چگونه خود را برای چالش های زندگی آماده کنیم؟

چالش ها در زندگی همه وجود دارد. هر تصمیم مهم و جزئی با مشکلات و چالش های خاص خود همراه است. پیش بینی چالش ها مهارت ضروری است که می تواند به هرکسی که خواهان موفقیت در زندگی است کمک کند. هر عملی در برهه ای از زمان با چالش هایی روبرو خواهد شد. برخی از چالش ها ممکن است جزئی باشد. ممکن است نتیجه یک اشتباه جزئی باشد یا به دلیل نادیده گرفتن برخی جنبه ها باشد. با سرمایه گذاری در وقت و پول می توان بر بسیاری از این چالش ها غلبه کرد. اما این همیشه صدق نمیکند. در برخی از سناریوها، عدم پیش بینی چالش ها می تواند دلیل نگرانی باشد. آنچه که به راحتی می توان با یک برنامه صحیح جلوی آن را گرفت باید قبل از خرابکاری در روزها یا ماه ها تلاش ، کاهش یابد. در اینجا چند نکته در مورد چگونگی آماده سازی خود در برابر چالش ها آورده شده است.

1. ماهیت تعهد را درک کنید

با تجزیه و تحلیل ماهیت کار می توان چالش های محل کار را پیش بینی کرد. قبل از اینکه شما / تیمتان پروژه جدیدی را شروع کنید، با هم تیمی های خود در مورد موانع احتمالی پیش روی خود بحث کنید. خود را در جریان اخبار مربوط به تغییرات جهانی و محلی در حوزه کاری / تخصص خود قرار دهید. دانستن پیشرفت ها می تواند به شما کمک کند تا از پس چالش های پیش بینی نشده برآیید. درباره چالش هایی که یک شرکت مشابه با آن روبرو شده و نحوه برخورد با آنها را بیاموزید. برای چنین مواردی برنامه مدیریتی آماده داشته باشید.

2. احتمالات را در نظر بگیرید

قبل از تعهد به تصمیم گیری، آن را در مقیاس های میکروسکوپی و ماکروسکوپی دقیق بررسی کنید. چالش هایی را که پیش بینی می کنید در ذهن خود بگنجانید. گزینه های دیگری را در نظر بگیرید که می توانند از بروز مشکل جلوگیری کنند. راه های اجتناب از مشکل را ارزیابی کنید و با خطر مواجه شدن با آن مقایسه کنید.

3. بدانید چه چیزهایی را می توانید کنترل کنید

چالش های خاصی را می توان پیش بینی کرد اما نمی توان جلوی آنها را گرفت. به عنوان مثال، ممکن است بدانید که بازار سهام در حال سقوط است ، اما نمی تواند برای فرار یا جلوگیری از آن کاری انجام دهید. در چنین سناریوهایی، هوشمند باشید. در صورت نیاز شرایط ، دارایی های خود را نقدینگی کنید.

4. پویا و سازگار باشید

برخی از حوادث غیر منتظره می توانند تصمیمات شخصی را بهم بریزند. آماده باشید تا بدانید برای درست کردن کارها چه کاری لازم است و آنها را دنبال کنید. تصمیم گیری برخلاف طبیعت شما دشوار است. یاد بگیرید خود را با تغییر وفق دهید. پویا باشید.

رسیدگی به سختی ها و چلنج ها کار آسانی نیست، به ویژه هنگامی که در بعیدترین سناریوها ظاهر می شوند. پیش بینی کنید چه چیزی ممکن است اشتباه پیش بیاید. آماده و محتاط باشید.

برای اطلاعات از آخرین کتاب های صوتی منتشر شده به وب سایت و اینستاگرام ما مراجعه کنید.

آخرین محصولات
گویندگی و فن بیان
فهرست