های جدید

انجام این قانون بارها و بارها در نهایت به شما کمک می کند عادت قدیمی خود برای آسیب رساندن به خود را با عادت جدید و سالم جایگزین کنید. این بسیار مهم است، زیرا ما نمی توانیم چیزهایی را که ما را تحریک می کند تغییر دهیم و نمی توانیم احساسات خود را از بین ببریم.

 

دقیقاً مانند اینکه نمی توانید به فکر بیرون آمدن از افسردگی باشید، همچنین نمی توانید احساسات خودآزاری را احساس کنید. اما شما همیشه می توانید نحوه رفتار خود را انتخاب کنید ، که به نظر من یک تحقق فوق العاده قدرتمند است.

 

استفاده از این روش پنج ثانیه ای همچنین می تواند به عنوان آیین شروع شما باشد، که به شما کمک می کند تا عادت جدید شما ثابت بماند. به گفته مل رابینز ، شمردن پنج ثانیه، فکر و الگوهای رفتاری شما را قطع می کند و جرقه انرژی مورد نیاز را فعال می کند.

 

آیا 5 قاعده دوم توسط مل رابینز را خوانده اید؟ آیا شما برای مقابله با اصرارهای خودزنی خود از این روش یا روش مشابه استفاده می کنید؟ به من در کامنت ها اطلاع دهید.

 

برای اطلاعات از آخرین کتاب های صوتی منتشر شده به وب سایت و اینستاگرام ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *