نکاتی برای بیان نظر خود بدون آزار و اذیت دیگران

هر فردی نظر خودش را در مورد همه چیز دارد. هر کس می خواهد نظر خود را بیان کند که مهم و کار درستی است. اما روش خاصی وجود دارد که باید این کار را انجام دهید تا بدون این که کسی را آزرده کنید حرف خود را مطرح کنید. در اینجا 5 نکته برای بیان نظر خود بدون آسیب رساندن به دیگران آورده شده است.

1. مودب باشید

اگر می خواهید نظر خود را بیان کنید، این کار را به روشی انجام دهید که کسی که آن را می شنود به شما احترام بگذارد. مودب باشید و آنچه را که می خواهید بگویید ، درمورد آنچه می خواهید صریح و واضح بیان کنید و نظر شما هرگز اشتباه ارزیابی نمی شود. افکار خود را به گونه ای بیان کنید که همه آن را به خوبی درک کنند.

2. خیلی صریح نباشید

افراد معمولاً وقتی نظرشان راجع به چیزی می دهند ، صریح و بی ادب به نظر می رسند ، احساس می کنند این نشان می دهد که نظر آنها بسیار مهم است و این تنها راهی است که مردم به آن توجه می کنند. اما این روش خوبی نیست.  آرام و صبور باشید ، اما بر عقیده خود قاطع باشید و مطمئناً شنیده خواهد شد.

3. مسائل را شخصی نکنید

در هنگام ابراز عقیده شما نباید نظر شخصی را با مسائل قاطی کنید یا از کلماتی استفاده کنید که دیگران آن را توهین آمیز می دانند. بیش از حد انتقادی یا قضاوتی هیچ فایده ای ندارد. در مورد آنچه فکر می کنید درست است و می خواهید بگویید صحبت کنید تا اینکه به عقیده شما نظر نادرست بدهید.

4. سخت گیر نباشید

هنگامی که نظر خود را بیان می کنید ، ذهن خود را باز کنید ، سخت گیر نباشید. اگر نظر خود را دارید فراموش نکنید که دیگران نیز نظرات خود را خواهند داشت ، و اگر شما حق انجام این کار را دارید دیگران نیز این حق را دارد. لازم نیست آنچه شما فکر می کنید درست باشد ؛ حتی دیگران نیز همین فکر را می کنند ، ممکن است آن را نپذیرند یا با آن موافق باشند. اما این بدان معنا نیست که شما آزرده خاطر شوید و پرخاشگر شوید و عصبانیت خود را نشان دهید ، ممکن است در نهایت دیگران را آزار دهید.

5- نسبت به نظر دیگران احترام بگذارید

سعی کنید نشان دهید که به نظر شخص مقابل احترام می گذارید ، در صورت امکان از آن قدردانی کنید زیرا این کار باعث می شود شخص مقابل توجه بیشتری به نظر شما داشته باشد. سپس با نظر خود و آنچه صحیح فکر می کنید شروع کنید ، اما کلمات خود را با دقت انتخاب کنید.

 

برای اطلاعات از آخرین کتاب های صوتی منتشر شده به وب سایت و اینستاگرام ما مراجعه کنید.

آخرین محصولات
گویندگی و فن بیان
فهرست