چگونه مشکلات زندگیمان را حل کنیم

در این مقاله قصد داریم در این رابطه صحبت کنیم که چگونه مشکلات زندگیمان را حل کنیم. در دنیای امرو زهمه ما کم و بیش دچار مشکلاتی در زمینه های مختلف می شویم. این مشکلات روی کیفیت زندگی ما تاثیر می گذارد و ما را دچار چالشهای بسیار می کند.

( در سایت نشر صوتی نازنین آذرسا کتاب های زیادی در زمینه حل و مقابله با مشکلات وجود دارند که شما را در یافتن راه حل مناسب همراهی می کنند از جمله آنها می توان: مشکلات موقتی هستند، مشکلات باید از زندگیتان خارج شوند، ایجاد نگرش مثبت در برابر مشکلات زندگی و چگونه مشکلات را پشت سر بگذاریم)

مشکلات زندگی

مشکلات و دردسرهای آن در زمینه های مختلف مثل ازدواج، کسب وکار، مسائل خانوادگی، سلامت افراد خانواده، تشنبج ها و دعواهای بین شما و دوستان و آشنایان و غیره خود را نمایان می کند.

نظر علمای دین در مورد سختی ها

پس وقوع مشکلات امری انکارناپذیر و اجتناب ناپذیر است. اما در حین نوع برخورد ما در مواجهه با این مشکلات و مدیریت آنها بسیار موثر است. این را باید بدانیم که مشکلات نباید مسیر زندگی ما را متوقف کنند. بلکه باید در مار ا در پیمودن مسیر زندگی قوی تر و استوارتر کنند.
در واقع به گفته علمای ادیان مشکلات آزمایشات الهی هستند. و حتی اگر شما بنده خوب و درستکار خداوند باشید دلیل نمی شود که شما گرفتار بلا و سختی نشوید.

اما این را باید بدانید که خداوندی که سختی ها را در دامان ما می اندازد قدرت برخورد با مشکلات را به ما داده است. هیچ سختی وارد زندگی ما نمی شود مگر اینکه خداوند قدرت مقابله با آن را در ما قرار داده باشد.

تاثیرات مشکلات بر افراد

سختی ها و مشکلات زندگی باعث انواع مشکلات روحی و جسمی بر افراد می شود. و به عقیده روانشناسان این فشارهای روانی در واقع طاعون قرن جدید هستند. البته دانستن این نکته بسیار مهم است که نوع دیدگاه ما به مشکلات باعث می شود که یا از آن ها با قدرت تر و با ایمان تر خلاص شویم یا اینکه باعث نابودی روح و روان ما شوند.

راه حل مشکلات زندگی

چرا برخی در برابر مشکلات زندگی شکست می خورند

در واقع نوع و نحوه نگرش افراد در برابر مشکلات زندگی بسته به شخصیت و طرز فکر هر کسی است. برخی افراد در برخورد با مشکلات زندگی سریعا خود را می بازند. این افراد صبر بسیار پایینی دارند  و در هنگام مواجه با سختی ها سریع از کوره درمی روند عصبانی می شوند ناامید می شوند از خدا گلایه میکنند که چرا آن مشکل برایشان به وجود آمده و احساس درماندگی می کنند.

منفی گراها

این افراد در واقع اشخصاص منفی گرایی هستند و از مشکلات به عنوان سدی برای متوقف شدن یاد می کنند. به نظر آنها فقط مشکلات به سراغ آنها می آید واین اشخاص آدم بدشانسی هستند. آنها معتقدند دیگران دچار سختی نمی شوند و همه غیر از آنها زندگی خوبی دارند.

بدیهی است چنین افرادی در مواجهه با مشکلات نمی توانند راه حل مناسبی پیدا کنند و برخورد مسلط باشند. این اشخاص آنقدر ضعیف هستند که شاید حتی با هر گونه  مشکلی دچار افسردگی های بزرگ شوند که عواقب بدتری به همراه دارد.

برای مقابله با مشکلات اداره زندگیتان را در دست بگیرد

انسان باید این درس بزرگی زندگی را به خوبی بیاموزد که باید اداره زندگی خود را مانند فرمان ماشین در دست یه راننده در  دست بگیرد. اگر این چنین نباشد و کنترل زندگی شما به غیر از خودتان به دست عوامل محیطی اطرافیان و غیره باشد مانند راننده ای هستید که با احتیاطی باعث بروز حوادث خطرناکی می شود.

در واقع مردمی که زندگی خود را تحت کنترل خود دارند در بیشتر زمینه های زندگی موفق هستند. و از موانع و مشکلات نیز با استفاده از قدرت تفکر تخیل و اراده خود خارج می شوند. این افراد نه تنها زندگی خود را  به بهترین نحو اداره می کنند بلکه میتوانند زندگی سایرین را نیز رهبری و هدایت کنند.

مشکلات زندگی

اشخاص با اراده و مشکلات زندگی

شخص با اراده در واقع دارای هدفی روشن است. این فرد تا رسیدن به هدف خود دست از تلاش نمی کشند و ناامید نمی شوند. از نظر آنها چیزی به نام شکست وجود ندارد. اتفاقات ناگواری که در طی زندگی اشان رخ می دهد در واقع از نظر آنها موانع موقتی هستند. و این موانع قرار نیست برای همیشه باقی بمانند.

همه انسان ها دارای قدرت فکر بالایی هستند که در طول زندگی حتی از یک دهم آن استفاده نمی کنند. به واسطه همین قدرت فکر و تفکر شخص می تواند به کلیه مشکلات زندگی خود غلبه کند. هیچ مشکلی در زندگی آنها غیر قابل حل نیست.

مشکلات زندگیتان را تبدیل به پله های صعود خود کنید

این که می گویند از تهدید ها فرصت بسازید یک شعار نیست. زمانی که ما به عنوان مخلوق برگزیده خداوند پی به نیروی عظیم درونمان بردیم آنگاه می توانیم از همه مشکلات زندگی به عنوان پله های برای ترقی استفاده کنید.

درست است که زمانی در مراحل تلاش برای رسیدن به اهدافمان دچار مشکل می شویم افسرده می شویم و احساس بدی پیدا می کنیم. اما باید این احساس به خشم بی پایان درون ما تبدیل شودو باعث شود ما اهداف و رویاهایمان را از یاد ببریم.

احساس تاسف و ناراحتی بعداز هر شکست امری عادی است. زمانی غیر عادی است که مشکل پیش آمده را فاجعه دانسته و فکر کنید دنیا به آخر رسیده است.

در برخورد با مشکلات صبر و استقامت و توکل به خدای متعادل کلید حل مشکلات هست. اگر یادمان باشد که خدایی که ما را آفریده و برایمان اهدافی خلق کرده حال خود اوست که بنا به حکمت اش مشکلاتی را در زندگیمان قرار داده به حکمتش اعتماد می کردیم و خود را نمی باختیم.

انواع مشکلات در زندگی

بحران مالی

بحران های مالی همیشه ما را تهدید می کند. خصوصا زمانی که یا خود شغل خود را از دست می دهیم. یا شرکتی که در آن کار می کنیم دچار مشکل مالی مشود. و یا مشکل کلی تر مربوط به اقتصاد کشور است که زندگی ما را هم تحت تاثیر خود قرار می دهد.

نحوه مقابله با بحران مالی

اگر این بحران شما مروبط به زمانی است که شما شغل خود را از دست داده اید سریع به فکر یافتن یک شغل حتی موقتی بیوفتید. در خرج کردهای روزانه خود تجدید نظر کنید. الویت های مالی برای خود تعیین کنید و خرج های اضافه را خط بزنید. اجازه دهید با قناعت دوران سختی که در پیش دارید را طی کنید.

مشکلات زندگی

بحران سلامت

مشکلات مربوط به سلامتی در هر دوره ای برای ما اتفاق می افتد. از یک سرماخوردگی ساده گرفته تا خدایی نکرده بیماری های جدی تر. این را بدانید که بیماری حتی در درجات بالاتر غول ترسناکی نیست. به شرطی که روحیه خود را حفظ کنید.

نحوه مقابله با بحران سلامتی

نوع بیماری خود را با مراجعه به پزشک متخصص در اسرع وقت شناسایی و سبک زندگی خود را در جهت بازیابی سلامتی خود تغییر دهید.

 

بحران ازدواج ومسائل خانوادگی

بحران های مربوط به مسائل خانوادگی و ازدواج چه برای زوج های جوان و چه زوج هایی که سالها از زندگی مشترک آنها گذشته است امکان دارد به وجود بیاید. و دلیل به وجود آمدن این مشکلات متعدد است. از مشکلات مربوط به هر یک از زوجین مثل اعتیاد، بد اخلاقی؛ شک،تا مشکلات کلی تری مانند دخالت خانواده ها و عدم تفاهم باعث ایجاد مشکلات زوجین می شود.

نحوه مقابل با بحران خانوادگی

بهترین راه حل استفاده از کمک یک مشاور متخصص در این زمینه است. اجازه دخالت دیگران را در مورد مسئله ای که مربوط به خودتان است را ندهید.

 

آخرین محصولات
گویندگی و فن بیان
فهرست