عزت نفس در زنان

در این مقاله قصد داریم در رابطه با عزت نفس در زنان و اهمیت آن صحبت خواهیم کرد.
عزت نفس در زنان به عنوان پرورش دهندگان نسل های بعد از اهمیت زیادی برخودار است. جامعه ای که زنان عزت نفس بالایی دارند نسلی دارای خلاقیت بالا و اعتماد به نفس بالا تربیت می کنند. نتیجه آن جامعه جامعه ای سالم و بدون عقده خواهد بود.

( در سایت نشر صوتی نازنین آذرسا کتاب های صوتی مفیدی در زمینه اعتماد به نفس و عزت نفس زنان موجود است که پیشنهاد می کنم از دست ندهید مانند: نکات عزن تفس برای زنان و قدرت آشکارشده و فراموش کردن شکست عشقی مخرب).

عزت نفس زنان

اما جامعه ای که زنان دائما سرکوب شده اند و توانایی های آنها نادیده گرفته شده است.  جامعه ای که در آن به زن هیچ بهایی داده نمی شود و تنها به عنوان شخصی که فرزند می آورد به آن نگاه می کنند. زنان از اعتماد به نفس بسیار کمی برخوردارند. این گونه زنان حتی در انجام کارهای روزمره خود دچار ترس و اضطراب هستند.

زنان بدون عزت نفس جایگاه خود را به عنوان یک شخص مستقل در جامعه نمی دانند. این اشخاص دائما وابسته به دیگران هستند. ابتدا به برادر و پدر و  بعد شوهر و حتی پسرشان.
نکته مهم این است که باید زنان بدانند که عزت نفس یک صفت ذاتی و یا انتسابی نیست و عزت نفس در طی زندگی بدست می آید. و شما در هر جایگاه و در هر سنی هستید از هم اکنون می توانید تصمیم بگیرید که عزت نفس خود را از جامعه باز پس بگیرید.

حالا به شما راه حل های ساده ای نشان می دهیم که با انجام دادن و تمرکز کردن روی آنها دارای عزت نفس بالایی پیدا خواهید کرد. پس با ما همراه باشید.

عزت نفس زنان

1-  عزت نفس بالای زنان: تایید دیگران را نخواهید

متاسفانه زنان در جامعه بسیار بیشتر از مردم در زمینه های مختلف کاری و شغلی، ظاهری، تربیت فرزند، برخورد با همسر و خیلی مورارد دیگر به دنبال تایید دیگران هستند. این تایید از نزدیکان آنها شروعمی شود و به اشخاص دورتر حتی همسایگان و دوستان نیز کشیده می شود.
شما باید این را بدانید که نظر دیگران فقط در حد یک مشورت است و نباید بیشتر از آن به آن بها داده شود.
شروع و نتیجه انجام یک کار نباید وابسته تصمیم دیگران باشد.

2- با خود مهربان تر باشید

یکی از بهترین راه ها برای بالارفتن عزت نفس در زنان این است که با خود مهربان تر باشید. منفی بافی در حق خود و دست کم گرفتن خود یعنی ظلم به خود. وقتی شما زیبایی خود را شخصیت خود را و قدرت های خود را در حضور خود و دیگران زیر سوال می برید چطور توقع دارید دیگران شما را جدی بگیرند؟
شما باید افکار خود را در مورد خود تحت کنترل قرار دهید و نگذارید افکار منفی در ذهنتان رسوخ کنند.

یک راه بسیار ظالمانه در حق خود این است که خود را در برابر دیگران تحقیر کنید. برخی زنان فکر می کنند این روش باعث می شود دیگران با شما صمیمی شوند و این مناعت طبع شما را ببینند و دوست شما شوند. اما شما با این کار خود را تحقیر می کنید و به موقع همان اشخاصی که زمانی که شما این حرفها را به آنها گفتید و  شنیدند و خندید زمانی همه آنها را به ضرر شما استفاده می کنند.

مثلا اینکه شما در جمع بگویید: ای بابا من که خیلی تنبلم اصلا صبح ها نمی تونم زود بیدارم. یا اینکه: ای بابا تو چاقی منو ندیدی ببین چقدر من خیکی و چاق شدم؟؟؟

نکات عزن نفس

3- از افراد از خود راضی دور باشید

قطعا معاشرت با افرادی که دیگران را تحقیر می کنند و دائما در حال تعریف نابجا از خود هستند افراد مناسبی برای همراهی با شما نیستند. از این افراد حتما فاصله بگیرید. آنها شما را زیر سوال می برند تا خود را بالا ببرند.

4-  عزت نفس زنان: روی هدف هایتان متمرکز باشید

مقایسه کردن با خود و اینکه موفقیت های دیگران را برای تزلل روحیه خود استفاده کنید بدترین کار در حق خودتان است. اینکه یک شخص به موفقیتی رسیده است که شما سالها در انتظار رسیدن به آن بوده اید دلیل بر این نیست که راه شما برای رسیدن به آن موفقیت سد شده است.
راه های رسیدن هر کسی به موفقیت متفاوت است. هر کسی با توجه به شرایط و توانایی هایش مسیرهای متفاوتی را باید برای رسیدن به موفقیتش طی کند.
پس شما کماکمان روی اهداف خودتان متمرکز باشید و این را بدانید تنها کسی که هر روز باید نسبت به آن بهتر باشید خودتان هستنید.

5- ورزش را در برنامه روزانه اتان بگنجانید

ورزش کردن یه راه بسیار عالی برای افزایش عزت نفس در زنان است. ورزش کردن باعث ترشح هورمون اندورفین می شود. این هورمون در واقع شادی آور است و باعث افزایش شادی و نشاط در زنان می شود.
گذشته از آنها داشتن یک هیکل مناسب که شما از آن رضایت داشته باشید قطعا در داشتن روحیه بهتر به شما بسیار کمک خواهد کرد. برای خود جسم و سلامتیتان ارزش قائل باشید.

6- منطقی و واقع بین باشید

همیشه این نکته را در نظرداشته باشید که هیچ شخصی کامل نیست. همه ما چه زن و چه مرد دارای ضعف هایی هستیم. ما باید ابعاد منفی و مثبت شخصیت خود را  هر دو را ببینیم. اینکه برخی ابعاد منفی در ما وجود دارد انکارناپذیر است. اما باید قدر نکات مثبت خود را بدانیم و زندگی مطلقا بی اشتباهی را از خود توقع نداشته باشیم.
خطا و اشتباه در وجود همه انسان ها هست. انسان جایز الخطاست.

 

آخرین محصولات
گویندگی و فن بیان
فهرست