نه گفتن را یاد بگیریم

زمان هایی در زندگی وجود دارد که شما در یک رودربایستی قرار می گیرید و توانایی نه گفتن را به فرد مقابل از دست می دهید. روش هایی وجود دارد که می تواند این مشکل را حل کنید و نه گفتن را یاد بگیرید.

1. برای وقت خود ارزش قائل شوید

اولین چیزی که در نه گفتن به شما کمک می کند ارزش گذاری زمان و اولویت های خودتان است. خود و کارهای مهم خود را در بالای لیست کارهای خود قرار دهید. فقط در اوقات فراغت به دیگران کمک کنید. در غیر این صورت نه نسبت به شما و نه به شخصی که به کمک شما نیاز دارد منصفانه نخواهد بود. ثانیا، همیشه وقتی از شخصی برای کمک خودداری می کنید، عذرخواهی نکنید. این ممکن است صدای ضعیف تری به شما بدهد. وقتی دلیل واقعی برای کمکی به شخصی ندارید، باید در هنگام نه گفتن محکم باشید.

 

2. همیشه وقت خوب بودن را متوقف کنید

برای اینکه نه بگویید باید همیشه خوب بودن را متوقف کنید. خوب است که مودب باشید و طبیعتی کمک کننده داشته باشید اما به شرطی که به شما آسیب نرساند. بیش از حد همه چیز بد است و این قانون در مورد خوب بودن نیز صدق می کند. از این رو گفتن بله فقط برای تحت تأثیر قرار دادن مردم همیشه ایده خوبی نیست. نه گفتن از شما آدم بدی نمی کند ، بلکه فقط به شما کمک می کند کارهای خود را اولویت بندی کنید.

3. درخواست را به زماتنی دیگر موکول کنید

به جای نه گفتن، می توانید از شخصی که به شما کمک می کند بخواهید بعداً آن کار را انجام دهید. این روش نه گفتن غیرمستقیم است و اغلب آسان تر است. به تعویق انداختن درخواست به شما کمی زمان می دهد تا بتوانید آن را بررسی کنید. شما به راحتی می توانید تصمیم بگیرید که آیا قادر به تکمیل لطف خواهید بود یا خیر. تقبل درخواست کمک نیز راه دیگری برای نه گفتن غیرمستقیم است. می توانید از قبل برنامه شلوغ خود را به فرد اطلاع دهید تا از شما كمك نگیرد. این گزینه برای بسیاری از افراد گزینه ساده تری است زیرا از این طریق مستقیماً امتناع نمی کنید.

4. رک و پوست کنده باشید

صادقانه به فرد در مورد بار کاری فعلی و کمبود وقت برای انجام آن کار صحبت کنید. این یک روش دشوار است اما شما باید یاد بگیرید و تمرین کنید تا نه بگویید و دلیل آن را با ادب برای شخص توضیح دهید. هنر نه گفتن هنر ساده ای نیست. مدتی طول خواهد کشید اما شما یاد خواهید گرفت که به لطفی که نمی توانید انجام دهید نه بگویید. نه گفتن اگر به شما کمک کند ناخواسته یک کار را بر عهده بگیرید و با کمال میل آن را انجام دهید، چیز بدی نیست.

 

برای اطلاعات از آخرین کتاب های صوتی منتشر شده به وب سایت و اینستاگرام ما مراجعه کنید.

آخرین محصولات
گویندگی و فن بیان
فهرست