نکاتی درباره اعتماد به خود

 

عدم اعتماد به نفس ، پشیمانی از اشتباهات ، عدم توانایی در تصمیم گیری یا کمبود مهارت می تواند برخی از دلایل بسیاری باشد که به خود اعتماد ندارید. در اینجا نکاتی آورده شده است که می توانید با استفاده از آنها در زندگی روزمره خود به خود ایمان بیاورید و به توانایی های خود اعتماد کنید.

 

  1. تصمیمات بیشتری بگیرید

اگر به خود اعتماد ندارید ، می توانید فردی باشید که دوست ندارد بسیاری از تصمیمات را بگیرد. اگر اینگونه است ، باید خود را تحت فشار قرار دهید تا تصمیمات بیشتری را در همه زمینه های زندگی خود بگیرید ، خواه تحصیل باشد ، کار یا روابط. تصمیم گیری بیشتر در زندگی روزمره به شما کمک می کند تا ارزش غریزه خود را درک کنید. با گذشت زمان به آرامی ، اعتماد به نفس کافی خواهید داشت و هر روز تصمیمات خوبی می گیرید.

 

  1. مهارت های جدید را بیاموزید

عدم اعتماد به نفس معمولاً زمانی است که نسبت به برخی از مهارت ها که در زندگی روزمره خود انجام می دهید، توانایی کافی را از خود نشان نمی دهید. اینها می تواند مهارت های مکالمه ، معاشقه ، مهارت های بین فردی یا حتی مهارت هایی باشد که عملکرد حرفه ای شما را تحت تأثیر قرار می دهد. صرف نظر از نوع مهارت آن ، به خود فشار بیاورید تا آن را به بهترین نحو یاد بگیرید. همانطور که به این مهارت ها تسلط پیدا می کنید میزان اعتماد شما به طرز فزاینده ای افزایش می یابد.

 

  1. تعلل نکنید

به تعویق انداختن تأخیر بر اعتماد به نفس شما تأثیر می گذارد ، به همین دلیل اگر می خواهید به خود اعتماد کنید ، باید تعلل را متوقف کنید. اگر وظیفه برجسته ای دارید ، بلافاصله آن را تمام کنید و نه اینکه آن را برای روز دیگر به تعویق بیندازید. این باعث می شود که شما از توانایی های خود در انجام کارها اطمینان بیشتری داشته باشید. اگر می خواهید در محل کار یا حتی در کلاس درس عملکرد خوبی داشته باشید ، این امر بسیار مهم است.

 

4- زیاد به اشتباهات خود فکر نکنید

اشتباهات ، پشیمانی ها و تجربیات گذشته برخی از موارد کلیدی است که منجر به سطح پایین اعتماد به نفس می شود. شما باید یاد بگیرید که تمام درگیری های ذهنی مرتبط با تجربیات بد گذشته را که منجر به پشیمانی در زندگی شما شده اند ، رها کنید. همه در زندگی خود اشتباه می کنند و هیچ کس کامل نیست. اگر اشتباهاتی انجام داده اید ، ابراز تاسف نکنید و آینده خود را با نگرانی در مورد گذشته خود از دست ندهید. حرکت کنید و به دنبال این باشید که چگونه می توانید از اشتباهات مشابه دوباره جلوگیری کنید.

 

5- مرتباً کار جدیدی انجام دهید

آیا ماهها در یک روال معمول گیر کرده اید؟ این واقعیت که شما چیز جدیدی را امتحان نکرده اید قطعاً می تواند دلیلی بر این باشد که برای انجام کاری که خارج از محدوده راحتی شما باشد به خود اعتماد ندارید. می توانید با انجام کارهای جدید خارج از برنامه معمول خود به خود اعتماد کنید. این می تواند چیزی به اندازه سوار شدن با اتوبوس جدید به محل کار یا حرکاتی مانند تجربه یک ورزش ماجراجویی مانند بانجی جامپینگ باشد.

 

  1. مشاهده کنید که دیگران چگونه نقاط ضعف خود را به نقاط قوت خود تبدیل می کنند

همه ضعف هایی دارند که باید با آنها کنار بیایند. اگر شخصی در کلاس یا محل کار خود دارید که فکر می کنید یک مجری برجسته است ، مشاهده کنید که چگونه آنها می توانند نقاط ضعف خود را به قدرت خود تبدیل کنند. به عنوان مثال ، اگر یک همکار در درک اعداد مشکل دارد ، ممکن است به جای اینکه به اعداد حسابداری نگاه کند ، از نمودارها یا نمودارهای دایره ای برای درک استراتژی های پیچیده استفاده می کند. این روش ها را در زندگی خود بگنجانید و بیاموزید که چگونه می توانید ضعف خود را منتشر کنید. به آرامی ، وقتی یاد می گیرید با نقاط ضعف خود سازگار شوید ، دوباره به خود اعتماد خواهید کرد.

 

نشر صوتی نازنین آذرسا

بسیاری دیگر از کتاب های خود شناسی، روانشناسی و توسعه فردی در وب سایت نازنین آذرسا به صورت صوتی قرار داده شده است.

برای اطلاعات از آخرین کتاب های صوتی منتشر شده به وب سایت و اینستاگرام ما مراجعه کنید.

آخرین محصولات
گویندگی و فن بیان
فهرست