نشانه های افراد کاریزماتیک

در این مقاله می خواهیم درباره اینکه کاریزماو کاریزماتیک بودن چیست و نشانه های افراد کاریزماتیک چیست صحبت کنیم.
پس اگر علاقمندید شخصیت جذاب و منحصر به فردی در محافل عمومی و خانوادگی داشته باشیم تا انتها این مقاله با ما همراه باشید:

( در سایت نشر صوتی نازنین آذرسا می توانید کتاب های مفیدی در زمینه اعتماد به نفس و کاریزما می توانید بشنوید مانند: کاریزماتیک بودن با قانون جذب و  اعتماد به نفس )

کاریزماتیک بودن

کاریزما چیست

از نشانه های افراد کاریزماتیک در واقع می توان توانایی یک فرد در تحت تاثیر قراردادن و جذب کردن دیگر افراد است. کاریزما در واقع فراگرفتنی است. زیرا حاصل ارتباطات بین فردی و آموخته های هر شخص در زمنی های مختلف عمی هنری و غیره است.
پس می توان نتیجه گرفت کاریزماتیک بودن با انسان زاده نمی شود. و این شانس برای همه وجود دارد که آن را بیاموزند و خود را تبدیل به یک شخص کاریزمانیک و جذاب تبدیل کنند.

به عبارتی کاریزما را می توان یکی از نشان های بارز شعور بین مردم دانست. اگر شما به کسی بگوید که چقدر کاریزماتیک است محال است ناراحت شود. بلکه حس خوب پیدا کرده و حتی از تعریف از شما تشکر هم خواهد کرد.
حال ما در اینجا برای اینکه شما این صفت یعنی کایزماتیک بودن را در خود تقویت کنید راه کارهای ساده ای به شما پیشنهاد می کنیم که عبارتند از:

1- اعتماد به نفس خود را نشان دهید

کاریزما به معنای اعتماد به نفس نیست. اما می توان از نشان های آن باشد. شما هر چه در جمع با اعتماد به نفس تر به نظرتر بیایید کاریزماتیک تر نیز به نظر خواهید آمد. چون اعتماد به نفس داشتن شما باعث می شود دیگران نسبت به شما احساس مثبت تری داشته باشند و کاریزماتیک بودن شما را باور کنند.

کاریزماتیک بودن

برای بالا بودن اعتماد به نفس خود به چند نکته دقت کنید.

  • مثبت باشید. در زمینه های مختلف اظهار نظرهای مثبت کنید و از منفی گویی هایی که وجهه شما را شخصی منفی باف نشان می دهد جلوگیری کنید.
  • با اعتماد به نفس صحبت کنید. صحبت با اعتماد به نفس به این معنی نیست که بلندتر یا بیشتر از دیگران صحبت کنید. یا اینکه سعی کنید دیگران را مجاب کنید که حتما حرف شما را باور کنند. همین که شفاف روشن و آرامش صحبت کنید اعتماد به نفس شما را هنگام سخن گفتن بیان می کند.
  • برای داشتن اعتماد به نفس ابدا خودتان آن را باور داشته ابشید. تظاهر با داشتن اعتماد به نفس به شما کمکی نخواهد کرد و شخص با اعتماد به نفس قبل از دیگران خودش، خودش را قبول دارد.
  • بر روی حرکات بدن خود کار کنید. صدا بیان و حتی حرکت دست ها و بدن نشان دهنده اعتماد به نفس بالا و یا پایین شما می باشد.

 

2-  کاریزمای خود را با بدنتان نشان دهید

زبان بدن شما نشان می دهد که شما چه احساسی نسبت به خود دارید. زبان بدن درست باعث میشود شمادست یافتنی تر و خوش برخوردتر به نظر رسید. در حال که زبان بدن نادرست باعث می شود که مخاطب احساس کند شما خجالتی عصبی و یا حتی پرخاشگر هستید.

  • یک فرد کاریزماتیک صاف می ایستد و با صلابت قدم می زند. قوز نمی کند. با اقتدار در بین افراد و حتی غریبه های ظاهر می شود. دست به سینه نمی ایستد بلکه دستهایش را آماده حرکات و ایما و اشازه نگه می دارد.
  • صاف بنشینید اما نه خشک. انعطاف پذیری شما باعث می شود دیگران آمادگی پذیرش و ارتباط با شما را داشته باشند. وقتی با کسی روبرو می شوید با چشمانش نگاه کنید و دستانش را به گرمی بفشارید. این نوع ارتباط برقرار کردن باعث انس و الفت بین شما و شخص مقابل می شود.
  • جلوی آیینه تمرین کنید. با خودتان صحبت کنید. به حرکات دستها و نحوه گفتارتان دقت کنید. ضعف های خود را هنگام صحبت پیدا کنید و به خودتان نمره دهید.
  • وقتی با دیگران روربرو می شود لبخند بزنید. لبخند زدن شما باعث میشود اشتیاق شما برای ارتباط برقرار کردن با دیگران مشخص شود.

کاریزماتیک بودن

3- حس خاص بودن را به دیگران منتقل کنید

شما باید همیشه احساس خاص بودن و مهم بودن به دیگران منتق کنید. برای اینکار باید شنونده خوبی باشید. شما باید بتوانید در هر زمینه ای با دیگران هم صحبت شوید برای این منظور:

  • با هر کسی صحبت می کنید چه یه کودک چه یک دختر و پسر جذاب  باید خود را در مقام و جایگاه او ببنید. به او احترام بگذارید تا احساس ارزشمند بودن کند.
  • زمانی که با شخصی مشغول گفتگو هستید تمام حواستان را به حرف های طرف مقابلتان دهید. با چشم و سر تاییدش کنید . با کلماتی مانند چه جالب! عجب و غیره نشان دهید که حرف های او را می شنوید. و اگر صحبتی احساس می زند سعی کنید با لمس کردن سر شانه هایش هم دلی خود را به او نشاندهید.
  • نام افراد را به خاطر بسپارید. صدا کردن افرادی که تازه با آنها آشنا شدید به نام خودشان باعث می شود حس مهم بودن به آنها دست دهد و علاقمند به ادامه رابطه و هم صحبت یبا شما شوند.
  • این را بدانید که برای کاریزماتیک بودن نیازی نیست که مردم را  همیشه از خود راضی نگه دارید. فرد کاریزماتیک با منش و رفتارش حتی مخالفان را جذب می کند.

کاریزماتیک بودن

4- برای کاریزماتیک بودن شوخ طبعی را فراموش نکنید.

این را به خاطر بسپارید که شوخ طبع بودن و اینکه بتوانید دیگران را سر ذوق بیاورید ویژگی مهمی است که هر شخصی علاقمند است که آن را دارا باشد. این ویژگی خیلی جالب است که شما بتوانید گروهی را بخندانید و آنها را سر گرم کنید. حال برای شوخ طبع بودن چند مورد را فراموش نکنید.

  • شوخ طبعی باعث می شود اشخاص با شما احساس راحتی بیشتری کنند خصوصا زمانی که دیگران نسبت به شما دوری می کنند.
  • با افراد مختلف با روحیه های مختلف معاشرت کنید. چه کسانی که شوخی های تهاجمی دارند و چه  کسانی که حساس هستند و تحمل شوخی های وقیحانه را ندارند. این کا ر باعث می شود با روحیات مختلف آشنا شوید.
  • در معاشرت با مردم و بذله گویی افراط نکنید و یک شوخی بامزه و به جا به مراتب از شوخی های هر چند دقیقه یک بار و بی مزه و خنک موثرتر است.

امیدوارم که این مقاله اطلاعات خوبی در زمنیه کاریزماتیک بودن به شما داده باشد.

 

آخرین محصولات
گویندگی و فن بیان
فهرست