با این 5 نکته از اتلاف وقت جلوگیری کنید

یادگیری نحوه متوقف کردن اتلاف وقت هنری است که در همه مراحل زندگی به تلاش مستمر نیاز دارد. جای تعجب نیست که مدیریت زمان مهارتی است که همه افراد موفق در آن مهارت دارند. اگر می خواهید بیاموزید که موثرتر باشید، 5 نکته را بخوانید که به شما کمک می کند چطور از اتلاف وقت جلوگیری کنید.

  1. لیستی از کارهایی که برای اتلاف وقت انجام می دهید، تهیه کنید

چه تماشای بیش از حد تلویزیو ، صرف وقت زیاد در اینترنت یا اتلاف وقت برای انجام بازی های ویدئویی، می توانید اولین قدم خود را برای یادگیری نحوه متوقف کردن اتلاف وقت با نوشتن آن ها بردارید. لیستی از مواردی را که مانع عملکرد مثر شما هستند، تهیه کنید و آن را در اتاق خواب، میز مطالعه یا میز کار خود قرار دهید تا دائماً به شما یادآوری شود «چه کاری نباید انجام دهید».

  1. از صحبت بیش از اندازه بپرهیزید

مردم با گفتگو، شایعه سازی یا صحبت های ساده با دیگران چه مقدار از وقت را تلف می کنند متعجب خواهید شد. با کاهش چنین فعالیت های بیهوده ای می توانید اتلاف وقت را متوقف کنید. همه شایعات و گفتگوهای مرسوم، مد روز را برای بعد از کار یا بعد از ساعت کلاس نگهدارید.

  1. بیش از حد برنامه ریزی نکنید

برنامه ریزی ابزاری مهم است که باید در کارهای شخصی و زندگی روزمره شما مورد استفاده قرار گیرد. اما اگر زمان زیادی را صرف صرف برنامه ریزی فعالیت های خود می کنید و آنها را تمام نمی کنید، ممکن است بخواهید زمان برنامه ریزی خود را کاهش دهید. بیاموزید که چگونه با انجام کارهایی که بر عهده دارید، اتلاف وقت را متوقف کنید  نه اینکه وقت خود را برای درک نحوه انجام آنها هدر دهید.

4- روش بهتری برای انجام کارها پیدا کنید

چه وظیفه ای در دفتر کار باشد یا مشق شب شما، همیشه یک روش بهتر و سریعتر برای انجام کارها وجود دارد. با روسا، کارشناسان، مربیان یا معلمان خود صحبت کنید و سریعترین راه برای انجام کار خود را بیابید.

5- از انجام چند وظیفه پرهیز کنید

چند وظیفه ای اغلب می تواند شما را اداره کردن کارهای زیادی که بر عهده دارید دچار مشکل کند. اگر می خواهید اتلاف وقت را متوقف کنید ، یکبار یک چیز به لیست وظایف خود حمله کنید و یکی یکی وظایف را شروع کنید. هیچ میان بری در زندگی وجود ندارد!

برای اطلاعات از آخرین کتاب های صوتی منتشر شده به وب سایت و اینستاگرام ما مراجعه کنید.

آخرین محصولات
گویندگی و فن بیان
فهرست