چرا بخشش مهم است

 

قبل از اینکه حتی بخواهید کسی را ببخشید ، باید درک کنید که چرا بخشیدن او مهم است. شما باید اراده قوی داشته باشید تا بتوانید بخشش کنید ، اما هنگامی که موفق می شوید گذشته را رها کنید و کسی را به خاطر اشتباهات او ببخشید ، متوجه خواهید شد که این بهترین کاری بود که می توانستید انجام دهید. دریابید که چرا بخشیدن و رها کردن آن بسیار مهم است.

 

  1. برای پایان دادن به یک فصل از زندگی خود

باز گذاشتن فصول گذشته زندگی شما فقط درد بیشتری در زندگی شما ایجاد می کند. برای فراموش شدن عذاب یک دوره زمانی خاص در زندگی خود ، باید به طور رسمی به آن وضعیت یا فرد خاتمه دهید. این تنها در صورتی اتفاق خواهد افتاد که از هرکسی که در آن شرایط درگیر شده باشد ، بخشش واقعی صورت گیرد. این یک نقطه عطف را نشان می دهد که پس از آن به آرامی شروع به فراموش کردن خاطرات بد مرتبط با آن وضعیت خواهید کرد.

 

  1. برای ادامه کار

اگر نتوانید شخصی را ببخشید هرگز قادر به ادامه زندگی نخواهید بود. حرکت به جلو نشان دهنده این است که دیگر نگران یک موقعیت یا شخص نیستید. همچنین تأیید می کند که دیگر تحت تأثیر ضربه ای که قبلاً با آن روبرو شدید نیستید. حرکت در ادامه نشانه پیشرفت است که تنها در صورتی حاصل می شود که یاد بگیرید چگونه شخصی را ببخشید و دست از کینه بردارید.

 

  1. برای نشان دادن بلوغ خود

کینه نسبت به کسی بسیار آسان است ، اما رها کردن و بخشش یک ذهن بالغ را می طلبد. بخشش مهم است زیرا این نشان می دهد شما فردی بالغ و خردمند هستید. همچنین نشان می دهد که شما توانایی این را دارید که از مشکلات کوچکتر زندگی عبور کنید و برای بهتر شدن خود و عزیزانتان به تصویر بزرگتر نگاه کنید. اگر تصمیم به بخشش دارید ، شما شخصی بزرگتر هستید.

 

  1. برای ساختن پل ها

بعضی اوقات بخشش راهی برای ساختن پل و برقراری مجدد رابطه با دوستان ، اعضای خانواده یا آشنایان است. اگر نتوانید شهامت بخشش کسی را داشته باشید ، هرگز قادر به گفتگوی آزاد با او نخواهید بود. درعوض ، شما می توانید از بخشش به عنوان ابزاری برای ساختن پل برای اصلاح همه روابط خراب خود استفاده کنید.

 

5- اینکه با خود احساس آرامش کنید

اینکه بتوانید شخصی را ببخشید باعث می شود با خود احساس آرامش کنید. ذهن شما عاری از احساسات منفی مانند نفرت و عصبانیت خواهد بود. ذهن شما احساس آرامش می کند و کاملاً در آرامش خواهید بود. این امر به طور غیر مستقیم موجب نگرانی و تنش های کمتری در زندگی شما خواهد شد. همچنین به شما کمک می کند استرس خود را کاهش داده و از خود احساس خوشحالی کنید.

 

  1. برای ارزش روابط

اگر دو دوست نتوانند یکدیگر را برای یک دعوای کوچک ببخشند ، ارزش دوستی چیست؟ اگر دو شریک نتوانند یکدیگر را به دلیل کوچک سوتفاهم ببخشند ، ارزش عشق چیست؟ اگر نتوانید ببخشید و ادامه دهید ارزش همه روابط در زندگی شما کاهش می یابد. این بخشش را به بخش مهمی از زندگی شما تبدیل می کند زیرا به شما کمک می کند تا اهمیت هر رابطه را درک کرده و ایمان خود را به زیبایی دوستی ، عشق و سایر پیوندها دوباره تأیید کنید.

 

نشر صوتی نازنین آذرسا

بسیاری دیگر از کتاب های خود شناسی، روانشناسی و توسعه فردی در وب سایت نازنین آذرسا به صورت صوتی قرار داده شده است.

برای اطلاعات از آخرین کتاب های صوتی منتشر شده به وب سایت و اینستاگرام ما مراجعه کنید.

آخرین محصولات
گویندگی و فن بیان
فهرست