چگونه همیشه وقت شناس باشیم؟

وقت شناس بودن يك ويژگي است كه از نظر جذابيت، جهاني است. رفتن به مدرسه، یا کلاس ، یا حضور در دادگاه، یا رسیدن به یک پرواز، به موقع بودن همیشه کار را راحت تر می کند و استرس را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. اگر این چند نکته آسان را دنبال کنید، هرگز دیر نخواهید شد.

1. برنامه ریزی کنید

اگر باید صبح زود به جایی برسید، شب قبل برنامه ریزی کنید. اگر باید عصر روز بعد برای مهمانی بروید، اما شب قبل آن را برنامه ریزی کنید. تمام برنامه های روز بعد به طور ایده آل باید از روز قبل ساخته شود.

2. حاشیه نگه دارید

اگر تا ساعت 4:30 بعد از ظهر باید به جایی برسید، برنامه ریزی کنید تا ساعت 4:15 بعدازظهر به آنجا برسید و مطمئناً تا ساعت 4:30 بعد از ظهر آنجا خواهید بود. کاملاً طبیعی است که شما 2 دقیقه با تأخیر از خانه خارج شوید یا مدتی در ترافیک گیر کنید. از این رو، با هدف رسیدن به مکانی 15 دقیقه قبل همیشه در طرف امن باشید.

3. به یاد داشته باشید که شما سوپرمن نیستید

اگر برنامه شما  بسیار فشرده و نزدیک به هم به نظر می رسد، یک احتمال بسیار ناچیز وجود دارد که بتوانید همه چیز را به موقع درست کنید. بنابراین ، هنگامی که برنامه ریزی می کنید این را در ذهن داشته باشید.

4- تعلل نکنید

هنگامی که باید برای یک اتفاق بسیار مهم باید به موقع و آن تایم باشید، تعلل کردن شما را مورد حمله قرار می دهد. بنابراین، کارها را به موقع به پایان برسانید، تا در مسیر موفقیت گام بردارید.

5. تنبل نباشید

بیشتر اوقات، به این دلیل است که تنبل هستیم، دیر میرسیم. یادآوری ها را طبق برنامه خود تنظیم کنید، که به شما در مورد تعهدات خود مدام هشدار دهد و یادآوری کند تا تنبلی را کنار بگذارید.

6. اولویت بندی کنید

وقتی چیزهایی یهویی و بداهه پیش آمدند، برنامه خود را اولویت بندی کرده و ترتیب آنها را تغییر دهید تا همه کارهای شما به موقع انجام شود. یاد بگیرید که مهم و اهم را تشخیص داده و بر اساس آن کار کنید.

در مورد چگونگی وقت شناس بودن این نکات را دنبال کنید و به تدریج این امر به یک عادت تبدیل می شود. همچنین می توانید هر موقع که سر وقت به کارتان رسیدیدبه خودتان پاداش دهید تا مدام به خود یادآوری کنید که چگونه وقت شناس بودن از به وجود آمدن مشکلات احتمالی جلوگیری می کند.

برای اطلاعات از آخرین کتاب های صوتی منتشر شده به وب سایت و اینستاگرام ما مراجعه کنید.

آخرین محصولات
گویندگی و فن بیان
فهرست