5 راه برای مقابله با احساسات منفی

5 راه برای مقابله با احساسات منفی

آیا احساس می کنید که احساسات منفی و افکار منفی باعث کاهش بهره وری در زندگی شما می شود؟ آیا احساسات منفی شما مانع از بیرون رفتن و ملاقات با دوستان ، معاشرت  با شریک زندگی شما می شود؟ در اینجا نکاتی را آورده ایم که به شما کمک می کند تا به مقابله با احساسات منفی زندگی بپردازید.

1. ورزش کنید

آیا تعجب می کنید که چرا ما به شما نوعی ورزش می دهیم تا یاد بگیرید چگونه با احساسات منفی کنار بیایید؟ تعجب نکنید ، زیرا ورزش در واقع حفظ تناسب اندام و داشتن اندامی سالم است. حال ، آیا واقعاً باید به شما بگوییم که شخصی وقتی دارای اندامی سالم و متناسب است احساس بسیار مثبتی دارد؟ البته که نه. بنابراین اگر احساسات منفی دارید ، با رفتن به سالن بدنسازی یا دویدن در اطراف پارک با آنها مبارزه کنید. هرچه از سلامتی بالاتری برخوردار باشید ، بهتر می توانید از شر احساسات منفی خلاص شوید.

2. با عزیزی صحبت کنید یا به یک متخصص مراجعه کنید

انسان ها موجوداتی احساسی است و جای تعجب نیست که ما برای همه احساسات خود به یک مجرای خروجی نیاز داریم. اگر دوست ، شریک زندگی یا یکی از اعضای خانواده قابل اعتماد دارید ، به آنها اعتماد کنید و درباره احساسات منفی خود با آنها صحبت کنید. به اشتراک گذاری یک روش عالی برای یادگیری نحوه کنار آمدن با احساسات منفی است زیرا عزیزان شما می توانند بینش و مشاوره مورد نیاز شما را ارائه دهند. با این حال ، اطمینان حاصل کنید که شخصی که به او اعتماد می کنید قادر است راز شما را نگه دارد و آن را برای بقیه جهان آشکار نکند. اگر کسی برای گفتگو ندارید ، حتی می توانید از یک متخصص کمک بگیرید.

3. یاد بگیرید که گذشته را رها کنید

در بسیاری از موارد ، احساسات منفی نتیجه تجربیات گذشته است. نکته کلیدی در کشف چگونگی کنار آمدن با احساسات منفی ، یادگیری رها کردن گذشته است. فقط گذشته را فراموش کنید و خود تصمیم بگیرید که زمان حرکت است. این به شما قدرت ذهنی و اراده ای برای خلاص شدن از احساسات منفی می دهد.

4. دست از قضاوت در مورد خود بردارید

اما آیا می دانید همان لحظه ای که فکر می کنید فرد بدی هستید یا کار اشتباهی انجام داده اید ، بیشتر احساسات منفی را در ذهن خود تحریک می کنید؟ یادگیری نحوه کنار آمدن با احساسات منفی با پذیرفتن اینکه زندگی عالی نیست و ممکن است همه لحظات طبق برنامه پیش نرود شروع می شود. قضاوت درمورد خود در این لحظات مهم فقط موجب پریشانی عاطفی بیشتر می شود.

5- به فعالیت های آرامش بخش بپردازید

آرامش خاطر و خیال آسوده خود راهی عالی برای مقابله با احساسات منفی است. چرا شما فقط یک روز را در آبگرم در حمام و ماساژ نمی گذرانید؟ چرا برای پیاده روی آرام در پارک بیرون نمی روید؟ چرا فقط با بهترین دوست خود تماس نمی گیرید و هر دو می توانید روی نیمکت بنشینید و فیلم تماشا کنید؟ نکته ای که ما در اینجا سعی می کنیم از آن عبور کنیم این است که اگر یاد بگیرید چگونه ذهن ، جسم و روح خود را آرام کنید می توانید با احساسات منفی مبارزه کنید. به فعالیت هایی بپردازید که باعث آرامش شما می شوند و با استرس زدایی ، احساسات منفی به راحتی از بین می روند.

 

برای اطلاعات از آخرین کتاب های صوتی منتشر شده به وب سایت و اینستاگرام ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *