سبک نگارش ریچل هالیس

ریچل هالیس از محبوب ترین نویسنده گان حوزه ی زنان می باشد. آثار او، از جمله کتاب خودت باش دختر، خوانندگانی گسترده در سراسر جهان داشته و بر زندگی بسیاری از مخاطبین جوان خود اثری مثبت و سازنده گذاشته است. سبک نگارش ریچل هالیس بسیار متفاوت است و در کتاب هایش مشهود است. اصلی ترین موضوع مورد توجه هالیس، مشکلات زنان در جوامع مدرن می باشد. ریچل هالیس در سال 1983 و در خانواده ای از هر لحاظ متوسط به دنیا آمد. شما می توانید کتاب های صوتی اورا با کمتربن قیمت در انتشارات نازنین آذرسا تهیه کنید.

 

سبک نگارش ریچل هالیس

 

او پس از اتمام دوران دبیرستان برای جستجوی کار به لس آنجلس رفت. و به استخدام شرکت Miramax درآمد.آنچه او از رفتار و جایگاهِ متزلزل زنان در محیط کاری و پیش از آن در جمع خانواده و دوستان دیده بود، فکر وی را تا مدت ها به خود مشغول داشت. هالیس که خود از ابتدای جوانی به استقلال شخصیتی و مالی کامل رسیده بود، نمی توانست تحمل کند که دختران جوان دیگر، در وابستگی به مردان باقی بمانند و برای تغییر شرایط خود هیچ تلاشی نکنند.

همین مسئله انگیزه ای قوی برای او شد تا با نوشتن آثاری در زمینه ی خودیاری و خودشناسی، زنان جهان را مخاطب قرار داده و برایشان از پتانسیل هایی بگوید که درون خود دارند.

علاوه بر این، ریچل هالیس همواره حساسیتی شدید نسبت به تبعیض های قانونی علیه زنان از خود نشان داده. و برای یاری رساندن به زنان و بهبود شرایط در این زمینه، به همراه همسر خود موسسه ی حقوقیِ کارآمدی تأسیس کرده است که بسیاری از فعالیت های آن به صورت رایگان ارائه می شود.

 

سبک نگارش ریچل هالیس

سبک نگارش

سبک نگارش ریچل هالیس ساده و صمیمی است و از تکرار مطالب کلیشه ای که در دیگر کتاب های انگیزشی کمتر یافت می شود، به طور جدی پرهیز می کند. آثار او قبل از هر چیز، برگرفته از زندگی شخصی و تجربیاتی می باشد که خودش به عنوان یک زن جوان در جامعه داشته است. او هرگز قواعد کلی وضع نمی کند، بلکه با ذکر مثال های کوچک مسائلی را که سعی در مطرح کردنش دارد، به خوبی پیش چشم خواننده ترسیم کرده، و از این طریق بهترین شکل ممکن به نتیجه دلخواه خود می رسد.

آثار ریچل هالیس

کتاب خودت باش دختر، مشهورترین اثر ریچل هالیس می باشد. این کتاب که از پرفروش ترین های آمازون و نیویورک تایمز به شمار می رود، نخستین بار در سال 2018 به چاپ رسید. موضوع اصلی این اثر، بررسی موانعی می باشد. که اجازه نمی دهد زنان خودِ حقیقی شان را کشف کنند.

از دیگر آثار ریچل هالیس می توان به شرمنده نباش دختر اشاره کرد که در سایت نشر صوتی آذرسا نسخه صوتی آن موجود است.

 

سبک نگارش ریچل هالیس

 

ریچل هالیس از مخاطبین کتاب خود می خواهد که برچسب هایی را که اجتماع بر روی آن ها می زند (برچسب هایی مثل زنِ خانه، کدبانو) را نپذیرند و فقط در راستای تحقق استعدادهای درونی خود قدم بردارند. کتاب خودت باش دختر، مانیفستی برای زندگی صحیح زنان در جهان امروز می باشد. هالیس که خود تمام دغدغه های مطرح شده در آثارش را تجربه کرده و با آن ها زیسته، نه در مقام یک پند دهنده، که از جایگاه یک دوست و همراه با مخاطبین خود سخن می گوید. همین امر باعث شده که مطالب او بر جان و دل خوانندگانش بنشیند و اثر بگذارد.

از دیگر کتاب های مشهور ریچل هالیس می توان به دو اثر با عناوین شرمنده نباش دختر و اصلا انتظارشو نداشتم اشاره کرد.

آخرین محصولات
گویندگی و فن بیان
فهرست