دلایل مهم تعیین اهداف برای رهبران

همه ما می دانیم که رهبران اهدافی را تعیین می کنند و سپس تمام منابع خود را برای دستیابی به آنها به حدمت می گیرند. در اینجا ما در مورد چگونگی تعیین اهداف صحبت نمی کنیم. ما در حال صحبت در مورد این هستیم که چرا رهبران باید اهداف خود را تعیین کنند و چرا تعیین هدف یکی از مهمترین قسمتهای نقش شما به عنوان یک رهبر است.

1. تعیین هدف به شما احساس جهت گیری می دهد

اگر رهبران هدفی برای کار ندارند ، چه دستوراتی می خواهند به تیم های خود بدهند؟ ترسیم نقشه عملکرد یک تیم بدون هدف  غیرممکن است. این اولین پاسخ به سوال ماست که چرا رهبران باید اهداف تعیین کنند. جواب این است که ، جهت گیری کنند و بتوانید به تیم های خود دستور دهند.

2. رهبران برای تعیین اهداف و KPI ها باید اهداف تعیین کنند

KPI یا شاخص های کلیدی عملکرد اعداد یا سطوحی هستند که برای قضاوت در مورد یک سازمان ، شرکت ها یا حتی عملکرد یک فرد استفاده می شوند. اهداف و KPI دلیل مهمی است که رهبران باید اهداف خود را تعیین کنند زیرا هیچ راهی بهتر برای قضاوت در مورد عملکرد تیم یا پیروان وی وجود ندارد. حتی در زندگی شخصی ، سرپرست خانواده که یک رهبر موثر است ، همیشه به دنبال کنترل هزینه های خانوار است.

3. نقشه راه ترسیم می شود

رهبران باید اهداف خود را تعیین کنند زیرا اهداف آنها تبدیل به آخرین دستاوردی می شوند که آنها و تیم هایشان انجام داده اند. به عنوان مثال ، اگر هدایتی به تیم فروش داده باشد که در یک ماه 150 فروش انجام دهد ، تمام اعضای تیم فقط یک چیز را در ذهن دارند – دستیابی به فروش. در هیچ مقطعی از ماه رهبر یا عضوی از تیم مجبور نیستند که فکر کنند “اکنون باید چه کار کنیم؟ چه کاری در دست داریم؟ ”

4- هدف به رهبر کمک می کند تا عملکرد خود را ارزیابی کند

مانند همه ما ، رهبران نیز باید عملکرد خود را توسط یک مقام بالاتر که می تواند  مدیران ارشد ، مدیر عامل یا هیئت مدیره در یک وضعیت شرکت معمولی باشد ، بررسی و ارزیابی کنند. دقیقاً به همین دلیل است که رهبران باید اهداف خود را تعیین کنند زیرا با بررسی اینکه آیا به اهداف خود رسیده اند یا نه می توانند عملکرد خود را ارزیابی کنند. بنابراین دفعه بعدی که رهبر شرکت شما اهدافی را به شما می گوید که غیرقابل دستیابی به نظر می رسند ، همیشه به یاد داشته باشید که شخصی بالاتر از او نشسته است که آنها را وادار به تعیین این اهداف می کند.

5- رهبران برای بهبود کارایی باید اهداف تعیین کنند

همانطور که قبلاً بحث کردیم ، در یک سناریوی شرکتی ، گزارش های KPI ارزیابی عددی از کار یک کارمند را ارائه می دهند. این به یک رهبر کمک می کند تا با مشاهده نقاط قوت و ضعف کارمند ، برای بار بعدی اهداف مشخص تری تعیین کند. و چرا فقط برای شرکت های بزرگ؟ حتی در ساده ترین شرایط مانند فوتبال بازی ، کاپیتان به عنوان رهبر تیم ، اهداف را با توجه به ویژگی های بازیکنان خود تعیین می کند تا بهترین نتیجه را بگیرد.

برای اطلاعات از آخرین کتاب های صوتی منتشر شده به وب سایت و اینستاگرام ما مراجعه کنید.

آخرین محصولات
گویندگی و فن بیان
فهرست