چگونه مردم را وادار به گوش دادن به خود کنیم؟

صحبت و گوش دادن دو جنبه اجتناب ناپذیر برای مکالمه در هر بحث شخصی یا شغلی می باشد. با این حال، بسیاری از اوقات ممکن است ما در موقعیتی تصور کنیم که به سختی می توانیم مردم را وادار به گوش دادن به سخنان خود کنیم. چنین مواردی ناامیدکننده است، به ویژه هنگامی که چیز قابل توجه، فوری یا مفیدی برای اشتراک گذاری دارید.

صحبت با یک گروه یا مخاطب قرار دادن مخاطبان یک کار پیچیده تر است، زیرا هدف این است که اطمینان حاصل کنیم هر فردی از جمعیت پیام را گوش می دهد. رعایت برخی قوانین ساده به شما کمک می کند تا افراد بتوانند شما را در یک مکالمه یک به یک یا هنگام سخنرانی به شما گوش دهند.

1. مخاطبان خود را درک کنید

شخص یا گروهی که با آن صحبت می کنید نقش مهمی در مکالمه دارد. غالباً، وقتی می خواهید پیامی را  شما ارسال كنید، تعیین ماهیت مخاطب ضروری است و بسته بندی پیام را به گونه ای انجام می دهید كه مورد توجه آنها قرار گیرد. این یک قانون طلایی در هر آموزش سخنرانی عمومی است. وقتی مرتباً این کارها را انجام می دهید، مخاطب احتمالاً انتظار دارد که همین کار را بکند و متعاقباً به شما گوش دهد.

2. انتخاب کلمات مناسب

همیشه به کلماتی که استفاده می کنید بسیار توجه کنید. استفاده از واژگان استثنایی ممکن است رضایت بی نظیری از خود به همراه داشته باشد اما برای مخاطبان شما قابل درک نباشد.  درک مخاطب به شما در انتخاب نوع مناسب کلمات کمک می کند. اطمینان حاصل کنید که حرف خود را بدون غر زدن یا لوس شدن یا تردید می زنید. اگر به چنین اعمالی متوسل شوید، ممکن است مردم شما را جدی نگیرند.

3. طول پیام

دستیابی به تعادل مناسب در طول سخنرانی بسیار مهم است. یک مکالمه یا گفتگوی بسیار طولانی ممکن است اهمیت خود را از دست بدهد و اندازه وضعیت یا پیام از بین برود. به همین ترتیب، ممکن است یک پیام کوتاه تمام مواد لازم را در بر نگیرد و مخاطبان شما نتوانند موارد ضروری را به دست آورند.

4. سرعت خود را بررسی کنید

قانون تعادل در سرعت گفتار نیز قابل اجرا است. خیلی سریع یا خیلی کند صحبت کردن به همان اندازه مستعد خطر است. مکث و استرس در هر کجا که لازم باشد. پویایی و تعدیل صدا در زمان های مناسب به جذب موثر مخاطبان کمک می کند.

5. زبان بدن

زبان بدن شما از اهمیت برخوردار است. وقتی علائمی از علاقه، اشتیاق و تعهد از خود نشان می دهید، مردم به شما گوش می دهند. وقتی زبان بدن شما هیچ یک از این علائم را نشان نمی دهد، مردم قرار نیست شما یا پیام شما را جدی بگیرند. تماس چشمی یک منطقه مهم در زبان بدن است که باید در نظر گرفته شود.

6. شنونده فعال و خوبی باشید

اگر نشانه هایی از گوش دادن به آنها نشان ندهید، مخاطبان شما هرگز به شما گوش نخواهند داد. همیشه بهتر است قبل از شروع صحبت، مخاطبان خود را مشارکت داده و آنها را بشنوید. صبر و تمایل واقعی به دانستن صحبت های طرف مقابل از خود نشان دهید.

در حالی که این مهمترین نکاتی است که باید هنگام مکالمه به آنها توجه کنید ، عناصر اعتماد به نفس ، زبان و ظاهر نیز مهم هستند و باید به طور  موثر روی آنها کار شود تا مردم بتوانند شما را گوش کنند.

برای اطلاعات از آخرین کتاب های صوتی منتشر شده به وب سایت و اینستاگرام ما مراجعه کنید.

آخرین محصولات
گویندگی و فن بیان
فهرست