10 نکته برای غلبه بر اضطراب اجتماعی

10 نکته برای غلبه بر اضطراب اجتماعی

بسیاری از مردم بیش از هر چیز دیگری از معاشرت می ترسند. برای چنین افرادی ، هر خبر از یک گردهمایی اجتماعی با یک شکست عصبی روبرو می شود. اگر شما هم یکی از آنها هستید ، در اینجا چند نکته برای کمک به شما در غلبه بر اضطراب اجتماعی آورده شده است.

1. آرام باشید

ممکن است که در هنگام دیدار افراد با فشار خون بالا عرق سرد بر روی پیشانی خود روبرو شوید. فقط آرام باشید. بالاخره آنها انسان هم هستند و یک یا دو ساعت با آنها نمی خواهد شما را بکشد.

2. پاسخ پیدا کنید

از خود بپرسید چه چیزی باعث عصبی شدن شما در مواجهه با افراد دیگر می شود. آیا این به این دلیل است که کمی لکنت دارید یا به دلیل بزرگ بودن شما است یا چیز دیگری است؟ سعی کنید به انتهای مسئله بپردازید.

3. روی خودتان کار کنید

فقط دانستن علت اضطراب اجتماعی کمکی نمی کند مگر اینکه برای غلبه بر آن تلاش شود. هر کاری لازم است انجام دهید تا اضطراب خود را با خواندن کتاب های خودیاری تا شرکت در کلاس های رشد شخصیت از بین ببرید.

4. کمک بگیرید

برای برطرف کردن اضطراب اجتماعی هیچ چیز شرم آور نیست که از کمک خارجی استفاده کنید. چه خانواده و چه دوستان و یا حتی مشاور باشید ، قبل از توصیه و کمک آنها دو بار فکر نکنید.

5. بیشتر معاشرت کنید

با توجه به اینکه از اضطراب اجتماعی رنج می برید ممکن است یک پیشنهاد عجیب به نظر برسد. اما به آن فکر کنید و بلند شوید و به جای تسلیم شدن در برابر آن ، با مشکل روبرو شوید.

6. تخیل خود را کنترل کنید

آیا قبل از رفتن به مهمانی و یا مکانی که می خواهید در آنجا ایجاد کنید ، همه چیز را تصور می کنید؟ اگر چنین است ، مطمئن شوید که دفعه بعد تصورات خود را در جریان بگذارید. به برخی از موسیقی های خوب گوش دهید یا هر کاری که لازم است انجام دهید تا ذهنتان از این موضوع دور شود.

7. عزت نفس خود را بسازید

عزت نفس پایین اغلب علت اضطراب اجتماعی است. نگران ظاهر خود و دیگران نباشید که در مورد نقص شما چه فکری می کنند. هیچ کس کامل نیست. شما فقط باید توانایی های خود را تقویت کنید و عزت نفس خود را به سطح بالاتری برسانید.

8. خودتان باشید

روی کاستی های خود کار کنید اما سعی نکنید کلاً شخص دیگری شوید. همه ما از نظر عجیب و غریب خاص خود بی نظیر هستیم و از این رو برای شما حیاتی است که اصالت خود را حفظ کنید.

9. مثبت بمانید

در برابر شکست تسلیم نشوید. همیشه خوش بین باشید. قطعاً امروز یا فردا بر اضطراب اجتماعی خود غلبه خواهید کرد.

10. به تلاش خود ادامه دهید

تلاش کنید ، تلاش کنید و دوباره تلاش کنید. دفعه بعدی که جلوی چشم مردم بلند می شوید ، اطمینان حاصل کنید که شانه های شما آویزان نمی شود. به کارهای خوبی که انجام داده اید ادامه دهید. مطمئناً ثمر خواهد داد.

برای اطلاعات از آخرین کتاب های صوتی منتشر شده به وب سایت و اینستاگرام ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *