چگونه استعداد پنهان خود را کشف کنیم؟

تا زمانی که شروع به کشف خود نکنید ، هرگز نمی دانید که استعداد پنهان دارید. ابتدا این کار را با درک و تمایز بین چیزهایی که دوست دارید و چیزهایی که دوست ندارید انجام می دهید. استعداد پنهان کاری است که شما آن را دوست دارید و از انجام آن لذت می برید. حفظ آن به عنوان یک سرگرمی یا تبدیل آن به یک حرفه تمام وقت بستگی به میزان علاقه شما به آن دارد. در اینجا چند روش برای کشف استعداد پنهان خود آورده شده است.

1. مدتی خود را کاوش کنید و تمام کارهایی را که دوست دارید انجام دهید یادداشت کنید. گوش دادن به موسیقی، باغبانی، آشپزی و غیره اگر همین الان به فکر آنها باشید ذهن شما می تواند خالی شود. به خودتان کمی وقت بدهید. واکنش های خود را نسبت به کارهایی که روزانه انجام می دهید یا کارهایی که دوست دارید انجام دهید، لیست کرده و مشاهده کنید. به این ترتیب می توانید لیستی از کارهایی که دوست دارید انجام دهید را بیاورید. شما هرگز نمی دانید، حتی ممکن است در نهایت در آنها بسیار ماهر باشید.

2. خواسته ها و دوست داشتن های خود را در اولویت قرار دهید. به این ترتیب می توانید روی آنچه بیشتر از همه دوست دارید انجام دهید تمرکز کنید. به عنوان مثال، ممکن است دوست داشته باشید سازهای موسیقی بنوازید و همچنین عکاسی کنید. اولویت را تعیین کنید و به طور عمده روی یکی تمرکز کنید ، در حالی که دیگری همیشه می تواند یک سرگرمی یا یک کار نیمه وقت باشد.

3. ممکن است چند مورد وجود داشته باشد که قبلاً هرگز امتحان نکرده اید اما دوست دارید. از آن ها نیز لیستی تهیه کنید. سعی کنید در کلاس های مربیگری شرکت کنید یا به هر آموزش دیگری مراجعه کنید. حتی این چیزها شانس تبدیل شدن به استعداد پنهان شما را دارند.

4- از هر فرصتی برای یادگیری چیز جدید یا به نمایش گذاشتن چیزی که در آن مهارت دارید استفاده کنید. حتی اگر نتوانید آن را تشخیص دهید، افراد اطراف شما می توانند استعداد واقعی را در شما تشخیص دهند و بر این اساس انگیزه ایجاد کنند.

5. سعی کنید به آرزوهای خود برسید. اگر در حال انجام کاری هستید که واقعاً شما را خوشحال می کند، پس دیگر هیچ حوصله ای ندارید که از آنچه می خواهید دلزده و خسته شوید. به هدف خود ادامه دهید و به موفقیت خود ادامه دهید.

6. بدون تلاش زیاد نمی توانید به چیزی برسید. پشتکار و صبر باعث می شود شما سریعتر به هدف خود برسید. هرچه بیشتر استقامت داشته باشید، سریعتر به سرعت می رسید.

7. در مسیر یافتن و انجام کاری که دوست دارید، ممکن است منتقدان زیادی به ایرادات شما اشاره کنند. اجازه ندهید که شما را دلسرد کنند. انتقادات را به عنوان یک چالش در نظر بگیرید. مرتکب اشتباه شوید آنها را درک خواهید کرد و هرگز همان کار را تکرار نخواهید کرد.

8. همانطور که آلن کی می گوید ، “بهترین راه برای پیش بینی آینده، اختراع آن است”. آنچه را که می خواهید به آن برسید و آنچه را که می خواهید تبدیل کنید ، بنویسید. یک استعداد پنهان می تواند ناگهان ظاهر شود.

استعدادهای نهفته بیشتر فعالیت هایی هستند که هنگام انجام آنها سعادت را به شما می دهند.

برای اطلاعات از آخرین کتاب های صوتی منتشر شده به وب سایت و اینستاگرام ما مراجعه کنید.

آخرین محصولات
گویندگی و فن بیان
فهرست