در این مقاله میخواهیم درباره مزایای استفاده از کتاب صوتی صحبت کنیم. نکته ای که شاید چندان در ایران به آن توجه نشده این می باشد که کتاب گویا نخستین بار و در پاسخ به نیاز نابینایان در ایران و در سال ۱۹۲۹ توسط دکتر جواد شوکولات خور که خود نابینا بود ارائه شد؛ اتفاقی که به سرعت و به دلیل جذابیت مورد استقبال عموم مردم قرار گرفت.

پس از این تک اتفاق رخ داده در ایران، تولید این کتاب ها به صورت رسمی از سال ۱۹۳۱ میلادی یعنی دو سال بعد کلید خورد. شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که چرا کتاب های صوتی به صرفه است؟ در ادامه پاسخ خود را در این مقاله پیدا می کنید.

 

چرا کتاب های صوتی به صرفه است؟

 

تاریخ کتاب های صوتی

زمانی که در آمریکا اولین بار این نوع کتاب ها برای نابینایان تحت پروژه ای به نام پروژه ی کتاب برای افراد نابینا مطرح شد و اولین کتاب گویا از این سری حدود ۷۹ سال پیش در سال ۱۹۳۲ میلادی تولید شد. شما می توانید انواع کتاب های صوتی در هر زمینه ای را از نشر صوتی آذرسا تهیه کنید.

در سال ۱۹۳۳ جی. پی هارینگتون که در رشته مردم شناسی کار می کرد، آمریکای شمالی را درنوردید تا تاریخ قبایل بومی آمریکا را روی دیسک های آلومینیومی با استفاده از گرامافونی که با برق اتومبیل کار می کرد ضبط کند. کتاب سخن گو، سنت قصه گویی را که هارینگتون سال ها پیش تحقیقاتی درباره ی آن انجام داده بود، زنده می کرد. تا سال ۱۹۳۵ که پس از آن کنگره تصویب کرد کتاب های سخن گو برای شهروندان نابینا به رایگان ارسال شود، پروژه ی کتاب برای نابینایان بزرگسال به طور جدی دنبال می شد. این ها می توانند دلیلی باشند بر به صرفه بودن کتاب صوتی.

زمینه های کتاب صوتی

ابتدا برخی از کتاب های آموزشی و درسی روی کاست پیاده شد و به دنبال آن کتاب های ادبی، داستان و حکایات ارائه شدند. وقتی یک کاربر کتاب صوتی را دانلود می کند، کاربر فایل مورد نظر را از طریق دستگاه های پخش غیر از کامپیوتر نیز می تواند استفاده کند و در حین استفاده، حتما نباید به رایانه دسترسی داشت. اغلب دستگاه هایی که کاربر قادر می باشد پادپخش ها را از طریق آن بشنود، همان دستگاه های پخش موسیقی دیجیتال هستند که غالب آن ها دارای سایز های بسیار کوچک و همچنین قابل حمل می باشند.

 

چرا کتاب های صوتی به صرفه است؟

 

بنابراین کاربر در هر شرایطی می تواند از کتاب صوتی خود بهره مند شود. یکی از ویژگی های دیگر کتاب های صوتی این می باشد که کاربر فقط برای دانلود فایل نیاز به اینترنت دارد ولی برای گوش کردن به آن احتیاجی به اینترنت نیست. ولی در دیگر روشها، داشتن اینترنت برای استفاده از محتوا ضرورت دارد. از سری کتاب های مفید در زمینه روانشناسی می توان به کتاب صوتی چگونه به فردی بی خیال تبدیل شویم؟ اشاره کرد.

با استفاده از این روش، احتیاجی به مراجعه به وب گاه های گوناگون برای دسترسی به انواع محتویات نیست و با تنظیم نرم افزار و اضافه کردن آدرس پادپخش مورد نظر به لیست، کپی محتوا به کامپیوتر و در آخر به دستگاه پخش آن به شکل خودکار انجام شده و کاربر همواره آخرین و به روزترین اطلاعات را در دستگاه پخش محتوای صوتی خود دارد.

 

چرا کتاب های صوتی به صرفه است؟

 

فواید و مزایای کتاب صوتی

از فواید کتاب صوتی به صرفه همین بس که همیشه در دسترس می باشد یکی از وسایلی که امروزه تقریبا همه جا در دسترس است گوشی همراه می باشد. نصب یک اپلیکیشن کتاب صوتی یا خرید و دانلود کتاب صوتی در کمترین زمان ممکن می تواند روزانه تعداد زیادی فایل صوتی در اختیار مخاطب قرار دهد تا او بتواند در سریع ترین زمان ممکن به کتاب دسترسی داشته باشد. گوش دادن به کتاب صوتی نه زمان خاصی می خواهد و نه مکان مناسبی. شما در هر شرایطی که باشید می توانید با ساده ترین ابزار یک کتاب صوتی را بشنوید.

وقتی دارید ورزش می کنید یا به امور منزل مشغولید، در مسیر رفتن به سر کار و یا حتی در صف نانوایی می توانید به کتاب صوتی گوش بدهید. علاوه بر استفاده از گوشی همراه برای شنیدن کتاب صوتی می توان از دستگاه های دیگر پخش موسیقی که معمولا کوچک و قابل حمل هستند نیز استفاده کرد. همانطور که می دانید جول اوستین نویسنده بسیار ماهری در زمینه روانشناسی وموفقیت می باشد که شما می توانید کتاب های این نویسنده سر شناس را در نشر صوتی آذرسا تهیه کنید.

آخرین محصولات
گویندگی و فن بیان
فهرست