چگونه در هنگام شرایط بحرانی آرام باشیم؟

چگونه در هنگام شرایط بحرانی آرام باشیم؟

استرس ناشی از کار، مسئله سلامتی یا زندگی خانوادگی برای همه پیش می آید. گاهی اوقات حفظ آرامش و خون سردی در چنین شرایط استرس زا بسیار دشوار است. اما نکته اصلی در حل هر مسئله، ذهن آرام است. روش های خاصی وجود دارد که می تواند به فرد کمک کند تا از وحشت و اضطراب جلوگیری کند، قبل از اینکه بتواند در زندگی روزمره خود مشکلی ایجاد کند. این مراحل فرد را راهنمایی می کند که چگونه در چنین شرایط بحرانی آرامش خود را حفظ کند.

1. نفس های عمیق بکشید

اولین و بسیار ساده ترین روش از بین بردن استرس، کشیدن نفس های طولانی و عمیق است. این ممکن است یک اقدام کوتاه مدت باشد اما در حال حاضر قطعاً کمک می کند. تنفس کم عمق در زمان بحران فقط می تواند به فشار اضافه شود. از این رو ، مدتی زمان برای نفس کشیدن ثبات از دست رفته را بازیابی می کند و می توان پیش رفت و به حل این مسئله پرداخت.

2. از ورزش لذت ببرید

لذت بردن از یوگا یا نوعی ورزش یک روش موثر برای کنترل فشار و استرس است. حتی یک قدم زدن در بیرون و یا شنا می تواند در زمان بحران معجزه کند. ورزش تمایل به حفظ تعادل بین بدن و ذهن دارد و از این رو فرد در شرایط بحرانی آرامش خود را حفظ می کند.

3. رژیم غذایی سالم داشته باشید

با این وجود راه دیگری برای ترک استرس و اضطراب در هنگام بحران، داشتن رژیم غذایی سالم است. غذا سوختی برای بدن انسان است که فرد تمایل دارد در هنگام بحران از آن اجتناب کند. حذف وعده های غذایی کاملاً اشتباه است زیرا غذای خوب و سالم انرژی لازم را برای مقابله با فشار و بازگشت آرامش در زندگی فراهم می کند.

4. خود را با مثبت محاصره کنید

جو مثبت نیز نقش مهمی در کاهش استرس و وحشت دارد. احاطه خود به چیزهایی که مثبت هستند، راه دیگری برای حفظ آرامش در هنگام بحران است. همه ممکن است چیزهای مختلفی داشته باشند که به آنها کمک می کند تا آرام شوند و از فشار خارج می شوند. به عنوان مثال ، برخی ممکن است از عکس خانوادگی خود قدرت بگیرند و یا حتی برخی از افراد با دیدن پوسترهای الهام بخش احساس آرامش می کنند.

5. کمی استراحت کنید

استراحت از هرج و مرج و اضطراب نیز کمک بسیاری می کند. اگر بحران واقعاً طاقت فرسا شد ، بهتر است کمی وقت بگذارید. تعطیلات می تواند به شما کمک کند تا فشار شدید را برداشته و به ذهن کمک کند تا به فکر چاره باشد. گرفتن مقداری مرخصی قطعاً نشانه تنبلی یا موضوعی برای احساس گناه نیست. در عوض به فرد کمک می کند تا آرامش و تعادل زندگی خود را که تا حدودی در زندگی روزمره از دست رفته است، بازگرداند.

بحران فقط درصورتی که نمی داند چگونه با آن مقابله کنیم، می تواند ما را آزار دهد. با استفاده از نکات ذکر شده در بالا، کنار آمدن با بحران با سهولت آسان تر خواهد بود.

 

برای اطلاعات از آخرین کتاب های صوتی منتشر شده به وب سایت و اینستاگرام ما مراجعه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *