نکاتی درباره سخنرانی در جمع

سخنرانی در جمع، که اصطلاحاً سخنوری نیز نامیده می شود، فرآیند انتقال اطلاعات به مخاطبان زنده است. نوع اطلاعات منتقل شده به طور عمدی برای اطلاع رسانی، ترغیب و سرگرمی ساختاری دارد. بسیاری از مردم می ترسند که از ضعف سخنرانی در جمع رنج ببرند و اراده تسلط بر مهارت را ندارند. این راهنما نکات مفیدی به شما می دهد.

سخنرانی در جمع شامل سه مولفه است:

  • سبک: استادانه با استفاده از کلمات برای ایجاد متنی ساخته شده است که هم شنیدن و هم خواندن آن زیبا است.
  • مضمون: مضمونی متمرکز برای جلب نظر و الهام بخشیدن به ارزشها و آرمانهای مخاطب.
  • تأثیر: با تغییر عقاید، ذهن و قلب تأثیرگذار است. نتیجه گیری تأثیرگذار منجر به تأخیر در مخاطب می شود.

 

اهمیت سخنرانی در جمع

سخنرانی در جمع یکی از مهمترین مهارتهایی است که فرد می تواند یاد بگیرد. به عنوان مثال ، تأثیر برجسته دو سخنرانی عمومی زیر را در نظر بگیرید:

در 8 دسامبر سال 1941 ، فرانکلین روزولت سخنرانی را اعلام کرد ، جنگ را علیه ژاپن اعلام کرد و به آمریکایی ها اطمینان داد که ایالات متحده به پیروزی دست خواهد یافت. ناخوشایند هر خانواده آمریکایی را تصور کنید که می داند دنیای آنها در شرف تغییر است. واکنش کنگره یک سخنرانی کاملاً واقعی و استثنایی ارائه کرد. این سخنرانی هر شنونده ای را به یک لحظه بسیار حساس در تاریخ می رساند.

2. مارتین لوتر کینگ “من یک سخنرانی رویایی دارم”

در 28 آگوست 1963 ، مارتین لوتر کینگ جونیور برای پایان دادن به نژادپرستی در ایالات متحده و حقوق مدنی و اقتصادی سخنرانی کرد. این مثال عظیم سخنرانی های بزرگ در بین مردم جنبش تعریف کننده جنبش حقوق مدنی بود که منجر به تصویب قانون حقوق مدنی شد و برخورد یکسان آفریقایی-آمریکایی را به همراه داشت. این یکی از بزرگترین خطابه های تاریخ آمریکا به حساب می آید.

بزرگترین سخنرانی های عمومی در جهان انگیزه مردم را در دوران تاریک فراهم می کرد، در زمان ناامیدی امید می بخشید، شجاعت می داد و میلیون ها نفر را الهام می داد ، و مسیر تاریخ را تغییر می داد. اکنون که اهمیت سخنرانی عمومی و تأثیر آن بر دیگران درک شد ، اجازه دهید اهمیت سخنرانی عمومی خوب را در یک محیط کسب و کار درک کنیم.

اهمیت سخنرانی در جمع در تجارت

در تجارت، سخنرانی عمومی به چند دسته عمده تقسیم می شود:

  • سخنرانی های خارجی – این سخنرانی ها به سرمایه گذاران ، تأمین کنندگان و احزاب دیگری ارائه می شود که مستقیماً برای شرکت کار نمی کنند.
  • سخنرانی های داخلی – پایان نامه ها به کارمندان ارائه می شود در صورتی که نوع آدرس یک تاون هال باشد یا یک جلسه همه جانبه.
  • جلسات و سخنرانی ها – جلسات و سخنرانی ها نسبت به دو نوع سخنرانی فوق رسمیت کمتری دارند و بیشتر برگزار می شوند. داشتن مهارت سخنرانی عمومی در یک جلسه داخلی می تواند برای حرفه شما بسیار مهم باشد.
  • سخنرانی به دلایل مختلف در یک زمینه تجاری مهم است:
  • جمع آوری کارمندان، سهامداران، مشتریان یا عموم مردم به هم زمان نیاز دارد – دلیل خوبی برای این کار وجود دارد. بنابراین ، این یک فرصت مهم برای الهام بخشیدن ، آگاه سازی ، ترغیب و تحریک دوباره مخاطب درباره یک ایده خاص است.

مهارت سخنرانی عمومی یک فرد برداشت از شرکت را ایجاد می کند. به عنوان مثال، اگر مدیر عامل یک سخنرانی بد بیان کند، مخاطبان ممکن است نتیجه بگیرند که این شرکت رهبری کمرنگی دارد، شرکت باعث اتلاف وقت می شود، یا اینکه شرکت برای موفقیت تلاش نمی کند.

سخنرانی خوب در جمع باعث ایجاد نوآوری و فرصت می شود. به عنوان مثال، یک سخنرانی خوب در اتاق جلسات هیئت مدیره می تواند تحول سازمانی را القا کند و شرکت را به سمت دیگری سوق دهد. هر تصمیم مهم تجاری با یک سخنرانی عمومی خوب یا بحث گروهی شروع می شود.

راه های بهبود مهارت های سخنرانی در جمع

با آمادگی و تمرین، هر فردی می تواند در سخنرانی در جمع عالی باشد. در اینجا مواردی وجود دارد که باید هنگام آماده سازی برای سخنرانی عمومی خود مورد توجه قرار دهید:

  1. بر این اساس برنامه ریزی کنید

ابزارهایی مانند Monroe’s Motivated Sequence و The Rhetorical مثلث می توانند به برنامه ریزی سخنرانی عمومی کمک کنند. علاوه بر این ، شروع با یک چیز جالب ، مانند داستان سرایی ، می تواند یک بازکننده قدرتمند در سخنرانی های عمومی باشد. ساختار سخنرانی عمومی و تأثیری که می خواهید بر مخاطبان شما بگذارد را درک کنید. سخنرانی عمومی قوی چیزی نیست که در طی یک روز نوشته شود و ارائه شود – آماده سازی و برنامه ریزی یک سخنرانی موثر روزها طول می کشد.

  1. سخنرانی

    در جمع را تمرین کنید

یک سخنرانی خوب بدون تمرین انجام نمی شود. هنگام سخنرانی خود را ضبط کنید و متوجه لحن صدا ، زبان بدن و وضعیت بدن خود شوید. وقتی در حال تمرین هستید ، سوالات زیر را از خود بپرسید:

  • آیا تن صدای شما کنترل می شود؟
  • آیا شما بیشتر بر کلمات مهم تأکید می کنید؟
  • آیا شما از بسیاری از کلمات پرکننده مانند “ام ، ار ، آه ، مانند” استفاده می کنید؟
  • آیا زبان بدن شما با آنچه می خواهید انتقال دهید ارتباط دارد؟
  • آیا شما اعتماد به نفس دارید؟
  • آیا موضع قدرت دارید؟
  1. با مخاطب درگیر شوید

یک کلام خوب نباید یک طرفه باشد. مهم است که مخاطبان خود را مشغول کنید. مخاطبان باید بتوانند قدرت و حضور شما را احساس کنند. به عنوان مثال ، کلماتی مانند “من فکر می کنم” یا “شاید” قدرت موجود در سخنران را محدود می کنند. در عوض، از کلماتی مانند “در حقیقت” یا “در واقع” استفاده کنید. مکالمات خود را وارد کنید تا نه تنها سرعت خود را کاهش دهید ، بلکه به مخاطب فرصت دهید تا درباره آنچه شما گفتید فکر کند. گفتاری که خیلی سریع تحویل می شود باعث سردرگمی و ابهام می شود.

4- یک ذهنیت مطمئن داشته باشید

سخنرانی در جمع در مقابل دیگران به وضوح می تواند اعصاب خرد کن باشد. ما اغلب اتفاقات وحشتناکی را متصور می شویم، مانند مکث ناجور یا فراموش کردن آنچه می خواهید بگویید. با این حال ، مهم است که بدانیم این افکار باعث عصبی شدن بیش از حد واقعی ما می شوند. دیگر به فکر عصبی بودن و ترس خود نباشید و در عوض یک ذهنیت برنده ایجاد کنید. به خود اعتماد داشته باشید و خود را خراب نکنید.

غلبه بر ترس از سخنرانی در جمع

در اینجا چند نکته برای غلبه بر ترس از سخنرانی در جمع آورده شده است:

  • افکار و مطالب خود را سازماندهی کنید.
  • سخنرانی خود را تمرین و آماده کنید.
  • با اعتماد به نفس در خود ترس از شکست را از بین ببرید.
  • حالات چهره و زبان بدن خود را مقابل آینه تماشا کنید.
  • سخنرانی خود را به شخص دیگری برسانید.
  • قبل از صحبت کمی نفس عمیق بکشید و آب بنوشید.
  • مکث های استراتژیک را برای کمک به بازیابی خونسردی و کاهش اضطراب در نظر بگیرید.
  • گفتار خود را حفظ نکنید – بلکه نکات کلیدی را بخاطر بسپارید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به شما توصیه می شود “کتاب صوتی اسرار ذهن ثروتمند” را گوش دهید.

برای اطلاعات از آخرین کتاب های صوتی منتشر شده به وب سایت و اینستاگرام ما مراجعه کنید.

آخرین محصولات
گویندگی و فن بیان
فهرست